ساخت داروی ایدز برای اولین بار در دنیا
کد خبر: ۶۴۲۷۶
تاریخ انتشار: 2017 February 12    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
این دارو با بالا بردن سطح ایمنی بدن بیماران مبتلا به ایدز، آن ها را در برابر این بیماری مقاوم می کند و طول عمر با کیفیت تری را به آن ها می دهد. داروی آیمود سطح cd۴ بیماران را که نشانه سیستم ایمنی بدن آنان است از حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ به بیش از دو برابر ارتقاء می دهد و به این ترتیب بیماران را در برابر عفونت های ثانویه که عامل مرگ بیماران مبتلا به  HIV  است، مقاوم می کند.
داروهایی که قبلا برای درمان بیماری ایدز استفاده می شد داروهای شیمیایی بود که به عنوان داروهای ضد ویروس کاربرد داشت اما بیش از ۳۰ درصد موارد به علت عوارض این داروها مجبور به عوض کردن دارو یا دوز مصرف آن بودیم اما این دارو از داروهای شیمیایی بسیار کمتر است.
در آزمایش های اولیه این دارو برای ۳۰۰ بیمار مبتلا به ایدز استفاده شده و ثابت شد که پس از یک دوره درمان دارویی ۹۰ روزه سطح ایمنی بدن تا یکسال بالا می ماند.
برای ساخت این دارو که ابتکار دانشمندان ایرانی است، محققان کشور در ۱۵ مرکز مختلف تحقیقاتی فعالیت کرده اند و مطالعات بالینی و پایه زیادی برای اثبات اثر بخشی ، کیفیت و نداشتن عوارض آن انجام شده است و اکنون به تایید وزارت بهداشت رسیده و به زودی تاییده های جهانی را اخذ می کند.

ساخت داروی ایدز برای اولین بار در دنیا توسط محققان ایرانی  
 
منبع: تراز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار