جراحی قلب نوزاد ایرانی در آمریکا، بر خلاف قانون ترامپ
کد خبر: ۶۴۳۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 13    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
یک نوزاد دختر 4 ماهه ایرانی که تحت فرمان رئیس جمهور دونالد ترامپ، موقتاً از ورود به خاک ایالات متحده منع شده بود، به زودی در شهر پورتلند تحت عمل جراحی قلب قرار می گیرد.
 جراحی قلب نوزاد ایرانی در آمریکا، بر خلاف قانون ترامپ
 
جراحی قلب نوزاد ایرانی در آمریکا، بر خلاف قانون ترامپ    اختصاصی «تابناک باتو»؛ یک نوزاد دختر 4 ماهه ایرانی که تحت فرمان رئیس جمهور دونالد ترامپ، موقتاً از ورود به خاک ایالات متحده منع شده بود، به زودی در شهر پورتلند تحت عمل جراحی قلب قرار می گیرد.

فاطمه رشاد، روز سه شنبه در بیمارستان کودکان OHSU Doernbecher مورد پذیرش قرار گرفته و بستری شده است و طبق گفته ی مسئولین بیمارستان، فاطمه هم اکنون در حال انجام مجموعه ای از آزمایش های پیش از عمل جراحی است.

این اخبار، دقیقاً یک هفته پس از اینکه ویزای توریستی خانواده این دختر بچه، به علت صدور فرمان دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع 7 کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران لغو شد، به گوش می رسد. این خانواده با صدور دستوری مبنی بر مستثنی شدن از این قانون توانستند به آمریکا سفر کنند.

به گفته ی دکتر لوری آرمسبی (Laurie Armsby)، فاطمه رشاد در روز جمعه تحت فرایندی به نام کاتتریزاسیون قلبی قرار گرفت تا میزان گسترش آسیب به ریه های این طفل 4 ماهه ایرانی نیز تعیین شود که خوشبختانه این اقدام نیز به خوبی پیش رفت.

همچنین دکتر ایروینگ شن (Irving Shen) رئیس بخش عمل جراحی قلب کودکان بیمارستان OHSU که این عمل جراحی را انجام خواهد داد، به رسانه ها گفت: نتایج این آزمایش ها، بسیار دلگرم کننده و امیدبخش هستند و به رغم خون بیش از حدی که از ریه های این دختر بچه عبور می کند، ما معتقدیم که می توانیم عمل جراحی ترمیمی از پیش تعیین شده را انجام دهیم.

مشکلات قلبی این دختر کوچک می تواند توسط بستن سوراخ های روی قلب و اتصال دوباره شریان های جابه جا شده به اتاقک های پمپاژ صحیح قلب به خوبی رفع شوند.
طبق گفته ی تیم پزشکی و مراقبت فاطمه رشاد، اگر همه پیش بینی ها به خوبی پیش رود، فاطمه 4 ماهه حداکثر 3 هفته در این بیمارستان بستری خواهد بود.

خانواده این دختر بچه 4 ماهه شهر پورتلند را به این دلیل انتخاب کرده اند که هم بستگان و دوستانشان به آنها نزدیک باشند و هم اینکه بیمارستان OHSU، یک بیمارستان تخصصی برای درمان نارحتی ها و بیماری های قلبی است.

مسئولین بیمارستان همچنین اضافه کردند: خانواده این دختر 4 ماهه از پزشکان و متخصصین معالج فاطمه برای پیگیری و خدمت رسانی مستمر، بسیار تشکر و قدردانی کرده اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طلبه نو اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
9
خوشحالم این اتفاق درد اور (منع ورود به امریکا )باعث اتفاقی تلخ برای این کودک نشد ،رفتارهای شرم اور ریس جمهور ترامپ واقعا تهدیدی برای بقای انسانیت هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
4
6
این برخلاف دستور ترامپ نیست . یک مورد استثنا و لطف است. ناشکر نباشید .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
8
انشالا خدا خودش شفای عاجل به این طفل دوست داشتنی عنایت کنه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
11
صدها فرشته بوسه بر آن دست مي زنند
كز كار خلق يك گره بسته وا كند!
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
9
این همه در وزارت بهداشت خودمان ادعا میکنند که همه کار در ایران انجام میشود پس چرا به آمریکا می روند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار