لباس نظامی سگ های ارتش آمریکا در افغانستان+عكس
کد خبر: ۶۴۳۱۲
تاریخ انتشار: 2017 February 14    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
این روزها شاهد پیشرفت چشمگیر جنگ افزارها و تجهیزات نظامی هستیم. علی رغم آن که موارد عجیب و غریب در این زمینه کم دیده نمی شود، اما موضوعی که قصد داریم به آن بپردازیم، از تمام موارد مشابه جالب تر به نظر می رسد.

ارتش آمریکا و وزارت دفاع این کشور، تصمیم گرفته اند برای سگ هایشان لباس نظامی تهیه نمایند. نوعی نژاد از سگ های پاکوتاه قرار است در افغانستان به گشت زنی بپردازد و به نظامیان برای فرار از مسلسل ها و انفجار بمب کمک نماید.

به همین منظور، وزارت دفاع ایالات متحده از لباس نظامی جدید خود برای سگ ها رونمایی کرده است. این پوشش مواردی مانند عینک، پوشش گوش و جلیقه ضد گلوله را درون خود جای داده است.

لباس نظامی سگ های ارتش آمریکا در افغانستان


لباس نظامی سگ های ارتش آمریکا در افغانستان

برای سربازانی که همواره برای خنثی کردن اثرات جنگ در خاورمیانه به سگ های وفادار خود وابسته هستند، هیچ چیز «بهترین دوست انسان» نمی شود. این پوشش دارای عینک های نشکنی است که می تواند اشعه ماورای بنفش را به طور ۱۰۰ درصد جذب نماید. سرباز کائِن موریس ۲۱ ساله می گوید که این لباس طی هفته های آینده به افغانستان فرستاده خواهد شد.

این سگ از سال ۲۰۱۳ میلادی در ارتش بوده و ۶ ماه آموزش دیده است. حیوان باوفا اکنون صد و دومین سگ در دسته سگ های ارتشی به شمار می رود. یکی از پرسنل به نام «سرجنت باکستر» که سابقه کار با سگ ها را دارد، در این رابطه می گوید: "حیوانات یاد شده به اندازه سربازان اهمیت دارند. برای افراد، سگ گروه تمام داشته شان به شمار می رود. من بسیار خوشحال بودم که جای پای سگ خود قدم می گذاشتم و مسیر درست را طی می کردم.”

"این مسئله مسئولیت و اعتماد بالا را می رساند. برخی از آن ها چشم ها و گوش های نظامیان به شمار می روند. تعدادی از سگ های مخصوص جستجو مانند براکن (سگ در تصویر) برای حس شامه قوی به خدمت در می آیند. سگ ها از حس بویایی قوی خود برای یافتن مین ها، سلاح ها و بمب ها استفاده می کنند.”
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار