شوک بزرگ به پرسپولیس
کد خبر: ۶۳۴۸۶
تاریخ انتشار: 2017 February 05    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
سرمربی تیم ملی در آستانه حساس­ترین دیدار لیگ اعلام کرد که دیگر از تیم برانکو بازیکنی به تیم ملی دعوت نخواهند شد.

1.کارلوس کی روش به معنای واقعی کلمه یک آدم لجباز و کینه ­ای است. او بی­خیال ادامه دادن دعوایش با برانکو و پرسپولیس نمی­ شود و بعد از مدتی سکوت،‌ دوباره سراغ ضربه زدن به همکارش در تیم ملی رفته. کی روش-که شایعه شده بود دیروز صبح تهران را به مقصد پرتغال ترک کرده- دیروز به فدراسیون فوتبال رفت و بعد از جلسه با مهدی تاج،‌ در یک کنفرانس خبری، همه ر ا در یک جمله شوکه کرد. اینکه دیگر خبری از دعوت بازیکنان پرسپولیس به اردوی تیم ملی نخواهد بود.

2. به نظر می ­رسدکه دلیل تصمیم جدید کی روش چیزی جز مصاحبه دیروز برانکو نباشد. دیروز مصاحبه برانکو با یک سایت کروات روی خروجی خبرگزاری ­های کشورمان قرار گرفت که برانکو در بخشی از آن گفته بود مردم دوست دارند او جانشین کی روش شود. این جمله چیزی نبود که سر مربی تیم ملی انتظارش را داشته باشد و او فکر می ­کرد بعد از حملات متعدد به سر مربی پرسپولیس و بیانیه­ هایی که در مورد او منتشر کرد،‌ برانکو دیگر حرفی از او در تیم ملی نزند اما مصاحبه جدید پروفسور همه چیز را خراب کرد تا کی روش که در تاریخ 15 دی اعلام کرده بود، بازیکنان ملی­ پوش پرسپولیس را فقط در روزهای فیفا به اردو دعوت می­ کند،‌ این بار قید تمام ملی­ پوشان پرسپولیس را بزند.

3. کی روش درباره این موضوع گفته:« پرسپولیس باشگاه بزرگی است و احترام زیادی برای این تیم قائلم. رنگ لباس پرسپولیس به رنگ منچستر یونایتد است و من این تیم را دوست دارم! بازیکنان پرسپولیس ر ابه دلیل نمی ­توانیم دعوت کنیم چرا که آن ها سه کیلو بالاتر از حد استاندارد دارند. ما می­خواهیم با قطر بازی کنیم و نمی­توانیم در شرایطی بازیکنان ر ابه میدان بفرستیم که سه کیلو بیشتر از حد استاندارد دارند. من از سر مربی تیم پرسپولیس آقای برانکو شنیدم که بازیکنان این تیم غذا زیاد می­ خورند و با این شرایط نمی­توانم آنها ر ابه تیم ملی دعوت کنم. من برای آنها (بازیکنان پرسپولیس) احترام قائل هستم اما مربی آنها آقای برانکو به من درس داد که آنها بازیکنان حرفه ­ای نیستند و چاق می ­شوند. آنها وزن زیادی دارند و من نمی­توانم آنها ر ا دعوت کنم.»

4. کی روش این صبحت­ها ر ا در پاسخ به ادعای سر مربی پرسپولیس مطرح کرده. برانکو 13 دی ماه و در حاشیه تمرین تیمش، ‌در مصاحبه ­ای ضمن اعتراض به اردوی تیم ملی در امارات،‌ کی روش را مقصر ناکامی احتمالی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان معرفی کرد و در اظهار نظری عجیب عنوان کرد: هر وقت بازیکنان پرسپولیس به اردوی تیم ملی رفته ­اند با دو سه کیلو اضافه وزن برگشته­ اند.» جمله­ ای که شدیداً باعث ناراحتی کی روش شده و گویا او این حرف را بزرگترین توهینی دانسته که تا امروز به شخصیتش شده است.

 5. سایت ورزش سه که ارتباط نزدیکی با سرمربی پرسپولیس دارد،‌ از دیدی متفاوت به حرف های دیروز سر مربی تیم ملی نگاه کرده و در مطلبی نوشته:«قرمزهای پایتخت که سهم زیادی در تیم ملی کی روش دارند،‌ حالا باید با این بحران دست و پنجه نرم کنند که بازیکنان زیادی از این تیم دیگر هدف بزرگ حضور در جام و جهانی و تیم ملی ر ا برای خود متصور نیستند و این اتفاق قطعاً برای آنها در ادامه لیگ و به ویژه برای دیدار با تراکتورسازی می­ تواند هزینه­ های زیادی در پی داشته باشد. صبحت­ های کی روش در فاصله کمتر از 24 ساعت تا دیدار حساس روز یکشنبه پرسپولیس و تراکتورسازی، کمک بزرگ سر مربی تیم ملی به قلعه نویی است که پیش از این قرار بود با یک بحران بزرگ برابر پرسپولیس قرار گیرد.»

برانکو در حد من نیست

سرمربی تیم ملی با طعنه و کنایه درباره برانکو، گفت: من با مربیانی که در کنفرانس های مطبوعاتی تیم مرا سرزنش می­ کنند و می ­خواهند کارشان را با این طور اعمال پیش ببرند، رابطه ­ای ندارم. من حداکثر تلاش خودم را برای تیم ملی انجام می­ دهم ولی این را بدانید که برنامه ما در مقابل برنامه ­های قطر، ازبکستان و چین خیلی فرق دارد.

کی روش در پاسخ به این سوال که چرا برای رفع اختلافاتش با برانکو جلسه­ ای با او برگزار نمی­ کند،‌اظهار کرد: من فقط در مورد فرگوسن و کونته صحبت کنند من آماده ام که با آنها جلسه ­ای داشته باشم ولی با مربیانی که اول با رسانه­ ها صحبت می­ کنند و بعد می­ خواهند با من مواجه شوند کاری ندارم. من فقط با مربیانی که در سطح خودم باشند صحبت می­کنم.

طعنه به پروفسور

کی روش در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ریزی برای آماده ­سازی تیم ملی بر اساس روزهای فیفا به تیم ملی لطمه نمی­زند، گفت: شما نظر من را می ­دانید. اینکه من در شش سال اخیر چطور کار کرده­ ام مشخص است.
 
من مطئنم برنامه ­ای که تا الان داشتیم بهترین برنامه بود البته کارشناسانی وجود دارند که در کشور خودشان حرف دیگری می­ زنند ولی به برنامه ما اشکال می ­گیرند. ما سعی می­کنیم کار خودمان را بکنیم تا همه خوشحال باشند.
 
اگر قرار است اردوهای تیم ملی بر اساس برنامه فیفا باشد باید قوانین فیفا هم در خصوص باشگاه اعمال شود و به خاطر چهار باشگاه، لیگ تعطیل نشود. با این برنامه آماده ­سازی قطعاً نمی ­توان به بازیکنان جوان فرصت داد تا بتوانند خودشان را نشان دهند و تجربه کسب کنند. سر مربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه در گذشته  بازیکنانی مثل عزت اللهی در اردوهای تیم ملی خودشان را نشان داده بودند، اظهار کرد: ما مثل بعضی کشورها مانند کرواسی نیستیم که در چین اردو بزنیم و به بازیکنان جدیدمان فرصت بازی تدارکاتی بدهیم. با این برنامه بازیکنان جوان فرصت خودنمایی ندارند.

منبع : هفت صبح
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار