خرافات قدیمی که خیلی ها باور دارند
کد خبر: ۶۳۲۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 03    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
دست کم برای یک بار هم که شده خرافات هایی به گوشمان خورده که بعضی هایش جدید بودند و برخی دیگر ریشه در تاریخ داشتند. در این گزارش با خرافات هایی از گوشه و کنار دنیا آشنا خواهید شد که روزگاری برخی آدم ها باورش داشته و زندگی خود را براساس آنها تنظیم کرده اند.
خرافات قدیمی که خیلی ها باور دارند  اختصاصی «تابناک باتو»؛ از دوران کودکی تاکنون، دست کم برای یک بار هم که شده خرافات هایی به گوشمان خورده  که بعضی هایش جدید بودند و برخی دیگر ریشه در تاریخ داشتند. در این گزارش با خرافات هایی از گوشه و کنار دنیا آشنا خواهید شد که روزگاری برخی آدم ها باورش داشته و  زندگی خود را براساس آنها تنظیم کرده اند.

لمس چوب برای رسیدن به آرزوها
 
 
این خرافات به بت پرست ها بازمی گردد. آنها برای دفع حسد و یا رسیدن به آرزوهایشان چوب را لمس می کردند.

دیدن لباس عروسی

 
 
برخی غربی ها یک خرافات عجیب دارند، آنها می گویند اگر داماد قبل از مراسم ازدواج همسرش را در لباس عروس ببیند مصیبت و بدبختی او و خانواده اش را در خود فرو خواهد بلعید. می گویند ریشه این خرافات به وقتی برمی گردد که خانواده ها اجازه نمی دادند تا دو نفر که می خواهند با هم ازدواج کنند، قبل از برگزاری مراسم ازدواج همدیگر را ببینند.

گره زدن انگشت ها به هم

 
 
تقریبا این یک خرافات جهانی و همه گیر است و معنای آن از منطقه ای به منطقه دیگر فرق می کند. بعضی ها می گویند گره زدن انگشت های دست، باعث دستیابی به چیزهایی است که آرزویش را دارند و برخی هم می گویند که نحوست و شومی را برطرف می کند. انگیزه اصلی از انجام چنین کاری، همچنان در هاله ای از ابهام است‌.

فضولات پرندگان و پولدار شدن
 

 
در برخی جوامع و فرهنگ ها مردم بر این باورند که اگر در هنگام عبور از کوچه و یا خیابانی فضولات پرنده ای روی شخص بریزد، او باید منتظر یک سورپرایز مالی شگفت انگیز باشد.

پاشیدن نمک
 

خرافاتی که بعضی از غربی ها اعتقاد دارند؛ آنها می گویند پاشیدن نمک بدشگون و نحس است و بیچارگی می آورد. ریشه این خرافات به دورانی برمی گردد که نمک از قیمت گرانبهایی برخوردار بود و در مبادلات استفاده می شود.

سقوط شهاب سنگ

 
 
مردم قدیم اروپا می گفتند که وقتی شهاب سنگی سقوط می کند، الهه تی به همراه آن به زمین می آید و این به معنای تحقق آرزوهای دست نیافتنی و محال است.

شکستن شیشه


 
 
مردم چین باستان، یونانی ها و رومی ها می گفتند شکستن شیشه هفت سال بدبختی می آورد.

خوردن ماست یا شکر پیش از خروج از خانه

 
 
 
بنا بر این خرافات خوردن ماست یا غذای شیرین قبل از خروج از خانه خوش شانسی می آورد. آنها برای این قضیه توجیه علمی هم آورده اند و می گویند که خوردن غذاهای شیرین، باعث افزایش انرژی و فعالتر شدن فرد می شود.

خارش کف دست و بهبود وضعیت اقتصادی

 
 
این هم یکی دیگر از خرافات های مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی است. بعضی از مردم می گویند که خارش کف دست، نشانه ای از بهبود وضعیت مالی افراد است.

یونجه چهار برگ
 
 
یکی از قدیمی ترین خرافات های تاریخ این بود که پیدا کردن یونجه چهار برگ خوش شانسی می آورد. در بعضی داستان های قدیمی، شخصیت های داستان برای رسیدن به خوشبختی به دنبال یونجه چهار برگ می گشتند.

لگد کردن جارو
 

لگد کردن جارو شوم است، این خرافات برای هندوهاست.  لگد کننده جارو سرنوشت بدی خواهد داشت.

یک مرغ مینا یا دو مرغ مینا؛ مسأله اين است
 

خرافاتی که در هندوستان ریشه دارد. دیدن یک مرغ مینا اندوه می آورد و دیدن دو مرغ مینا نشانه خوشحالی و خوشبختی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
28
2
درمورد خارش کف دست خرافات نیست من تجربه اش کردم. حارش کف دست چپ یعنی بزودی پولی یا ... بدست میرسه که خوشحالت میکنه و دست راست پولی را بابت کاری یا ... از دست شما میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
خارش پاشنه پای چپ یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
2
9
پشت پنجره اتاق کار ما همیشه سه تا مرغ مینا میشینه . تکلیف ما رو روشن کنید !
تفکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
1
0
بعضی از این مسائل خرافات نیست ... لطفا دقت کنید .. باید خوب دید ... دیدن با نگاه کردن فرق دارد ... همه می توانند نگاه کنند ولی هر کسی نمی تواند ببیند ... !!! بعضی از این مسائل نشانهای خداوند هستند .... مثل خارش کف دست ....
خارش کف دست - جندین معنا دارد - یا پولی می رسد - یا چیزی از کسی می رسد مثل خوراکی و ... یا شما علمی به شما می رسد ... فقط کمی باید خوب دید ... همین ..
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
1
0
سلام اینها همگی واقعیت داره واردات نیست نحس واقعی است من یکی از آشنایانم یه خرگوش خریده بود و هرچی میگفتیم نحسی داره باورنداشت تا یک رو ز که نحسی واقعی شد هروز دعوا افتند و پدرش از کار بی کارشد و.... تا وقتی که اون خرگوش رو رها کردند یکم زندگیشون بهتر شد ولی هنوز در زندگیشان نحسی است من خودمم میخواستم سنجاب بگیرم ولی بعد قیمت کردم گفت ۷ میلیون تازه ارزونتر میلیون با عمر کم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار