بهترین کارهایی که در بازنشستگی می توان انجام داد
کد خبر: ۶۳۸۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 08    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
توصیه کارشناسان: از همین الآن برنامه ریزی کنید تا بازنشستگی انتقال شادی برای شما از مرحله کار کردن باشد. کار کردن سر آدم ها را شلوغ می کند و در زمان بازنشستگی آن ها به فعالیت های شادتر و مفرح تری احتیاج دارند. در این گزارش ده روش برای همچنان فعال ماندن در بازنشستگی ارائه شده است.
 
 
بهترین کارهایی که در بازنشستگی می توان انجام داد  اختصاصی «تابناک باتو»؛ تبریک می گوییم شما برای بازنشستگی آماده شده اید. شما کار سختی را به پایان رساندید. از رختخواب بلند شدید و برای تأمین خانواده هایتان تلاش و مقداری هم برای امروز ذخیره کردید؛ اما درباره بازنشستگی چه باید گفت وقتی بیش از اندازه آسان است و کار خاصی برای انجام دادن وجود ندارد. توصیه کارشناسان این است که از همین الآن برنامه ریزی کنید تا بازنشستگی انتقال شادی برای شما از مرحله کار کردن باشد. کار کردن سر آدم ها را شلوغ می کند و در زمان بازنشستگی آن ها به فعالیت های شادتر و مفرح تری احتیاج دارند. در این گزارش ده روش برای همچنان فعال ماندن در بازنشستگی ارائه شده است.

یک شغل پیدا کنید
 
 

ممکن است این جمله کمی طعنه آمیز به نظر برسد که شما فشار کاری را تمام کرده اید و دوباره به آن بازگردید. یکی از دلایل چنین توصیه ای، نیاز به پول در دوران بازنشستگی است. به علاوه شما فرصت فوق العاده ای خواهید داشت تا به یک حرفه نو و غیر مرتبط به شغل قبلی خود بپردازید. خیلی از مردم در دوران بازنشستگی خود به شغل های شاد و سبک روی می آورند.

انجام کارهای داوطلبانه
 
 

این گزینه یکی از با ارزش ترین فعالیت بازنشستگان است. انتقال تجربیات کاری به تازه کارها، کمک به کسب و کارهای کوچک، مساعدت های داوطلبانه در کتابخانه یا بیمارستان، راه اندازی تجارت های کوچک در فضای باز پارک های ملی، کمک به گروه های داوطلب محلی، و حتی پیوستن به انجمن های صلح از جمله فعالیت های بی شماری است که می توانید آنها را انجام دهید. پیش از شروع کار به مدت زمان کاری که می خواهید انجام دهید و همچنین به شرایط سازمان هایی که می خواهید برای کمک های داوطلبانه بپیوندید فکر کنید و سپس با آنها تماس بگیرید، اغلب آنها در شرایط تقلیل نیروی کار، دست رد بر سینه نیروهای داوطلب اضافی نخواهند زد.

یک ورزش را شروع کنید
 
 

گلف بازها درباره گذراندن اوقات خود نگرانی ندارند. این ورزش حسابی سرشان را گرم می کند. تمرین می کنند و برای چند دور بازی را ادامه می دهند. خیلی از مردم وقتی سر کار می روند وقت کافی برای ورزش کردن ندارند. آنها اغلب احساس می کنند که تلاش برای یادگرفتن ورزشی که دیگران سال ها صرف یاد گرفتنش کرده اند در مدت زمانی کوتاه کار عبث و بیهوده ای است. اما خیلی از آدم هایی که ورزش مورد علاقه شان  را خیلی دیر شروع کرده اند اما از آن لذت کافی برده اند و فواید دیگری از جمله تناسب اندام را برای ورزش کردن خود لحاظ کرده اند، خواه ماهیگیری و قایقرانی باشد، خواه تنیس و یا آیروبیک آبی. برای شروع ورزش های سختی مانند گلف یا تنیس به آموزش نیاز دارید.

دنبال یک سرگرمی باشید
 
 

وقتی هنوز مشغول کار هستید به دنبال یک سرگرمی برای دوران بازنشستگی باشید. در این صورت شما فرصت کافی برای بررسی گزینه های مختلف سرگرمی را دارید و به محض پایان دوره کاری می توانید از سرگرمی جدید رونمایی کنید. هر چیزی می تواند باشد؛ چهل تکه دوزی، بافندگی، پرورش گل و گیاه، موسیقی، نقاشی، جمع کردن تمبر و هر سرگرمی که شما را هیجان زده می کند و علاوه بر این موجب تعامل شما با دیگران می شود.

کسب و کار راه بیندازید
 
در این مورد تصورات، علایق و وضعیت اقتصادی شما ملاک هستند. مردم گاهی دنبال کسانی می کردند که از حیوانات خانگی شان نگهداری کنند و یا  مراقب خانه های خالی آنها باشند، آنها را با ماشین به فرودگاه برسانند و کامپیوترها و دوچرخه هایشان را تعمیر کنند. شرکت های گردشگری به راهنمای تور احتیاج دارند. شاید خود شما هم ایده هایی برای تولید و ارائه خدمات داشته باشید. بازنشستگی فرصت خوبی برای امتحان کردن آنهاست؛ اما مراقب باشید که پیش از هر سرمایه گذاری توان مالی خود را بسنجید و از افراد باتجربه و قابل اعتماد مشورت بگیرید.

به مسافرت بروید
 
 

البته این به این معنا نیست که یک سفر طولانی و یا دو سفر بروید و بعد همه چیز را فراموش کنید. بعضی از مردم مشتاق سفر کردن هستند. آنها هر سال طرح چند سفر خوب را می چینند و به دنبال برنامه ریزی کردن و یافتن راه هایی هستند تا خانه هایشان را به مکان های زیبا منتقل کنند و یا لا اقل مدتی در آنجا بمانند؛ خانه ای را می خرند و یا اجاره می کنند و با هزینه مشخص و تعیین شده برای مدتی طولانی سفر می کنند. مسافرت می روند و تجربه کسب می کنند و از برنامه ریزی های بعدی لذت می برند.

بین بازنشستگی و شروع کار جدید فاصله بیندازید
 
 

روش فاصله انداختن بین کارها معمولا توسط جوان ها انجام می شود. آنها بین اتمام دبیرستان و ورود به دانشگاه و یا خروج از دانشگاه و شروع یک کار جدید برای حفظ تعادل یک سال به خود مرخصی می دهند و فاصله می اندازند. بسیاری از مردم هم این کار را در هنگام بازنشستگی انجام می دهند.

این کار مزایای زیادی دارد. رئيس بازنشسته شده یک اداره پس از یک حرفه گیج کننده و فشرده فرصت کافی برای بازآفرینی خود را دارد. او فرصت دارد تا درباره چگونگی استفاده بهینه از روزهای بازنشستگی اش بیندیشد. شاید شما همیشه خواسته باشید که به دور دنیا سفر کنید، یا در یک سازمان امداد رسانی فعالیت کنید، یا زبان ایتالیایی را در رم بیاموزید، یک وب سایت درست کنید و یا روش تعمیر یک ساعت را بیاموزید. این فرصت شماست‌.

 به اردوهای بزرگسالان بروید
 
 

اردو رفتن فقط برای بچه ها نیست. اردوها برای فعالیت های مختلفی برگزار می شوند. اردوهایی هستند که به شما یاد می دهند چگونه روی یخ رانندگی کنید، اردوهای ورزشی، علمی، آشپزی، ورزش، موسیقی، هنر، نویسندگی و مانند آن.

در زمستان به جنوب بروید

اگر سرمای زمستان را دوست ندارید پس چرا تمام زمستان را به پارو کردن برف و چمباتمه زدن جلوی شومینه صرف می کنید؟ چرا به یک منطقه گرمتر سفر نمی کنید؟ خیلی از مکان های ارزانقیمت هستند که می توانید چند ماه یا بیشتر را در آنجا سپری کنید. یک ماشین تفریحی اختصاصی (آر وی) اجاره کنید. با مردم ملاقات کنید و از تجارب مشترکتان بگویید، به قسمت های مختلف کشور سفر کنید، شاید یک جای ارزانتر هم برای زندگی پیدا کردید.

 با آدم هایی دوست شوید که سنشان با شما فرق دارد
 
 

افراد مسن و سالخورده جهان بینی و چشم انداز فکری متفاوتی نسبت به سایرین دارند. جوان ها فرهنگ واژگانی متفاوت و اغلب انرژی بیشتری دارند. اگر می خواهید در دوران بازنشستگی هم سرزنده و جوان باشید بیرون بروید و به طور منظم با مردم ارتباط داشته باشید و صحبت کنید. حفظ ارتباط با دنیای بیرون در حفظ نشاط و سرزندگی در دوران بازنشستگی نقش مهمی دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
15
هر روز با بازنشستگانی بخورد میکنم که بازم مشغول کارند و از استراحت خبری نیست !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
1
5
بله بنده هم دارم یه پارک خوب پیدا میکنم که بعد از بازنشستگی وقتمو اونجا سپری کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
1
من که یه فکر خوب کردم و اون اینه که بعد از سی سال شغل معلمی با پاداش پایان خدمتم البته اگه بدن یه تاکسی بخرم و دور شهرم از این خیابون به اون خیابون به مسافرت بپردازم.
اینجا ایران است و شما بعد از بازنشسته شدن به دلیل تامین حداقل زندگی مجبوری به هر کاری دست بزنی!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
3
دلت خوشا! البته با توجه عکسهایی که گذاشتین این نکات به درد بازنشستگان کشورهای اروپایی میخوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار