مظنون حمله به موزه لوور پاریس مصری است
کد خبر: ۶۳۳۵۶
تاریخ انتشار: 2017 February 04    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
دو منبع امنیتی مصری و نیز دادستان کل فرانسه گزارش دادند، مظنون حمله به موزه لوور پاریس یک جوان ۲۹ ساله مصری به نام "عبدالله رضا رفاعی الهمامی" اهل شمال قاهره است.

وزارت کشور مصر اطلاعاتی را از سفارت این کشور در پاریس دریافت کرده مبنی براینکه فرد مظنون نام برده مصری است.

این دو منبع امنیتی افزودند، این فرد در استان دقهلیه در شمال شرق قاهره متولد شده است.

دو منبع امنیتی مصری که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که منتظر دریافت اطلاعات بیشتر پیش از آغاز تحقیقات هستند. فرد مظنون در پاریس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

دادستان کل فرانسه گفته است، او یک کوله‌پشتی و دو چاقو در دست داشت. او 26 ژانویه از فرودگاه شارل دوگل وارد کشور شده بود. او یک آپارتمان و خودرو نیز اجرا کرده بود.

در همین حال، شبکه خبری دویچه وله نیز گزارش داد، مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که فرد مظنون از دوبی به پاریس آمده و پس از آنکه نیروهای امنیتی به وی شلیک کردند در شرایط وخیمی است.

این فرد مظنون دو روز پیش از رسیدن به فرانسه، از یک مغازه فروش سلاح در پاریس دو چاقو خریداری کرده بود.

ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه نیز گفت، سربازی که مورد حمله این مهاجم مصری قرار گرفته کمی زخمی شده است اما حالش خوب است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که در مالت و در نشست اتحادیه اروپا به سر می برد، گفت: مهاجم هر زمان که امکانش وجود داشته باشد مورد بازجویی قرار می‌گیرد. البته گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد مهاجم در شرایط خوبی نیست و احتمال دارد که بمیرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه اظهار داشت: نیروهای امنیتی در اطراف موزه به منظور ممانعت از حمله تروریستی جدید است.

وی خاطرنشان کرد، احتمال تهدید به حملات جدید همچنان به قوت خود باقی است.

اولاند تصریح کرد، دستگاه قضا به تحقیقات لازم دست خواهد زد. ما باید خطر تروریسم را دور کنیم و این ما را به آماده‌باش گسترده فرامی‌خواند. 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار