خواص بسيار زياد دانه هل
کد خبر: ۶۳۸۲۰
تاریخ انتشار: 2017 February 09    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
محقق طب سنتی در گفتگو با ایمنا گفت: هل میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌ها است و انواع مختلف آن شامل هل سیاه، هل سفید و هل سبز است که نوع سبز آن عطر تندتری دارد.
زینب زمانی افزود: از جمله فواید سلامت هل می توان به حفاظت از دستگاه گوارش، کنترل کلسترول، کنترل سرطان، تسکین مشکلات قلبی و عروقی، و بهبود جریان خون در بدن اشاره کرد.
وی ادامه داد: این گیاه برای درمان بیماری های دهان و دندان و عفونت های دستگاه ادراری مانند التهاب مثانه، نفریت، و سوزاک مفید است.
 
زمینی بیان داشت: هل سرشار از ویتامین ها و ریزمغذی های مختلف نیز است که از آن جمله می توان به نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی اشاره کرد.
 
وی همچنین در مورد خواص دارویی این گیاه گفت: دانه هل تقویت‌کننده معده، ضد نفخ و بادشکن است، در ضمن به هضم غذا نیز کمک می ‌کند.
وی افزود: در صورتی که عرق بدبویی دارید یا دهان شما بوی خوبی نمی ‌دهد، ۶ گرم  هل را (با غلافش) به‌صورت چای دم کنید و در طول یک روز به مرور بنوشید.
 
این محقق طب سنتی بیان داشت: برای درمان استفراغ و تهوع نیز توصیه می ‌شود، مقداری دم کرده هل مصرف کنید. هل تقویت ‌کننده قلب و اعصاب نیز است، اما مصرف زیاد آن هم تپش قلب را افزایش می ‌دهد و هم برای بیماری‌های روده و ریه مفید نیست.
 
زمانی افزود: از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می ‌کنند. همچنین مصرف هل برای رفع سردرد و کاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می ‌شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار