کیک اسفنجی به شیوه‌ی ژاپنی
کد خبر: ۶۳۳۱۲
تاریخ انتشار: 2017 February 05    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
در اینجا شما را با شیوه ای از پخت کیک اسفنجی آشنا می کنیم؛ هرچند این نوع کیک به شیوه‌های گوناگونی پخت و آماده می‌شود. اما ما امروز تصمیم داریم شما را با طبخ کیک اسفنجی به شیوه‌ی ژاپنی آشنا کنیم. با ما همراه باشید و از تهیه و پخت و سرو آن در منزل لذت ببرید.
کیک اسفنجی به شیوه‌ی ژاپنی   اختصاصی «تابناک باتو»؛ در اینجا شما را با شیوه ای از پخت کیک اسفنجی آشنا می کنیم؛ هرچند این نوع کیک به شیوه‌های گوناگونی پخت و آماده می‌شود. اما ما امروز تصمیم داریم شما را با طبخ کیک اسفنجی به شیوه‌ی ژاپنی آشنا کنیم. با ما همراه باشید و از تهیه و پخت و سرو آن در منزل لذت ببرید.

کیک اسفنجی به شیوه‌ی ژاپنی

مواد لازم:

تخم مرغ: 6 عدد
شکر: سه چهارم پیمانه
نشاسته‌ی ذرت: 45 گرم
شیر: 7 قاشق سوپخوری
کره: 4 قاشق غذاخوری
سرکه: سه چهارم قاشق چایخوری
نمک: سه چهارم قاشق چایخوری
پنیر خامه‌ای: 260 گرم
آرد: 80 گرم
آبلیمو: 25 گرم

طرز تهیه:

پنیر خامه‌ای و کره و شیر را در ظرفی ریخته و به مدت یک دقیقه در مایکروفر قرار می‌دهیم تا پنیر و کره، آب شوند. پس از آن با هم‌زن خوب می‌زنیم تا کامل، یکدست شوند. 

آرد را در ظرفی مناسب به همراه نشاسته‌ی ذرت و نمک، الک و مخلوط کره و پنیر و شیر را به همراه سه چهارم پیمانه شکر، زرده‌های تخم مرغ و آبلیمو، به آن اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم.

در ظرفی جداگانه، سفیده‌های تخم‌مرغ را با هم‌زن می‌زنیم وقتی پف کرد، یک دوم پیمانه شکر و سرکه را به تدریج به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و کم کم به مخلوط آرد و بقیه‌ی مواد اضافه کرده به آرامی هم می‌زنیم تا یکدست شوند.

قالب کیک را با کره چرب می‌کنیم و مواد کیک را داخل آن می‌ریزیم و آن را در ظرفی بزرگتر که داخلش مقداری آب ولرم وجود دارد قرار می‌دهیم.
هر دو ظرف را به همراه یکدیگر داخل فر با حرارت 325 درجه فارنهایت به مدت شصت دقیقه قرار می‌دهیم. سپس حرارت را به 320 درجه فارنهایت رسانده و ده دقیقه دیگر صبر می‌کنیم. فر را خاموش کرده و کیک را به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه در فر خاموش با در بسته قرار می‌دهیم و خارج نمی‌کنیم. پس از سرد شدن کیک، آن را از قالب جدا می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار