گزارش شبکه عربی متعصب از «تخت جمشید»
کد خبر: ۶۴۴۰۱
تاریخ انتشار: 2017 February 13    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
الجزیره در گزارشی در مورد تخت جمشید و صنعت توریسم ایران می نویسد: بیش از یک سال از اجرای توافق هسته ای ایران می گذرد و درهای زیادی روی این کشور گشوده شده است؛ درحالیکه هنوز تنش میان ایران و غرب به طور کلی رفع نشده، صنعت گردشگری این کشور بیشترین منفعت را از برجام برده است؛ به طوریکه تنها در یک سالگی برجام، ورودی خارجی ها به ایران ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.
 
براساس آمارهای ForwardKeys از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۱۶ بیشترین ورودی گردشگر به ایران از شمال آمریکا، اروپا و خاورمیانه بوده است.
 
این گزارش می افزاید در میان مقاصد گردشگری در ایران، پرسپولیس یا تخت جمشید بنای ۲۵۰۰ ساله پارسی، قرار دارد. این بنای عظیم و مهم در نزدیکی شیراز، در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. با این حال تخت جمشید با تنش ها و چالش هایی روبرو است. کشاورزی در اطراف آن، خشکسالی، فرونشست زمین و نیز رویش برخی گیاهان مضر و باکتری از عوامل محیطی هستند که ممکن است به این میراث ایرانی ها آسیب وارد کنند.
 
با این حال با باز شدن درهای کشور به روی خارجی ها، محققان ایتالیایی و ژاپنی برای حفظ این میراث عظیم بشری دست به کار شده اند.
منبع: جام نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار