جزئیات جلسه اضطراری ستاد بحران خوزستان
کد خبر: ۶۴۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 11    -    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از وصل کامل آب و برق 11 شهر خوزستان خبر داد و گفت: در جلسه ستاد بحران قطع آب و برق خوزستان که با حضور وزیر نیرو برگزار و دقایقی قبل به پایان رسید تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اتخاذ شد.
 
هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: پیرو قطع برق 11 شهر استان خوزستان که در پی  پدیده همزمان افزایش رطوبت هوا و ریزگردها رخ داد و منجر به آلودگی تاسیسات و قطع برق شد، جلسه‌ای را با حضور وزیر نیرو در شهر اهواز برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر، استاندار اهواز و وی به عنوان معاون وزیر در امور برق و انرژی حضور داشتند افزود: در این نشست تصمیمات کلیدی برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده گرفته شد.

فلاحتیان با بیان اینکه در آینده نیز استان خوزستان با پدیده همزمان ریزگردها و رطوبت بالا مواجه خواهد بود و این می‌تواند به تاسیسات برق که در فضای باز قرار دارند آسیب زده و وضعیت مشابه آنچه امروز رخ داد را رقم بزند،گفت: بر این اساس مقرر شد از سراسر کشور دستگاه‌های مقره‌شور به خوزستان اعزام و جهت رفع آلودگی فعلی تاسیسات مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این قرار شد به تعداد لازم مقره‌شور خریداری و به طور مستمر نسبت به شستشوی تاسیسات برق اقدام شود.

معاون وزیر نیرو همچنین گفت: تعداد زیادی از زنجیره مقره‌هایی که الان در سراسر کشور موجود است از جنس سرامیکی هستند که در جلسه ستاد بحران مقرر شد این مقره‌ها تعویض و تبدیل به نوعی از جنس پلاستیکی شوند که کارایی بیشتری در آب و هوای خوزستان دارند.

فلاحتیان برنامه‌ریزی برای تامین مالی برق خوزستان به منظور رفع نقاط ضعف شبکه برق را از دیگر تصمیماتذکر کرد و گفت: علاوه بر این بنا شد مراکز مهم مانند دستگاه‌های اداری،‌تصفیه‌خانه‌های آب، بیمارستان‌ها و صنایع مهم به دیزل ژنراتورهای اضطراری تجهیز شوند تا در مواقع این چنینی با قطع برق مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: قرار شد با پیگیری استاندار خوزستان مولدهای اضطراری تهیه و در مراکز حساس نصب شوند.

فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار برای حل بحران قطع آب و برق در خوزستان در نظر گرفته‌اید گفت: تصمیم گرفتیم با توجه به معضل ایجاد شده محدودیتی برای تزریق پول در خوزستان قائل نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: پست‌های برق در خوزستان در فضای باز و بسیار وسیعی قرار گرفته‌اند در حالی که با توجه به پدیده ریزگرد و رطوبت هوا لازم است برای پست‌ها سقف بزنیم که این نیازمند اعتبار زیاد و زمان طولانی است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: تلاش داریم در احداث پست‌های جدید از مدل GIS با تکنولوژی بالا استفاده کنیم که پدیده ریزگردها بر این نوع پست کمتر تاثیرگذار است.

فلاحتیان افزود: علاوه بر این در تدابیر کوتاه مدت تاسیسات برق باید به طور مرتب شستشو شوند تا حالت عایقی آنها حفظ شده و با وقوع ریزگرد و رطوبت تاسیسات از زیر بار خارج نشوند.

وی همچنین خبر داد: ساعتی قبل آب و برق کل 11 شهر خوزستان وصل شده است.

خبرنگار فارس به فلاحتیان گفت: ظاهرا به مردم گفته شده اقدام به ذخیره آب کنند چون ممکن است مجددا شاهد قطعی آب و برق باشند که وی پاسخ داد این موضوع تکذیب می‌شود در حال حاضر تولید برق ما در خوزستان 3 برابر مورد نیاز است.

وی در عین حال با توجه به اینکه 8 هزار و 500 کیلومتر از وسعت خوزستان زیر شبکه و تاسیسات برق قرار دارد، گفت: شستشوی این تاسیسات کاری یکی دو روز و حتی یکی دو ماه نیست و احتمال اینکه مجددا شرایط مشابه منجر به قطع برق شود وجود دارد.

فلاحتیان افزود: تلاش خواهیم کرد در صورت وقوع این اتفاق به سرعت در تاسیسات حادثه دیده اقدامات لازم صورت و اشکالات رفع شود.

در پی ورود مه سنگین و وقوع همزمان پدیده ریزگردها برق 11 شهر خوزستان و دو شهر اهواز و سوسنگرد قطع و مدارس و ادارات این شهر تعطیل شد.
منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساکن اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
1
سالهاست که در خوزستان ریزگردها هستند. این مهمان ناخوانده همراه با انواع شرایط اب هوایی مثل باران رطوبت مه و غیره بوده است اما این برای دومین بار است که قطعی برق را به ریزگردها نسبت می دهند. چرا در سالها و ماههای قبل در اوج شرجی تابستان و مه آلود بودن زمستانهای سالهای قبل ریزگردها باعث قطع برق نمی شدند. چه چیزی اینجا تغییر کرده است که همزمانی رطوبت و ریزگرد این مسئله رو باعث شدند همچنی در روز 23 بهمن شنبه ریزگردی نبود فقط مه بود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار