میوه‌های ممنوعه ۱۱ قلم شدند
کد خبر: ۶۳۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 06    -    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: حجم توزیع میوه‌های قاچاق چندان چشمگیر نیست اما اخیرا به تعداد آنها افزوده شده است.

حسین مهاجران ادامه داد: اخیرا سیر چینی، گلابی چینی، آلو زرد ترکیه، سیب سبز فرانسوی، زرد آلوی آفریقا و سیب سبز ترکیه نیز به جمع میوه‌های خارجی موجود در بازار داخل پیوسته‌اند.

به گفته وی، میوه‌های مذکور خارج از میدان مرکزی میوه و تره‌بار در حال خرید و فروش هستند.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران نیزاین مساله را به شدت نگران کننده دانست و گفت : به نظر می‌رسد واردکنندگانی که برای واردات گسترده برنامه ریزی کرده‌اند درحال فضاسازی برای انجام این کار هستند.

مجتبی شادلو تصریح کرد: عرضه میوه‌های ممنوعه طی هفته‌های اخیر احتمالا به این دلیل است که واردکنندگان می‌خواهند عکس العمل مسئولان، رسانه‌ها و بازار را بسنجند و سپس نقشه خود را پیاده کنند.

شادلو با تاکید بر اینکه همه باید این موضوع را جدی بگیرند، گفت: رسانه‌ها و مسئولان نباید به این مساله بی تفاوت باشند و باید کاری کنند که باعث عقب نشینی واردکنندگان شود.

در این میان، عده‌ای سرمازدگی باغات شمال کشور و آسیب دیدن بخشی از تولید مرکبات و کیوی را دلیلی برای واردات این محصولات عنوان و اعلام می‌کنند که در صورت عدم واردات با مشکل کمبود این محصولات برای شب عید مواجه خواهیم بود؛ موضوعی که البته مورد تایید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان نیست. شادلو در این خصوص به مهر گفت: درست است که به بخشی از تولید پرتقال شمال آسیب وارد شده اما هم اکنون بازار از این محصول اشباع است.
منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
بله بهمین خاطر پرتقال دزفول در اهواز از کیلویی هزار و پانصد - دوهزار تومان به چهار هزار الی پنج هزار تومان رسید،بازار اشباع است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار