ریزش مو در ابرو و مژه چیست؟
کد خبر: ۶۳۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 04    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
از دست دادن مژه و ابرو مشکلی شایع است. گاهی اوقات در آینه نگاه کرده‌ایم و ناگهان متوجه فواصلی بین مژه‌ها و ابروهای‌مان شده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید، امروزه همه تمایل دارند ابروها و مژه‌هایی پرپشت داشته باشند. اما اگر ابروهای‌تان در حال ریزش باشند چه کاری انجام می‌دهید؟
ریزش مو در ابرو و مژه چیست؟
از دست دادن مژه و ابرو مشکلی شایع است. گاهی اوقات در آینه نگاه کرده‌ایم و ناگهان متوجه فواصلی بین مژه‌ها و ابروهای‌مان شده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید، امروزه همه تمایل دارند ابروها و مژه‌هایی پرپشت داشته باشند. اما اگر ابروهای‌تان در حال ریزش باشند چه کاری انجام می‌دهید؟ از دست دادن موی ابروها و مژه‌ها علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که ما در اینجا توضیح خواهیم داد، ولی مطمئن باشید که ریزش ابرو و مژه تقریباً موقت است، و با درمان مناسب می‌تواند بهبود یابد. پس به آنچه که باید انجام دهید توجه کنید. با بنیتا همراه باشید.
 
 ریزش مو در ابرو و مژه چیست؟


هنگامی که مژه‌ها ضعیف شوند، تنها بدان معنی است که موی مژه خشک و شکننده شده است. موی مژه درست مثل موهای معمولی سرتان باید به درستی حفظ شوند. هنگامی که شما از مژه‌های خود به اندازه کافی مراقبت نمی‌کنید، پس این احتمال وجود دارد که آنها ضعیف شوند و در نهایت بشکنند. از دست دادن ابرو یا مژه‌ها تقریباً موقت است. اما مهم این است که ابتدا دلایل آن را پیدا کنیم تا مناسب‌ترین درمان را بیابیم.

ریزش مژه و ابرو به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. دلیل رایج آن آرایش بسیار است. هنگامی که شما ریمل مژه و مداد ابرو را بیش از حد به کار ببرید و یا به مژه‌ها و ابروهای‌تان فشار زیادی وارد کنید، باعث آزار آنها می‌شوید. آرایش چشم و پاک کننده‌های آرایش چشم که مواد شیمیایی بسیاری دارند، باعث می‌شوند مژه‌های شما شکننده شوند. همچنین ریزش مژه و ابرو می‌تواند زمانی رخ دهد که سن شما بالا می‌رود و یا از یک بیماری رنج می‌برید که ضعیف شدن مژه و ابرو از عوامل جانبی آن است. برخی عواملی که می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند عبارتند از:
استرس

مواقعی وجود دارد که شما بیش از حد احساس استرس می‌کنید. سوخت و ساز بدن شما تغییر می‌کند، سطح کورتیزول بدن‌تان در نوسان است و این بر عملکرد بدن شما تأثیر می‌گذارد. در این مواقع ریزش مو در ابرو و مژه عادی و متداول است.
اگزما یا درماتیت موضعی

در مورد اگزما، این مسئله جدی‌تر است و مشاوره با متخصص پوست مورد نیاز است. اگزما بیماری‌ای است که معمولاً باعث قرمزی مزمن، خارش، و ناراحتی می‌شود. همچنین اغلب ناحیه پلک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، و در نتیجه باعث ریزش موی ابرو و مژه می‌شود. به توصیه دکتر خود عمل کنید: اگزما باید با داروی مناسب درمان شود تا مشکل آزار دهنده ریزش موی شما متوقف شود.
مراقب زدودن موهای‌تان باشید

بدیهی است ما می‌خواهیم به برداشتن ابرو با موچین یا اپیلاسیون با وکس و شمع اشاره کنیم. گاهی اوقات هنگامی که شما مو را از ریشه می‌کشید، باید بیش از حد معمول صبر کنید تا رشد کند و حتی می‌تواند دو هفته طول بکشد تا دوباره آن مو را ببینید. بنابراین بهتر است در هنگام استفاده از موچین یا اپیلاسیون مراقب باشید که بیش از حد نباشد. شما همچنین باید در نظر داشته باشید که موهای شما قبل از اینکه برای همیشه ناپدید شوند، دفعات کمی می‌توانند مجدداً رشد کنند، پس اگر ابروهای‌تان را زیاد بردارید، بالاخره آنها را از دست می‌دهید.
برخی داروها

برای مثال برخی داروهای مخصوص درمان آرتریت، می‌توانند منجر به از دست دادن موی ابرو یا مژه شوند. هر سؤالی در مورد عوارض جانبی داروهایی که برای‌تان تجویز شده و یا در حال مصرف آنها هستید را با دکتر خود بررسی کنید. مطمئن باشید ارزشش را دارد.
تغییرات متابولیسم بدن

با افزایش سن، سوخت و ساز بدن شما کند می‌شود و باعث می‌شود از ناهماهنگی‌های کوچکی که منجر به ریزش مو می‌شوند، به راحتی رنج ببرید. فولیکول‌ها کمتر تحریک می‌شوند، به این معنی که رشد مو کند می‌شود. برای مثال، مژه زودتر از زمانی که جایگزینی برایش رشد کند، می‌ریزد.

اگر شما نمی‌توانید به ریمل مژه و ابروی خود «نه» بگویید، بهترین راه برای جلوگیری از شکنندگی موی ابروها و مژه‌ها، استفاده از مکمل‌هایی است که باعث تقویت آنها می‌شوند. نمونه‌هایی از این ویتامین‌ها عبارتند از:

۱- ویتامین H: کمبود ویتامین H باعث تقسیم و نازک شدن مو می‌شود. ویتامین H به عنوان منبعی غنی برای سالم نگه داشتن ناخن و مو در بدن ما شناخته شده است.

۲- ویتامین E: ویتامین E به گردش خون و اکسیژن رسانی به فولیکول‌ها کمک می‌کند، به این معنی که در رشد مژه، کامل و سالم نگه داشتن آن مؤثر است.

۳- ویتامین C: چارلز آلن بلیک کلمستون در کتاب خود «ویتامین C» ادعا می‌کند ویتامین C بدن را از سموم مضر و عفونت که می‌توانند مو را تضعیف کنند، محافظت می‌کند.

۴- ویتامین B6: ویتامین B6 از متابولیسم کراتین پشتیبانی می‌کند، کراتین پروتئینی در بدن است که در دستیابی به موهای سالم کمک می‌کند. ویتامین B6 نگرانی حاصل از خشک و شکننده شدن موها را از بین می‌برد. وقتی موها خشک و شکننده هستند، نمی‌توانند به طور کامل رشد کنند چون معمولاً آنها قبل از اینکه به طول مورد نظر شما برسند، می‌ریزند.

 علاوه بر این ویتامین‌ها، استفاده از محصولات زیبایی ارگانیک و ملایم بودن در فر کردن مژه‌ها نیز می‌تواند از آسیب رسانی به ابروها و مژه‌های‌تان جلوگیری کند. خوب است مطلب ۸ اشتباه در ریمل زدن که مژه‌ های شما را نامرتب و گره خورده می‌ کنند را هم بخوانید. همچنین، توصیه می‌شود وسایل آرایشی که ۴ ماه از باز کردن آنها گذشته را دور بریزید. پیشنهاد می‌شود از ریملی که کراتین و پانتنول دارد استفاده کنید، چون این مواد دارای اثر مرطوب کنندگی و آب‌رسانی روی مژه‌های شما هستند. محکم کننده‌های مژه نیز عالی هستند زیرا آنها ویتامین‌ها و خواصی دارند که مژه‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارند.
چگونه می‌توان ریزش مژه و ابرو را درمان کرد؟

مصرف روزانه اسیدفولیک، مواد معدنی مانند گوگرد، و ویتامین‌های A ،B3 و E را افزایش دهید. در این غذاها می‌توان این مواد را پیدا کرد: تخم‌مرغ، بوقلمون٬ هویج٬ کلم بروکلی٬ پیاز٬ هلو٬ فلفل.

روغن کرچک و روغن رز ماری: هر دوی اینها می‌توانند استفاده شوند و پیدا کردن آنها آسان است، این روغن‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی و یا عطاری‌ها یافت می‌شوند. کاری که باید انجام دهید این است: یک تکه پنبه را با روغن مرطوب کنید و هر صبح و عصر روی ابروهای‌تان بمالید. اگر شما این کار را هر روز انجام دهید، رشد ابروهای‌تان تحریک خواهد شد.

ماساژ با روغن زیتون: شما می‌توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید. فقط یک تکه پنبه را با کمی روغن زیتون مرطوب کنید و روی فولیکول‌های مژه بمالید. به همین سادگی!

وازلین: وقتی عصر به خانه بازمی‌گردید، اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که همه آثار ریمل مژه و ابرو و آرایش چشم و مژه‌های‌تان را پاک کنید. سپس مقداری وازلین روی ابروها و مژه‌های‌تان بمالید. وازلین رشد موهای ضخیم‌تر و محکم‌تر را تحریک می‌کند.

بابونه: مراحل تهیه چای بابونه به شرح زیر است:

    ۱ کیسه چای بابونه، یا ۲۰ گرم بابونه خشک شده
    نصف فنجان آب (۱۰۰ میلی لیتر)

آب را به جوش بیاورید، و بابونه را به آن اضافه کنید. بگذارید بابونه ۱۵ دقیقه بجوشد. سپس بگذارید خنک شود، اما زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، چای هنوز هم باید گرم باشد. یک تکه پنبه را با آن مرطوب کنید و در سراسر مژه‌های خود بمالید. این کار را هر روز بعد از پاک کردن آرایش خود انجام دهید.

روغن کرچک: همان‌طور که می‌دانید، روغن کرچک برای درمان ریزش موی ابرو و مژه و تحریک رشد موی جدید بسیار عالی است. هر شب، یک تکه پنبه را با چند قطره روغن کرچک مرطوب کنید و آن را در اطراف مژه‌های خود بمالید. در عرض چند هفته، شما نتایج شگفت انگیزی را خواهید دید.
هنگامی که دچار ریزش مژه هستیم چگونه آرایش کنیم؟

برای برخی از خانم‌ها رفت و آمد کردن بدون مژه و یا با تعداد کمی مژه ممکن است ناراحت کننده باشد. با این حال، آرایش خوب می‌تواند ریزش مژه شما را پنهان کند. برخی از راه‌های خوبی که می‌توانید با آرایش استفاده کنید عبارتند از:

از ریمل مژه و ابرو استفاده کنید: استفاده از ریمل مژه و ابرو یک راه عالی و مطمئن برای عالی نشان دادن چهره‌تان است، همچنان‌که شما هنوز در انتظار رشد مجدد مژه هستید. از ریمل‌های با کیفیت حجم دهنده، پرپشت کننده و بلند کننده استفاده کنید.

خط چشم پررنگ بزنید: یک خط چشم با ماندگاری طولانی تهیه کنید و شجاعانه خط تیره‌ای برای چشمان‌تان بکشید. این کار باعث می‌شود دیگران تصور کنند که مژه‌های پرپشتی دارید. مدادهای خط چشم و خط چشم مایع می‌توانند به خوبی عمل کنند.

مژه مصنوعی بزنید: پس از اینکه دکتر تأیید کرد شما بیماری پوستی ندارید که با مژه مصنوعی تحریک شود، می‌توانید مژه‌‌های مصنوعی را بزنید. آنها حجم مژه‌های شما را افزایش می‌دهند. مطلب راهنمای کامل استفاده از مژه مصنوعی شما را راهنمایی خواهد کرد.

دیگر ویژگی‌های صورت را برجسته کنید: چهره‌تان را با دقت آرایش کنید. برجسته کردن لب و استخوان‌های گونه می‌تواند توجه دیگران را به شما جلب کنند.
 
بنیتا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
س روغن کرچک موصعی یاخوراکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار