امن ترین خودروهای جهان
کد خبر: ۶۳۸۳۰
تاریخ انتشار: 2017 February 09    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
 کمپانی ولوو، یکی از کمپانی های پیشگام در زمینه ی تولید خودرو های مرغوب و امن در دنیا به حساب می آید. ولوو اولین کمپانی خودرو سازی است که با شرکت مدل های s90 و v90  در تست های سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB)، موفق به کسب نمره ی کامل از موسسه Euro NCAP  شده است.

در مورد سیستم ترمز AEB باید افزود که سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) نام آپشنی است که استفاده از آن به‌طور چشمگیری در اتومبیل‌های جدید رو به افزایش بوده است. حدود 95 درصد از خودروهای جدید مورد آزمایش توسط کارشناسان ایمنی در موسسه استاندارد ایمنی اروپا یا یورو NCAP در سال 2016،  سیستم AEB را به‌عنوان یک آپشن استاندارد و یا سفارشی داشته‌اند. سیستم‌های AEB بیشتر درسرعت‌های پایین برای جلوگیری و یا کاهش شدت ضربه استفاده می‌شوند. این سیستم در سرعت‌های بالا فقط کمی از سرعت وسیله نقلیه کم می‌کند. خودرو های مجهز به این سیستم عملکرد خوبی را در برابر عابران، دوچرخه سواران و خودروهای دیگر داشته‌اند.

کمپانی  ولوو به ساخت خودرو های ایمن شهرت جهانی دارد وهمیشه از پیشگامان وعلی الخصوص پیشتازان صنعت خودرو در زمینه نوآوری ایمنی خودرو بوده است. چندی پیش بود که مدل های s90 و v90  در رقابت با فورد موستانگ در تست های موسسه ی  Euro NCAP   سنگ تمام گذاشته و موفق به کسب 5 ستاره از این موسسه شدند.
 
درمورد موسسه ی Euro NCAP که مخفف عبارت « European New Car Assessment Programme » و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدیدی اروپایی است، باید افزود که، برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه از سال 1997 کار خود را در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری که زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا فعالیت می کند، آغاز کرده است. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.

کمتر خودرویی پیدا می شود که توانسته باشد از این موسسه نمرات قابل قبول امنیتی را کسب کند. اما  محصولات کمپانی ولوو همیشه در تست های Euro NCAP حرفی برای گفتن داشته اند، همانطور که اخیرا دو مدل s90 و v90 در آزمون های این موسسه، 5 ستاره شدند.

مدل های s90 و v90 ،همچون دیگر مدل ایمن این کمپانی یعنی XC90  از تست های سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB)سر بلند بیرون آمدند تا کماکان این کمپانی ولوو باشد که در این زمینه نمره کامل را گرفته باشد.

 «مارین اکهولم» مدیرعامل مرکز ایمنی کمپانی ولوو در این باره چنین می گوید:« ما همیشه برای ایمنی محصولات خود و کسب نمرات قابل قبول از آژانس های تست ایمنی خودرو،  که به مشتریانمان اطمینان خاطر می دهد، سخت در تلاش و تکاپو هستیم و مثل همیشه موضوعی که بیش از اندازه  بر روی آن تمرکز کرده ایم، امنیت محصولاتمان است.»

در پایان نیز اشاره به وعده ی کمپانی ولوو مبنی بر اینکه «از سال 2020 میلادی به بعد، دیگر کسی نخواهد بود که در خودرو های کمپانی ولوو، بر اثر سانحه جان خود را از دست بدهد یا مجروح شود!» خالی از لطف نیست. 
خودروكار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار