سرو غذای داغ در ظرف یکبار مصرف ممنوع است
کد خبر: ۶۴۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 13    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به نذرهای مردم در ایام فاطمیه از مردم خواست تا غذای داغ و سرد را در ظرف یکبار مصرف ، قرار ندهند چراکه برای سلامتی عوارض دارد.
 
سمیره صباح افزود: تماس مواد غذایی داغ با ظروف یکبار مصرف ممکن است موجب انتقال مقادیر جزئی ترکیبات شیمیایی از جمله ترکیباتی موسوم به مونومرها یا پلاستی سایزرها ، داخل ماده غذایی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پرکاربردترین ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید ظروف پلیمری یا همان ظروف یکبار مصرف، ماده ای به نام وینیل کلرید است که یکی از عوامل ایجاد سرطان کبد در مدل های حیوانی و انسانی به شمار می رود.
 
وی تصریح کرد: مسمومیت شدید با این ترکیب، موجب افسردگی سیستم عصبی مرکزی و آسیب جدی به کبد می شود.
 
معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: ترکیبات شیمیایی از ظروف یکبار مصرف وارد آب نیز می شوند و ثابت شده است که آب معدنی نگهداری شده در بطری های پلاستیکی موسوم به PVC حاوی مقادیری از ترکیب شیمیایی وینیل کلرید است.
 
وی درباره آسیب های ناشی از استایرن (ترکیب شیمیایی در برخی ظروف یکبارمصرف) نیز اظهار کرد: این ماده بر کلیه ها و کبد اثرات سمی می گذارد و موجب تجمع آب میان بافتی در ریه و بی نظمی ضربان قلب می شود. به نظر می رسد که این ترکیب به راحتی از ظروف بسته بندی جدا و وارد ترکیبات چربی می شود.  
ايرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حافظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
متاسفانه هنوز در بسیاری از بیمارستان های دولتی چای داغ و غذا در ظروف یک بار مصرف شیشه ای برای بیمار سرو می شود. وزارت بهداشت لازم است به زیر مجموعه های خود نیز دستور ممنوعیت را اعلام کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار