ماجرای «فندک» در سخنرانی رهبر انصارالله+عكس
کد خبر: ۶۴۱۶۶
تاریخ انتشار: 2017 February 11    -    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
اقدام «عبدالملک الحوثی» در سخنرانی روز پنج‌شنبه گذشته که فندکی را به نشانه تهدید علیه نیروهای سعودی در مقابل دوربین نشان داد، واکنش‌هایی را در سایت‌های اجتماعی به دنبال داشت.

 
برخی‌ها این حرکت رهبر انصارالله را به تمسخر گرفته و آن را نشانه ورشکستگی وی تلقی کردند و گفتند که این کار وی نشان می‌دهد که انصارالله هیچ سلاحی جز «فندک» ندارد و پس از شکست نیروهای انصارالله در نبرد شهر المخا، دیگر هیچ گزینه راهبردی پیش‌روی رهبر این گروه باقی نمانده است.

پایگاه رأی‌الیوم در این باره نوشت که جدی بودن عبدالملک در تمامی سخنرانی‌هایش باعث می‌شود که این حرکت رهبر انصارالله از دایره تمسخر خارج شود زیرا وی در سخنان خود فاش کرد که نیروهای انصارالله موفق شده‌اند بُرد موشک‌های برکان(آتشفشان) را ارتقا دهند به گونه‌ای که برُد این موشک‌ها به ریاض و حتی فراتر از آن می‌رسد.

وی همچنین از توسعه پهپادهای حامل مهمات خبر داد و وعده داد که در زمینه پدافند برای مقابله با حملات سعودی‌ها، اقدامات غافلگیر‌کننده‌ای انجام خواهند داد.

در خصوص نبرد المخا نیز طبق اخبار رسیده نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن در حال عقب‌نشینی هستند، بنابر این داستان نمایش فندک در مقابل دوربین و تهدیدات رهبر انصارالله چه بود.

رأی‌الیوم به نقل از یک منبع یمنی نزدیک به جنبش انصارالله گزارش داد که نمایش این فندک یک اقدام نمادین بود و رهبر انصارالله سعی کرد روحیه قدرت‌های متخاصم که میلیون‌ها دلار برای خرید خودروهای زرهی هزینه می‌کنند، بشکند و نشان داد که مبارزان انصارالله این خودروها را تصرف کرده و با فندک به آتش می‌کشند و این اشاره روشنی از آن چیزی است که عملا رخ می‌دهد و این شجاعت یمنی‌ها را نشان می‌دهد که برای ضربه زدن به خودروهای زرهی و نظامی سعودی‌ها نیازی به خمپاره ندارند بلکه با فندک نیز آنها را به آتش خواهند کشید.

این منبع افزود که این اقدام عبدالملک پیامی به سعودی‌ها بود مبنی بر اینکه ما با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها یعنی فندک می‌توانیم نیروهای شما را که میلیاردها دلار برای آن هزینه می‌کنید، شکست دهیم.
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار