دو میلیون ژاپنی در یک هفته آنفلوآنزا گرفتند
کد خبر: ۶۳۴۰۵
تاریخ انتشار: 2017 February 04    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه با اعلام ابتلای بیش از 2 میلیون نفر به بیماری آنفلوآنزا در خلال یک هفته گذشته در سراسر این کشور، از تعطیلی هزاران باب مدرسه و مراکز آموزشی خبر داد.
 
 افزایش شمار مبتلایان و گسترش روند این بیماری باعث شده تا به طور میانگین در هر بیمارستان و کلینیک پزشکی در سراسر ژاپن نزدیک به ۳۹ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری تحت درمان قرار بگیرند.
 
وزارت بهداشت در گزارشی در تارنمای خود آورده است: با این حساب در شرایط فعلی هفت میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در سراسر ژاپن به این بیماری مبتلا هستند اما شمار متبلایان فقط در هفته گذشته بیش از 2 میلیون نفر افزایش داشته است.
 
بیشترین میزان بیماری در مناطق غربی کشور همچون میازاکی، ‌فوکوکا، یاماگوچی و اویتا گزارش شده است که اطراف شهر توکیو پایتخت ژاپن را فرا گرفته اند.
 
در مجموع در یک هفته اخیر نزدیک به هفت هزار و ۱۸۲ باب مدرسه در ژاپن تعطیل شده است که تقریبا دو برابر میزان مدارس تعطیل شده در یک هفته قبل از آن است.
 
وزارت بهداشت از بابت شیوع گسترده بیماری بخصوص پس از بارش سنگین برف در نقاط مختلف ژاپن ابراز نگرانی کرده و به مردم در مورد ابتلای به بیماری در هفته های آینده هشدار داده است.
 
بسیاری از مبتلایان کودکان مدارس ابتدایی هستند که دچار تب و سردردهای شدید و دردهای عضلانی شده اند و به دلیل تشخیص طولانی مدت بیماری، شمار مبتلایان به سرعت فزونی گرفته و در ژاپن چهار هزار و ۱۸۷ مدرسه ابتدایی بسته شده است.
 
همچنین به مردم توصیه شده است بجای اینکه راهی بیمارستان ها شوند که خطر ابتلا به بیماری را برای آنان افزایش می دهد در منازل خود استراحت کنند.
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار