گوگل ارزشمندترین برند جهان شد
کد خبر: ۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: 2017 February 05    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
بالاخره و پس از پنج سال، کمپانی گوگل با کنار گذاشتن رقیب سنتی و دیرینه خود یعنی اپل، عنوان ارزشمندترین برند جهان را از آن خود کرد. 
 
 گوگل با پشت سر گذاشتن اپل، ارزشمندترین برند جهان شد

بر اساس گزارشی که ساعتی پیش توسط Brand Financial Global 500 منتشر شده است، شرکت گوگل در رده نخست ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفت و پس از شرکت های اپل، آمازون، ای تی اند تی، مایکروسافت، سامسونگ، ورایزن، والمارت، فیس بوک و آی سی بی سی (ICBC) در رده های بعدی ایستادند.

در این گزارش آمده است که اپل در طی کی دو سال اخیر، نوآوری ها و تغییرات اندکی را در محصولات خود لحاظ می کرد و همین مساله، نارضایتی کاربران گجت های این شرکت را به دنبال داشت، اما در آن طرف میدان، شرکت گوگل روندی کاملاً برعکس را در پیش گرفت و با عرضه محصولات و قابلیت هایی جدید، بیش از پیش بر تعداد کاربران و علاقه‌مندان خود افزود. همچنین، اپل در سال 2016، البته به استثنای سه ماهه چهارم، عملکرد مطلوبی را در بازار محصولات هوشمند از خود نشان نداد و فروش آیفون های این شرکت سیری نزولی را در پیش گرفتند.

همه این اتفاقات دست به دست هم دادند، تا اپل پس از پنج سال تصاحب عنوان ارزشمندترین برند جهان، این جایگاه را به کمپانی گوگل تقدیم کند. اکنون ارزش گوگل برابر با 109.47 میلیارد دلار و ارزش کمپانی اپل نیز برابر با 107.141 میلیارد دلار عنوان شده است. البته این برای اولین بار نیست که گوگل این عنوان را تصاحب کرده است و اگر به یاد داشته باشید، در سال 2011 نیز این شرکت به عنوان ارزشمندترین برند جهان لقب گرفته بود.

گفته می شود که گوگل بخش عمده ای از موفقیت خود در طی یکی دو سال اخیر و به بویژه در سال 2016 را مدیون تجارت جست و جوی خود است است که توانسته بخش قابل توجهی از درآمدهای این شرکت را از طریق تبلیغات برای اهالی مانتین ویو به ارمغان آورد. در این گزارش آمده که درآمدهای گوگل در سال میلادی گذشته، رشدی 20 درصدی را تجربه کرده است.

از طرفی دیگر، گوشی های جدید این شرکت یعنی پیکسل و پیکسل ایکس ال نیز عملکردی ایده آل را در بازار از خود نشان دادند و توانستند بخش عمده ای از طرفداران گوشی های هوشمند را به خود جلب و آن ها را به خرید وسوسه کنند.

در رابطه با سایر برندها نیز باید گفت که برند آمازون، رشدی 53 درصدی را ثبت کرد و به گفته تحلیگران، می تواند در آینده ای نزدیک به رقیبی جدی برای گوگل واپل برای تصاحب ارزشمندترین برند جهان تبدیل شود. 
تك شات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار