تعریف اجمالی سه نوع خود کنترلی در کودکان
کد خبر: ۶۳۷۰۷
تاریخ انتشار: 2017 February 07    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
سخت آرام می گیرد تا تکالیف مدرسه اش را انجام دهد، بی تاب و بی قرار است، برای موکول کردن بازی به وقت دیگر مشکل دارد و تا وقتی بازی نکند آرام نمی گیرد. اگر کسی او را اذیت می کند تا واکنش نشان ندهد آرام نمی گیرد.

 
 
تعریف اجمالی سه نوع خود کنترلی در کودکان  اختصاصی «تابناک باتو»؛ خودکنترلی می تواند بر همه کارهایی که کودک شما انجام می دهد اثر بگذارد؛ از صحبت کردن با همکلاسی گرفته تا امتحان دادن. به سه نوع خود کنترلی در کودکان توجه کنید.

«تعریف سه نوع خود کنترلی»


کنترل تکانه: توانایی فکر کردن پیش از انجام کار

کنترل هیجانی: توانایی مدیریت احساس با فکر کردن درباره هدف

کنترل حرکت : توانایی کنترل حرکات بدن

«مزایای کلیدی هر کدام»

کنترل تکانه: به کودکان اجازه می دهد تا عقوبت کار خود را بسنجند.

کنترل هیجانی:  به کودکان اجازه می دهد در صورت رخ دادن اتفاقات غم انگیز و یا غیر منتظره ادامه بدهند و متوقف نشوند.

کنترل حرکت: به کودکان اجازه می دهد تا در شرایط مقتضی فعالیت های فیزیکی و پاسخ های مناسب بدهند.
 
 

«بدون آنها چه اتفاقی می افتد؟»

کنترل تکانه: حرف زدن وسط حرف دیگران، صحبت کردن بیش از اندازه و یا خارج نوبت، بی خیال بودن نسبت به تکالیف مدرسه و انجام آن به محض ورود به رختخواب، مسئولیت واگذار شده به او را فقط برای یک روز انجام می دهد و روزهای بعدی آن را رها می کند.

کنترل هیجانی: زود نا امید شدن و متوقف شدن از انجام کار، عدم توانایی در تحمل نقد و اصلاحیه. سخت آرام می گیرد تا تکالیف مدرسه اش را انجام دهد، بی تاب و بی قرار است، برای موکول کردن بازی به وقت دیگر مشکل دارد و تا وقتی بازی نکند آرام نمی گیرد. اگر کسی او را اذیت می کند تا واکنش نشان ندهد آرام نمی گیرد.

کنترل حرکت: با کارهایی که نشسته انجام می شود مشکل دارد. در صف ایستادن و رسیدن به نوبت برایش سخت است. با حرکت خود گفت وگو یا بازی را قطع می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار