تصاویر کلیسای تزیین شده با استخوان و جمجمه ۷۰ هزار نفر
کد خبر: ۶۳۹۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 10    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
در سال ۱۸۷۰ میلادی یک نجار و منبت کار به نام «فرانتیشک رینت» از سوی خانواده «شوارتزنبرک» مسئولیت یافت تا کلیسا را با استخوان های اجساد بیاراید؛ این کلیسا یکی از نقاط گردشگری پربازدید در چک است که سالانه ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می کنند.
 
 
تصاویر کلیسای تزیین شده با استخوان و جمجمه ۷۰ هزار نفر  اختصاصی «تابناک باتو»؛ کلیسای اَستودان سِدلِک در جمهوری چک را می توان عجیب ترین کلیسای جهان معرفی کرد. این کلیسا در ۷۰ کیلومتری شرق پایتخت چک و در منطقه سدلک قرار دارد که به آن کلیسای استخوان هم می گویند، زیرا از استخوان های قربانیان طاعون و جنگ ها برای تزیین و دکوراسیون داخلی کلیسا استفاده شده است.

بنا بر این گزارش، در سال ۱۸۷۰ میلادی یک نجار و منبت کار به نام «فرانتیشک رینت» از سوی خانواده «شوارتزنبرک» مسئولیت یافت تا کلیسا را با استخوان های اجساد بیاراید؛ این کلیسا یکی از نقاط گردشگری پربازدید در چک است که سالانه ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می کنند.

اما داستان کلیسای استخوان چیست؟!


داستان کلیسا به اوتاکار دوم پادشاه بوهمیا و سال ۱۲۷۸ میلادی بازمی گردد. او دستور داد تا مقداری از خاک جلجثه (جلجلتا) جایی که مسیحیان معتقدند مسیح ( ع ) در آنجا مصلوب شده است را بیاورند. یک راهب اعظم به نام هنری، خاک مقدس را بر مقبره راهبان پاشید و از این روی آنجا به گورستان متبرک و مورد توجه مردم اروپا تبدیل شد.

در دوران مرگ سیاه (طاعون) که باعث مرگ یک سوم مردم اروپا در سال های 1347 1352 شد و جنگ های محلی بوهمیا 1420_1434 قبرستان توسیع یافت.
 
در آغاز قرن پانزدهم تصمیم گرفتند یک کلیسای گوتیک در وسط مقبره بسازند، در طول ساخت کلیسا استخوان هایی را که بر اثر حفر زمین کشف می شد، نگهداری کرده و درون سرداب و شیروانی کلیسا چیدند‌. بعد از آن فرانتیشک رینت نجار دستور یافت تا از آنها برای تزیین کلیسا استفاده کند.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
3
0
سال 1380 از این کلیسا بازدید کردم واقغا شگفت انگیز بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
5
دیوانه ها
غلامحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
3
دراسلام مس یا دست زدن به اجزاء مرده مثل استخوان حرام و نیازمند غسل میت است حتی نگاه بی مورد به اجزاء مرده اشکال دارد هرتماس خیس با این استخوانها نجاست و بیماری به همراه دارد
پاسخ ها
رضا
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
مسأله ۵۱۷ ـ برای مسّ استخوانی که آن را غسل نداده‌اند چه از مرده جدا شده باشد چه از زنده، غسل واجب نیست. و همچنین است برای مسّ دندانی که از مرده یا زنده جدا شده باشد.
لطفا قبل از اظهار نظر تحقیق نمایید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
4
دیوانه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار