قبری که پنجره دارد! +عكس
کد خبر: ۶۴۳۱۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 14    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
یک قبر عجیب در محله وست ریور در نیوهیون در ورمونت وجود دارد. این قبر یک تپه پوشیده از چمن کوچک با یک سنگ گرانیتی بزرگ روی آن است. این بلوک گرانیتی یک پنجره شیشه ای 90 سانتیمتر مربعی رو به آسمان دارد. این پنجره تار و مبهم است و قطره های آبی زیر آن قرار دارد که اجازه نمی دهد داخل قبر را ببینید. اما در سال 1893 شما می توانستید مستقیما داخل قبر را و صورت درحال تجزیه شدن «تیموتی کلارک اسمیت» را ببینید که به شما خیره شده است.
 
 
قبری که پنجره دارد!
 
تیموتی کلارک اسمیت یک پزشک، یک دیپلمات و یک جهانگرد بود. او در تمام زندگی خود از ترس غیرقابل درمان زنده به گور شدن رنج می برد. این بیماری «تافوفوبیا» نام دارد و به حالتی گفته می شود که فرد از اینکه اشتباها مرده اعلام شود و در قبر قرار داده شود می ترسد که امروزه زیاد معمول نیست. اما در آن روزها، قبل از ظهور پزشکی مدرن، این ترس چیز غیرمنطقی نبود.
 
 قبری که پنجره دارد!

در طول تاریخ، داستان های بی شماری از کسانی که اتفاقی زنده به گور شدند نقل شده است. قصه های مخوفی درمورد قربانیانی وجود دارد که گرفتار خواب عمیق یا کما شدند و سپس روزها، ماه ها و حتی سال ها بعد بیدار شدند و خود را مدفون یافتند. فیلسوف اسکاتلندی «جان دونس اسکوتوس» (1266-1308) که به کما رفته بود با مرگ اشتباه گرفته شده و زنده به گور شد. سال ها بعد که مقبره او دوباره باز شد، جسمش را خارج از تابوت پیدا کردند و دست هایش در تلاش برای فرار پاره و خونین شده بودند. در فوریه 1885 نیویورک تایمز درمورد مردی به نام «جنکینز» گفت که جسمش مقابل تابوتش قرار داشت با بسیاری از موهایش که کشیده بود. گذشته از این اخبار ترسناک، بسیاری از نویسندگان داستان های وحشتناکی درباره زنده به گوری می نویسند. «ادگار آلن پو» در این زمینه زیاد نوشته است. داستان های او «زنده به گوری»، «سقوط از خانه اشر»، «چلیک آمونتیلادو»، «برنیس» و «گربه سیاه» همگی بر پایه ترس طبیعی از زنده به گور شدن بوده اند.
 
 
قبری که پنجره دارد!

برخی از کسانی که به شدت به این ترس مبتلا بودند شروع به استفاده از تابوت های امن کردند. تابوت هایی که با وسایل خاصی اجازه ارتباط فرد مدفون با دنیای بیرون را می داد. در قرون 18 و 19 طرح های مختلفی اختراع و ثبت شدند. اگرچه بسیاری از مردم آرزو داشتند در این تابوت ها دفن شوند یا می خواستند جسد بستگانشان چند روز پس از مرگ چک شود، یا دفن را به تاخیر می انداختند تا مطمئن شوند مرده زنده نمی شود، اما نمونه های ثبت شده بسیار کمی از مردمی که واقعا در این تابوت ها دفن شدند وجود دارد و هیچکسی تا به حال با آن ها نجات داده نشده است.
 
 قبری که پنجره دارد!

هنگامی که رابرت رابینسون، در سال 1791 درگذشت، یک قاب شیشه ای متحرک وارد تابوت او شد و از این طریق نگهبان می توانست بدن او را بازرسی کند که همچنان مرده باشد. تیموتی کلارک اسمیت نیز قبر مشابهی داشت. وقتی او در سال 1893 درگذشت، او را در قبر مخصوصش که از پیش آماده شده بود و یک پنجره شیشه ای داشت که مستقیما رو به چهره تیموتی بود قرار دادند. علاوه بر این او را با یک زنگ در دست دفن کردند تا بتواند برای درخواست کمک صدایش را در آورد. آخرین اختراعی که برای این ترس ثبت شد در سال 1995 بود. این تابوت ایمنی مدرن شامل زنگ اضطراری، سیستم ارتباطی، چراغ قوه، دستگاه تنفس، مانیتور و محرک قلبی می شد.
 
قبری که پنجره دارد! 
 
قبری که پنجره دارد!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طلبه نو اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
11
15
چه جالب من قبرهایی رو دیدم که افراد داخل اون در گوشه قبر نشسته بودن و نشون میده افراد در قبر زنده بودن و به مرگی نه چندان جالب مردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
9
7
بزودی در این مد میشود
شک نکنید
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
5
24
طرح خوبی هست در ایران اجرا شود که عالی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
3
45
چقدر قشنگ گورستان هاشون سبز ادم دلش میخواد قبرش اینجا باشه.مال ماها ترسناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
4
27
به نظر من اگر انسان اعضای بدنش رو اهدا کنه دیگه ترسی برای زنده شدن نخواهد داشت
مهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
4
25
عزیزان اگه میخواید نگران نوع مرگتان نباشید بیایاد عضو باشگاه اهدا عضو شوید.
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
3
15
من دوست دارم قبرم ویلایی باشه
پاسخ ها
مرتضی
| |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
امری باشه؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
5
تافو فوبیا یکامر واقعی است حدود 10% افراد یکه از سکته قلبی می میرند بعد از 72 ساعت زنده می شونمد و من به دانشجویان پزشکی و پزشکان و افراد دیگر توصیه می کنم که اگر افرادی بعلت سکته یا تصادف و یا سکته مغزی مردند تا حداقل 72 ساعت تحت نظر باشند و از دفتن آنان خودداری گردد. منت چند نفر از افرادی که به علت سکته قلبی و یا تصادف مرده بودند و بعد از چند روز زنده شدند و الان زندگی عادی دارند و بنده با آنان معاشرت کردم و زندگی و داستانشان را گفتند دارم و در نظر دارم که از داستانشان کتاب تهیه شود. ما یک اقدامی زن داتشیم که سکته کرد و مرد و او را به بیمارستان امام رضای آمل حدود سی سال قبل بردند و وی در سرخانه که بود زنده شد و بیش از بیست شال بعد زندگی کرد و یا من فردی را می شناسم که سکته کرده بود و مرده بود و به من اطلاع داده شد که وی در بیمارستان مرده و زنش در پی کمندن قبر است و برایش قبر هم کندند ول یمن وقتی سربالینش حاضر شدم دیدم زنده خواهد شد و عجیب که پسر و دامادش و دخترش اصرار داشتند که پدر و پدر زنشان مرده است ول یمن تأکید کردم که نمرده است و چند روز در بیمارستان بود و سالم شد و بیش از دوسال هم زنده بود و بعد مزرد لذا من از سایت تابناک استدعا دارم که این نهوشته را در دید بازدید کنندگان قرار دهد تا مرده کسانی که سکته کردند و یا در تصادف مردند زود دفن نکنند بلکه حداقل 72 ساعت تحت نظر باشند . ببینید که در سکته قلبی چون خون لخته شده در رگ جلوی جریان خون را می گیرد و ممکن است بعللی ناشناخنه بعد از یک یا دو روز این لخته خون سر راه رگ ذوب شود و جریان خود دوبارهبرقرار شود و توجه شود که حتی شوک هم نمی تواند راه اطمینان بخشی برای تفاو باشد بلکه تنها نگکه داشتن فرد حداقل 72 ساعت است و بعد از 72 ساعت اگر زنده نشد می توان او را دفن کرد اما من اعتقاد دارم باید چهار روز مرده ناشی از سکته قلبی و یا تصادف را نکه داشت امید وارم که افراد در این زمینه تحقیقات بیشتری بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
بابا شكنجه هم حد و حدودي داره يه ذره املا و انشا بخون بعد مطلب بنويس اه
اسماعیل
|
United States
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
3
9
مهمترین کاری که باید هر کسی بکند، این است که نمونه سلولهای بنیادی بدن خودش را در یکی از مراکز معتبر پزشکی غربال کرده و در یک بانک پزشکی زخیره کند. این در آینده خیلی به درد خواهد خورد. اکنون ناف کودکان نوزاد را که منبع سلولهای بنیادی است در بیمارستانهای محل تولد ذخیره میکنند. در آینده تقریبا تمام مرگها (به جز مرگ مغزی) توسط سلولهای بنیادی قابل جلوگیری خواهند بود.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
2
بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون . کل من علیها فان. خدایا همه ما را عاقبت به خیرکن . مابرای رفتن آمدیم نه برای ماندن این دنیا فانی و باقی آخر ت است. پس بکوشید تا مزرعه آخرت خود را آباد کنید . یا علی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار