مورد عجیب مردی که ۱۱۷۱ فرزند داشت
کد خبر: ۶۳۴۷۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 05    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
از جمله اتفاقات جالب و بی نظیر در نوع خود که در منابع تاریخی فرانسه ذکر شده، این است که مولاي اسماعيل با وجود داشتن صدها زن و هزاران فرزند از پرنسس ماریه آنه بوربون Marie _Anne de Bourbon دختر لویی چهاردهم پادشاه فرانسه خواستگاری کرد. اما لویی چهاردهم به دلیل آنچه تفاوت های دینی و اعتقادی می نامید...

 
 
مورد عجیب مردی که ۱۱۷۱  فرزند داشت  اختصاصی «تابناک باتو»؛ در تاریخ افرادی بوده اند که بیش از ده فرزند داشته اند؛ بیست، سی و یا حتی نود فرزند. برای مثال هم اکنون یک مرد هندی به نام «زیونا چانا» ۹۴ فرزند از ۳۹ همسر خود و ۳۳ نوه دارد، ولی در طول تاریخ عجایب بیشتری در زمینه فرزندآوری وجود دارد. مردی که بیش از ۱۰۰۰ فرزند داشت. نام این مرد در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او یک مرد عادی و یا از طبقه فقیر جامعه نبود، او حاکم مراکش بود.

اسماعيل بن مولاي علي الشريف العلوي  (۱۷۲۷_ ۱۶۴۵ ) معروف به اسماعیل بن شریف بر مراکش حکمرانی می کرد. در کتاب رکوردهای گینس نوشته شده که او ۸۸۸ فرزند داشته است، در حالی که در کتاب به جای مانده از یک دیپلمات فرانسوی و معاصر با اسماعیل بن شریف، شمار فرزندان او ۱۱۷۱ نفر ذکر شده است. او ۴ همسر و ۵۰۰ کنیز داشت و تا ۵۷ سالگی صاحب فرزند شد.
 
 

همسران و کنیزان او اغلب عرب، ترک، انگلیسی و اسپانیایی بودند. او نام فرزندان و همسران خود را در دفتر مخصوصی یادداشت می کرد و حدود ۱۰۵ خانه در منطقه ای به نام «سجلماسه» برای آنان ساخته بود. مامورانی از سوی او گماشته شده بودند تا هدایا و عطایایی را برای همسر و فرزندان او ببرند. به آنان از زمین های زراعی و درختان نخل بسیار بخشیده بود.

اسماعیل بن شریف پس از انتقال پایتخت خود از مراکش به  شهر مکناس قصر بزرگی را ساخت تا همه زنان، کنیزان و فرزندانش در آنجا زندگی کنند.  او از کارگران و خدمه آفریقایی و اروپایی برای ساخت قصر بزرگ خود استفاده کرد.
 
 

در آن زمان پدیده دزدان دریایی شیوع بسیاری یافته بود. اروپاییان به کشتی های مغربی ها حمله و مغربی ها نیز کشتی آنها را غارت می کردند. همین موضوع باعث شده بود تا اسماعیل بن شریف ۵۰ هزار اروپایی را به اسارت بگیرد و از آنها برای بنا کردن قصر مکناس استفاده کند.

خواستگاری از دختر لویی چهاردهم با وجود هزار فرزند
 
 

از جمله اتفاقات جالب و بی نظیر در نوع خود که در منابع تاریخی فرانسه ذکر شده، این است که مولاي اسماعيل با وجود داشتن صدها زن و هزاران فرزند از پرنسس ماریه آنه بوربون Marie _Anne de Bourbon دختر لویی چهاردهم پادشاه فرانسه خواستگاری کرد. اما لویی چهاردهم به دلیل آنچه تفاوت های دینی و اعتقادی می نامید، دختر خود را به ازدواج او درنیاورد. اما حقیقت این بود که تعدد زوجات حاکم مراکش و فرزندان بسیار او دلیل اصلی این ممانعت بود.
حاکم مغرب پرنسس فرانسوی را هرگز ندیده بود بلکه شرح زیبایی او را از زبان سفیر خود به نام ابن عائشه شنيده بود. سفیر او دو بار تقاضای ازدواج را مطرح کرد و هر دو بار پاسخ منفی شنید.  این ماجرا دستمایه تمسخر و استهزای بسياری قرار گرفت و حتی شعرهایی درباره آن سروده شد از آن جمله «جان باتیست روسو» شاعر فرانسوی سرود؛

زیبایی تو ای شاهزاده زیبا
آن نشانه هایی را دربرگرفته که (قلب) را زخمی می کنند،
حتی از دشت های آفریقایی (مغرب) هم سرکش ترند
و  تیرهای نگاهت
که از تیرهای هراکلیوس دورتر پرتاب می شوند


جایزه نوبل کشفیات عجیب و غریب


الیزابت ابرزوشر، پژوهشگر دانشگاه وین به پژوهش درباره تعداد فرزندان مولاي اسماعيل پرداخت. او می خواست به این پرسش پاسخ دهد که آیا ممکن است فردی در سی و دو سال بتواند صاحب ۱۱۷۱ فرزند شود. او پس از تحقیقات پزشکی و تاریخی بسیار همراه دوستش کرامر به بررسی این امر پرداخته و آن را اثبات کردند، از این روی، موفق به کسب جایزه نوبل کشفیات عجیب و غریب شدند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
11
74
البته این رکوردهای عجیب و غریب، نشان از شهوت طلبی دارد، در حالیکه همان زمان اروپایی ها دنبال رشد عقلی خود بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
نیمه اول صحبتتون رو قبول دارم
ناشناس
| |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
با نظرتون موافقم....مهمتر اينكه ما عادت داريم به قاطي كردن مسائل...كار با خونه...عقل با شهوت و ....
اونا همه چيز رو سر جاي خودش دارند. بهترين هنرمندان....بهترين انديشمندان....بهترين شهوت رانان و ....ما همه چيز رو نصف و نيمه و قاطي داريم متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
9
ماهم فتحعلیشاه راداشتیم که میخواست فرزند نداشتن آقامحمدخان راجبران کند پس این موضوعات برای مانه عجیب است نه بیگانه
ابرهیمی
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
2
9
سی و دو سال رو ضربدر 360 کنیم می شود 11520 روز سهم هر خانم تقریبا 10 روز در این 32 سال می شود با یک روایت دیگر هر 10 روز می شود یک همسر اختیار کرد و یک بار با او هم بستر شد پس دور از انتظار نیست و به واقعیت نزدیک است این دیگه جایزه نوبل نمی خواد.
پاسخ ها
صغرا پسری از سواحل جنوب
| |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
منظورش از این لحاظ نیست بچه مثبت منظور از یه لحاظ منحرفیه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1
5
جایزه نوبل کشفیات عجیب و غریب؟ چنین جایزه ای وجود خارجی ندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1
10
فتحعلي شاه خودمون هم كم زن و فرزند نداشت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
2
1
به جاش ما فتحعلیشاه داریم با رکورد 1000 زن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار