خرس های خندق قلعه کروملو+عكس
کد خبر: ۶۳۸۷۷
تاریخ انتشار: 2017 February 10    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
قلعه تاریخی کسکی کروملو در شهر کوچک کسکی کروملو در جمهوری چک، در اواسط قرن سیزدهم توسط خانواده قدرتمند روزنبرگ که نقش مهمی در تاریخ قرون وسطای این کشور داشتند، ساخته شده است. اعضای این خانواده در پادشاهی پراگ موقعیت هایی داشتند و اربابان قدرتمندی در قلمروی بوهمیا بودند. قلعه کروملو برای شهری باابعاد کروملو بیش از حد بزرگ است و بعد از قلعه Hradčany دومین قلعه بزرگ در جمهوری چک است.

این قلعه بزرگ روی یک برآمدگی سنگی قرار دارد درحالیکه رودخانه ولاتوا از یک سو و جریان پلکنیس از سوی دیگر آن می گذرد. مجموعه قلعه شامل چهل ساختمان و کاخ، پنج حیاط، یک باغ بزرگ و یک پل روی شکاف عمیق در سنگی که قلعه روی آن ساخته شده، می شود. یکی از جالب ترین ویژگی های این قلعه خندق محافظ بین حیاط اول و دوم است. خانواده روزنبرگ در این خندق خرس نگه می داشتند، رسمی که از زمانی که صاحبان قلعه زنده بودند تا به امروز زنده نگه داشته شده است.
 
خانواده روزنبرگ وابستگی طولانی به خرس ها داشتند. می گویند خانواده روزنبرگ منتسب به خانواده نجیب ایتالیایی «اورسینی» بودند که نام خانوادگی اورسینی از کلمه ایتالیا اورسا به معنی خرس ماده می آید. نگهداری خرس در کسکی کروملو در دوران ویلهم فون روزنبرگ در نیمه دوم قرن 16 آغاز شد. دراصل خرس ها در خندق نگه داشته نمی شدند، زیرا در آن زمان خندقی وجود نداشت، بلکه آن ها در آغاز قرن 17 حفر شدند.

پس از مرگ ویلهلم در سال 1592، برادر کوچکترش، پتر ووک، مجبور شد قلعه را در سال 1601 به رومیان بفروشد. یک دهه بعد، مرگ او یک سلطنت 300 ساله به ارمغان آورد. اولین مدرک درمورد نگهداری خرس ها در خندق به سال 1707 برمی گردد، زمانی که چهار خرس آنجا نگهداری می شدند. خرس ها بیشتر قرن هجدهم در خندق ماندند. تنها دوبار در قرن 19 و 20 این خندق ها به مدت طولانی خالی ماندند، اولین بار 50 سال طول کشید و دومین بار 20 سال. در سال 1907 خرس ها به خندق بازگشتند و از آن موقع دیگر هرگز خالی نبوده است. در ژانویه 2000، خندق چهار خرس و دو توله خرس داشت. هر سال در کریسمس و به مناسبت تولد خرس ها، قلعه فستیوال خرس برگزار می کند. در این مدت خندق تزئین می شود و انبوه هدایا و غذاها برای خرس ها آورده می شود. خرس ها و این فستیوال ها در میان بازدیدکنندگان بسیار محبوب است.
 
 خرس های خندق قلعه کروملو
 
خرس های خندق قلعه کروملو 
 
خرس های خندق قلعه کروملو 
 
خرس های خندق قلعه کروملو 
 
خرس های خندق قلعه کروملو 
 
خرس های خندق قلعه کروملو 
 
خرس های خندق قلعه کروملو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار