کی روش تا روز آخر قراردادش در ایران می ماند
کد خبر: ۶۴۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 12    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مهدی تاج درباره دربی 84 پایتخت گفت: در این مدتی که در فوتبال هستم تا این اندازه پرسپولیس و استقلال را قدرتمند ندیده ام. استقلال تیم قدرتمند السد را شکست داد و پرسپولیس هم تیم جانداری است. همیشه تیم ها برای نباختن به دربی می آیند و این امر برای مربیان هم اولویت دارد.

وی درباره حضور تماشاگران شهرستانی مقابل ورزشگاه آزادی بیان کرد: هرسال برای هواداران شهرستانی در خرگوش دره چادر می زدیم و جمعیت قابل توجهی هم به آن محل می آمدند اما از دربی قبل تعداد محدودی بلیت کاغذی چاپ شد. در حال حاضر 75 هزار بلیت به فروش رسیده و حدود پنج هزار بلیت مانده است که احتمالا تا آخر امشب آن بلیت ها هم فروخته می شود. هیچ کس بدون بلیت نمی تواند وارد ورزشگاه شود.

تاج درباره ضیافت شام سرخابی ها گفت: باید بگویم مسئولان فوتبال به هیچ وجه دنبال به تساوی کشاندن دربی نیستند. این ضیافت از سوی حامی مالی 2 باشگاه برپا شده بود و من هم اواخر میهمانی به سالن رفتم. این کار به معنای این نیست که دنبال تساوی در دربی باشیم و از نظر من بازی فردا حتما باید برنده داشته باشد.  چهار روز از آن مراسم گذشته است و بازیکنان در کنار رقابت باید با هم رفیق باشند و تماشاگران هم باید بازی خوبی ببینند. در کل موافق برگزاری ضیافت شام نبودم و نمی دانم این کار در سال های بعدی هم تکرار می شود یا خیر. فدراسیون توصیه ای برای این بازی ندارد بلکه دربی باید جاندار برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد محرومیت استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات اظهار داشت: فوتبال ایران براساس استانداردهای داخلی و فیفا اداره می شود که این امر درست نیست. فیفا می گوید نباید تیم های بدهکار را به لیگ راه داد. باید این مشکل را حل کنیم. مجلس به سمت مشخص کردن حقوق فوتبال رفته و آئین نامه این کار تدوین شده است. از طرفی فیفا نامه محرومیت را به باشگاه می دهد و تمام باشگاه ها باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

وی افزود: در حال حاضر ملوان انزلی در آستانه کسر شش امتیاز قرار دارد. شش امتیاز پاس همدان و شاهین بوشهر هم بابت زوران و ایوان پتروویچ کسر شد. شهرباران هم چنین شرایطی داشته است. استقلال و تراکتورسازی هم گرفتار شده اند. با این وجود این محرومیت ها به فدراسیون فوتبال ارتباطی ندارد. تراکتور به دلیل بدهی به مربی سابق خود همچنان در معرض خطر است. البته نظارت داریم و به همه تیمها گفته ایم به چه کسانی بدهی دارند. برخلاف ایران فوتبال در همه جای دنیا درآمدهایی دارد. اگر یک تاکسی که هزینه سفرش 10 هزار تومان است، برای هر مسافر 3 هزار تومان بگیرد، سرانجام متوقف می شود.

تاج با اشاره به تشکیل کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدرسیون فوتبال گفت: سعی می کنیم به استانداردها نزدیک شویم. برهمین اساس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را راه انداختیم. کارگروه ما در جریان مشکلات قرار دارد  و از سه ماه پیش گفته ایم باشگاه های بدهکار نمی توانند بازیکن بگیرند.   امیدواریم سال آینده بخشی از 0.27% که مجلس مصوب کرده به فوتبال برسد. می خواهیم بخشی از درآمدهای واقعی باشگاهها را به آنها برسانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: الان کل هزینه لیگ 170 میلیارد تومان است و با هزینه های نیم فصل 200 میلیارد تومان می شود. اگر هزینه هایی چون حق پخش و ارزش افزوده به فوتبال برسد، مشکلات فوتبال حل می شود.

تاج درباره مشکلات کی روش و برانکو تصریح کرد:  اختلاف نظر بین سرمربیان طبیعی است. اختلاف  کی روش و برانکو هم حل می شود اما مصاحبه آن ها مشکل ساز شد. چهار نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا هستند و باید همگرایی ملی ایجاد شود. خوشحالم السدی را با یک بازیکن 25 میلیون یورویی بردیم. با کی روش صحبت های مفصلی داشتیم اما وی اعتقاد دارد نباید برنامه های از پیش تفاهم شده با باشگاه ها، تغییر کند.

وی افزود: تنها تغییر برنامه تیم ملی اضافه شدن اردوی دوبی بود. برای برگزاری این اردو با نمایندگان استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال خوزستان نشست گذاشتیم. نباید اختلافات رسانه ای می شد. اعتراض ها تنها باید از طریق سازمان لیگ صورت بگیرد.

تاج با تاکید بر نگرانی های کی روش تصریح کرد: زمانی که مربیان مقاد قرارداد خود را نقض می کنند باید با آن ها برخورد شود. سعی می کنیم قانون را به شکل درستی اجرا کنیم. کی روش چند وقت دیگر به ایران باز گردد و کار خود را شروع می کند. باید نگرانی های وی را برطرف کنیم. البته در طول این مدت، هواداران پرسپولیس به خوبی از تیم ملی حمایت کردند.

وی درمورد شکل برخورد با مربیان خاطی گفت: همان گونه که دستور دادیم در لیگ برتر جوان گرایی انجام شود، مربیان لیگ هم از سوی کمیته انضباطی محروم می شوند و این گونه نیست که با آن ها ملایم رفتار کنیم. کی روش حدود شش سال است که در ایران حضور دارد و برخلاف گذشته باید روند کار را به صورت اصولی پیش ببریم.

وی درباره پیشنهادات خارجی کی روش بیان کرد: کی روش تا روز آخر قراردادش در ایران می ماند و وسط کار تیم را رها نمی کند. فدراسیون هم محکم و قاطع به کار خود ادامه می دهد. پیشنهادات خارجی سرمربی تیم ملی به هیچ وجه جدی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد مناقشه بین فوتبال ایران و عربستان اظهار داشت: ماجرای اختلاف با تیمهای عربستانی را در CAS مطرح کردیم. البته نمی توانیم این مسائل را در رسانه ها مطرح کنیم. تکلیف ما برای فصل آینده مشخص است و می توانم بگویم تا حدی برنده آن ماجرا شده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
کی روش شش شاله در ایران حضور داره؟ کی زوش روی هم دو ماه هم تو ایران نبوده.۶ ساله سرمربی ایرانه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار