آنجلینا جولی علیه دونالد ترامپ
کد خبر: ۶۳۲۶۸
تاریخ انتشار: 2017 February 03    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
آنجلینا جولی با انتشار یادداشتی تند و تیز در یکی از روزنامه‌های پرتیراژ امریکا از تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود پناهجویان و شهروندان هفت کشور مسلمان به شدت انتقاد کرد. در بخشی از این یادداشت جنجالی که روزگذشته (پنج‌شنبه) به عنوان سرمقاله «نیویورک تایمز» به چاپ رسید، ستاره 41 ساله هالیوود تاکید کرده است سیاست‌های مرتبط با پناهجویان و مهاجران باید بر مبنای واقعیت‌های موجود اتخاذ شوند و نه ترس سیاستمداران کشورش.

جولی در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «بحران جهانی پناهجویان و تهدید تروریسم توجیه کاملا قابل قبولی به منظور بررسی دقیق راه‌های ایمن‌سازی مرزهایمان است. هر دولتی باید بین نیازهای شهروندانش و مسئولیت‌های بین‌المللی‌اش تعادل برقرار کند. اما واکنش‌مان باید بر اساس واقعیت‌های موجود سنجیده و اتخاذ شوند و نه بر مبنای ترس‌هایمان ... اصلا حقیقت ندارد که مرزهای ما مورد تجاوز قرار گرفته‌اند یا پناهجویان بدون تحقیق و بررسی دقیق مجوز ورود به خاک امریکا را دریافت می‌کنند.»

ژانویه گذشته، ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهور تاریخ امریکا حکمی امضا کرد که بر مبنای آن، ورود پناهجویان و شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران و سوریه به خاک امریکا ممنوع است. جولی یادآور شده بستن درهای امریکا به روی افراد بر اساس مذهب یا ملیت‌شان قضاوتی نادرست است. او همزمان، به اهمیت ارتقا امنیت ملی از طریق تمرکز بر تهدیدهای واقعی تاکید کرده است.

بازیگر برنده اسکار در بخشی دیگر از یادداشت خود توضیح داده: «همه ما خواهان تامین امنیت کشورمان هستیم. در نتیجه باید به دنبال منشاء تهدیدهای تروریستی باشیم – از جمله درگیری‌هایی که فضا و اکسیژن لازم را در اختیار گروه‌هایی نظیر داعش قرار می‌دهد و به یاس و بی‌قانونی که از آن تغذیه می‌کنند دامن می‌زند. باید با همراهی مردمان تمامی مذاهب و پیشینه‌های مختلف، جنبشی عمومی راه بیاندازیم تا علیه یک تهدید مشترک مبارزه و امنیتی مشترک را تامین کنیم. این همان‌جایی است که من امیدوارم هر رییس جمهوری که منتخب ملت بزرگ‌مان باشد، به نیابت از تمام امریکایی‌ها کشور را رهبری کند.»

بیش از 11 سال است که جولی در مقام سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند. او در سال 2015، از سازمان ملل به خاطر کوتاهی در انجام وظیفه و «شکست در نجات جان مردم سوریه» انتقاد کرد و پاسخ این نهاد را «تهوع‌آور» خواند.
 
آي سينما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار