همه حاشیه های خانواده ترامپ +عكس
کد خبر: ۶۳۱۶۵
تاریخ انتشار: 2017 February 03    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
3 بار ازدواج، 5 فرزند، 8 نوه و البته شایعات بسیار درباره روابط خارج از خانه، پتانسیل زیادی است برای حاشیه سازی های خانواده رییس جمهور جدید آمریکا. اینها هر کدام می توانند سوژه هایی زنده و آماده باشند برای جناح رقیب که همیشه زیر نظر بگیردشان. گرچه این طور که پیداست، لازم نیست کسی این خانواده را را زیر نظر بگیرد، زیرا خودشان به اندازه کافی نیازهای مخالفان شان را تحت پوشش قرار می دهند و حرف های عجیب و غریب می زنند.

از روز اول شروع مبارزات انتخاباتی، ترامپ و خانواده اش آن قدر سوژه به دست هشتگ بازها و مخالفان سیاسی شان دادند که همان ها کافی به نظر می رسید که عالمی با جوک و ویدیوهای طنز آمیز سرگرم شوند.
 
 همه حاشیه های خانواده ترامپ
 
بعد از سیل هشتگ هایی مثل #BoycottTrump و #AntiTrump برای رأی ندادن به ترامپ، حالا با انتخابش هر حرکتی سوژه نقد و حاشیه شده است. خانواده اش هم تا به حال از هیچ تلاشی برای حاشیه سازی فروگذار نکرده اند و نه تنها آمریکا که کل جهان را از تاکسی های سطح شهر تهران تا شبکه های اجتماعی و رسانه ها پوشش داده اند.

ریاست جمهوری ترامپ اگر برای خیلی ها خوشایند نبوده، برای شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیس بوک خیلی هم خوشایند بوده و بازار هشتگ های ترامپی را حسابی داغ کرده است. خانواده او هم به کمک آمده اند و هر کدام چندین سوژه درست کرده اند و بهانه هایی شده اند برای سختن هشتگ هایی با پیشوند و پسوند برای نام آنها. گرچه فرزندان ترامپ هر کدام به نحوی حاشیه های خانوادگی را داغ کرده اند اما هیچ کس نتوانسته نقش بانوی اول را در حرف و حدیث سازی کمرنگ کند.

ملانیا و جملات گهربار بانوی اول

همسر ترامپ یکی از اولین اعضای خانواده او بود که حاشیه هایش شروع شد. حرفه اش اولین حاشیه ای بود که برای همراهی اش با ترامپ در رقابت های انتخاباتی به سراغش آمد اما خیلی زود با اظهارنظرهای خونسرد ترامپ درباره فعالیت مدلینگ همسرش این موضوع فروکش کرد. با این حال حرف هایی که ملانیا می زد به اندازه کافی پر از سوژه بود.

هشتگ #FamousMelaniaTrumpQuotes یا نقل قول های معروف ملانیا ترامپ برای انتشار همین دُر و گهرها و نسخه های طنز شده شان شکل گرفت. قصه از گردهمایی دموکرات ها شروع شد. وقتی ملانیا ترامپ یکی دو پاراگراف کامل از سخنرانی سال 2008 میشل اوباما را مال خودش کرد و از زبان خودش درباره ضرورت سخت کوشی و ارزش های مهم خانوادگی شبیه همان حرف ها زد: «از وقتی کوچک بودم، خانواده ام سخت کوشی برای چیزی که در زندگی می خواهم را به من یاد دادند. اینکه باید به آنچه می گویم عمل کنم و با مردم با احترام رفتار کنم.»
 
همه حاشیه های خانواده ترامپ

همین چند جمله کپی کاری و مقایسه آن با حرف های میشل کافی بود برای این که هر کس در صفحه خودش یک جمله مسخره به نقل از ملانیا بنویسد. یکی از کاربران نوشته بود: «می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از نویسنده سخنرانی ام متشکر کنم؛ مسئول کپی پیست.»

بعضی ها هم جملات ساده روزمره را به عنوان جملات مشهور ملانیا منتشر می کردند: «امروز هوا کمی سرد است، جوراب پوشیده ام.» و واکنش ترامپ چه بود؟ یک توییت خیلی خونسرد: «معرفی همسرم ملانیا بسیار برایم لذت بخش بود. سخنرانی او عالی بود و از این بابت به خودم می بالم.» حاشیه های ملانیا فقط به لباس پوشیدن ها و حرفه و سخنرانی هایش محدود نشد. گذشته او هم کم مخدوش نبود. همسر متولد اسلوونی رییس جمهور جدید سابقه کار غیرقانونی در آمریکا داشته و این هم در کنار مالیات ندادن های ترامپ یکی دیگر از قانون شکنی های پرونده ترامپ ها است.

تیفانی مرموز و کم حرف

حاشیه سازترین فرزند ترامپ دخترش تیفانی است که تنها فرزند او از ازدواج دومش است. هر چه خودش کم حرف و آرام بود، پدر جبران کرد و او را با تعریف هایش وارد رسانه ها و شبکه های اجتماعی کرد. جمله عجیب و غریبی که او در تعریف از دخترش به زبان آورد، کاملا زیاده روی به حساب می آمد و او و دخترش را سوژه پست های شبکه های اجتماعی کرد.

تیفانی ترامپ هم هشتگ شد و با انواع پسوند و پیشوند صدها بار نوشته شد. بسیاری از کاربران جملات مختلف او را می نوشتند و معتقد بودند او عمدا دخترش را سوژه می کند و ابایی از این کار ندارد.
 
همه حاشیه های خانواده ترامپ

تعریف های پدر کار خودش را کرد و خواستگارهای جدید تیفانی از دور و نزدیک پیدا شدند. فیلح جبور شاعر اردنی در شعری که با صدای خودش در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، از دختر ترامپ خواستگاری کرد و  50 شتر، 200 اسب اصیل عربی و 14 هکتار زمین صحرایی به عنوان مهریه پیشنهاد کرد. تنها انتظارش هم از عروس این بود که پس از ازدواج با او در صحرا زندگی کند و حجاب و روبنده داشته باشد؛ پیشنهادی که تیفانی به آن واکنش نشان نداد و شاعر دلخسته را در میان صحرای عاشقی رها کرد.

البته واکنش نشان ندادن عادت تیفانی است. دختر ترامپ چندان صحبت نمی کند و به عنوان رزند ساکت و مرموز او کنجکاوی  زیادی برانگیخته است. چرا از گذشته اش کم می دانیم، چرا به مصاحبه علاقه ندارد و چراهای دیگر... گرچه او دور و بر رسانه ها کم دیده می شود اما یک صفحه اینستاگرام فعال و پرمخاطب دارد که در آن با عکس هایش حرف می زند؛ از دانشگاه و فارغ التحصیلی تا رأی دادن به پدر و عکس های خانوادگی.

شاید تیفانی میان ترامپ ها کمترین علاقه را به حاشیه داشته باشد اما ترامپ ها این خاصیت را دارند که همدیگر را هم پوشش می دهند و خودشان را در رسانه ها و افکار عمومی تنها نمی گذارند.

داماد بی تجربه مشاور ارشد می شود

با باز شدن پای داماد ترامپ به کاخ سفید و مطرح شدن نامش به عنوان مشاور ارشد، او یعنی جرد کوشنر هم پا به پای ترامپ در عرصه حاشیه سازی فعال شد و حرف های جدی و طنزآمیز درباره اش و بقیه اعضای خانواده ترامپ شدت گرفت. داماد محترم جرد کوشنر 35 ساله همسر دختری است که ترامپ از ازدواج اولش داشت. گرچه ایوانکا همسر کوشنر خودش جزو کم حاشیه های خانواده ترامپ هاست، داماد محترم جبران کرده و قرار است بار خانواده خودش را به دوش بکشد.

به محض معرفی کوشنر داماد ترامپ به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید هشتگ #kushner در شبکه های اجتماعی شروع به انتشار کرد. بیش از 4 میلیون نفر پست هایی با هشتگ کوشنر خواندند و نزدیک به 700 هزار نفر هم در پست های شان از این هشتگ استفاده کردند. مدرک تحصیلی آقای داماد هم خیلی زود زیر سوال رفت. اسکات دورکین که یک فعال سیاسی در آمریکاست و 90 هزار نفر در توییتر او را دنبال می کنند، پر بازدیدترین توییت ها را درباره داماد ترامپ داشته.
 
همه حاشیه های خانواده ترامپ

او در صفحه اش نوشت: «جرد کوشنر در هراوارد پذیرفته شد چون پدرش همراه درخواست پذیرش او، یک چک 25 میلیوندلاری ضمیمه کرده بود.» در فیس بوک هم دست به دست شدن این خبر واکنش های بسیاری به راه انداخت. گاردین گزارشی درباره مدرک تحصیلی او در فیس بوک منتشر کرد. یکی از کاربران در کامنت های این پست نوشته: «فکر می کنید جورج بوش چطور به دانشگاه ییل رفته بود؟ با یک شیوه ویژه مخصوص پولدارها.»

کاربران دیگری هم به پولی شدن دانشگاه و مزیت هایش برای ثروتمندان اشاره کرده اند و معتقدند کوشنر یکی از آنهایی است که نان ثروت خانوادگی را می خورد و با شایستگی رشد نکرده است. حالا هم در ادامه راهش است و با موقعیت خانوادگی پدر زن عزیز به سمت مشاوره رییس جمهور رسیده است. در آخرین پست هایی که با هشتگ کوشنر منتشر شده کاربران نگران یک خبرند: «مذاکرات صلح خاورمیانه در دست کوشنر خواهد بود.» به نظر بسیاری از آنها کوشنر بی تجربه است و شایستگی چنین پستی را ندارد.

دکتر دیوید رومی از کاربران توییتر نوشته: «داماد ترامپ مذاکره ای نمی کند. فقط جنگ به راه می اندازد.» کاریر دیگری هم زیر عکس او نوشته: «او نگاه یک مامور SS جوان را دارد.» دیگری هم نوشته: «طرفداران ترامپ قسم می خورند که او فقط از بین افراد لایق انتخاب می کند. انگار خیلی راحت دروغ گفته و طرفدارانش هم باور کردند.»

کاربر دیگری در جواب مدافعان ترامپ که می گویند هنوز اتفاقی نیفتاده، گفته: «مشاور ارشد رییس جمهور ما داماد 30 ساله اش است که دهنش بوی شیر می دهد! چطور این موضوع عجیب نیست؟» کاربر دیگری هم نوشته: «پس دو مشاور نزدیک به ترامپ یکی شان نازی است و یکی دیگر داماد ترامپ؟ هر دو بدون هیچ تجربه سیاسی.»

این انتخاب روی ایرانی ها و گفتگوهای روزمره مردم کشورمان هم بی تاثیر نبود. بعضی از کاربران انتخاب فامیلی در دولت آمریکا را با ایران مقایسه کرده اند. یکی از کاربران ایرانی او را با رییس جمهور سابق مقایسه کرده و نوشته: «راست می گفتن آقای ترامپ شباهت به محمود ما داره.» البته کاربران ایرانی هم از جوانی و کم تجربگی داماد ترامپ دل خوشی ندارند. حرف از خاورمیانه و گفتگوهای صلح که وضعیت ایران را تحت تاثیر قرار می دهد بسیاری را نگران کرده، مثل امیرحسین که نوشته: «انتخاب یک جوان بی تجربه با گرایشات صهیونیستی برای کار به این پیچیدگی واقعا محشره.»

ایوانکا بازنده قدرت مردان خانواده

ریاست جمهوری پدر و مشاوره ارشد همسر برای ایوانکا دختر بزرگ ترامپ چندان آمد نداشته و تقریبا حاصل تلاش سال های گذشته اش را به یاد می دهد. او که صاحب برندی به نام خودش در تولید لباس و کفش است، حالا در معذوریت قوانین اخلاقی آمریکا قرار گرفته و باید در مورد برند و خط تولید لباس هایی که سال ها برایش زحمت کشیده یک تصمیم بزرگ بگیرد. یا باید برندش را بفروشد یا مدیریتش را واگذار کند تا به عنوان همسر مشاور ارشد رییس جمهور نفع مالی از آن نبرد.
 
همه حاشیه های خانواده ترامپ

گرچه اسم او و برندش در سال های طولانی با کلماتی مثل قدرت زنان گره خورده بود و فروش لباس ها و کفش ها با پسوند «زنانی که کار می کنند» انجام می شد، حالا باید قدرتش را به نفع قدرت مردهای خانواده اش واگذار کند. چیزی که برای او خوشایند نخواهد بود. آن هم وقتی خودش در کاخ سفید نقشی ندارد و همسرش است که از ریاست جمهوری پدرزن و انتخابش به عنوان مشاور نفع خواهد برد.

همه فرزندان و ته تغاری

دونالد جونیور و اریک، دو پسر ترامپ از همسر اولش و بارون پسر ته تغاری اش از ملانیا به اضافه عروس های خانواده و نوه ها، بقیه خاندان ترامپ را تشکیل داده اند.م گرچه هنوز هنرنمایی آنها شروع نشده اما وقت بسیار است. اریک تاکنون موفق شده با عکس انداختن با یکی از مخالفان ترامپ با تی شرت «آمریکای لاتین علیه ترامپ» خودش را به رسانه ها بکشد اما به نظر می رسد به عنوان یکی از پسران خانواده در مطرح شدن، ضعیف عمل کرده است.

دونالد جونیور هم با کمک یک توییت ضد مهاجرت توانست برای مدتی آماج حمله های افکار عمومی شود. او نوشته بود: «اگر یک کاسه جلوی تان بگذارند که در آن 3 چیز کشنده باشد، یک مشت از آن بر می دارید؟ این مشکل ما با مهاجران است.»
 
همه حاشیه های خانواده ترامپ

توییت او هم برابر حرف های تندتر و صدای بلندتر پدر چندان تاثیرگذار نشد. بارون ترامپ آخرین فرزند خانواده 10 ساله است و در برج محل زندگی ترامپ برای خودش در یک واحد مستقل زندگی می کند. ملانیا و بارون قرار است فعلا همانجا بمانند و بعد از تمام شدن سال تحصیلی بارون به کاخ سفید نقل مکان کنند.

ترامپ و کابینه مولتی میلیونرها

ترامپ اولین رییس جمهور میلیاردر آمریکاست. به همین خاطر است که بعضی از طرفدارانش معتقدند او آن قدر ثروت و قدرت دارد که باید مطمئن بود ریاست جمهوری را فقط برای خدمت کردن می خواهد. فوربس نام او را در میان قدرتمندترین مردم جهان آورده و ثروتش را 3.7 میلیارد دلار برآورد کرده اما خودش در کمپین تبلیغاتی اش مدعی شده ثروتش بیش از 10 میلیارد دلار است و هزینه های کمپینش را خودش می پردازد.

در هر صورت او یکی از ثروتمندترین رییس جمهورهای تاریخ است. ترامپ از ابتدا هم در یک خانواده متمول به دنیا آمد. پدر ترامپ از ساخت و نفروش خانه برای سربازان و خانواده های شان در جنگ جهانی دوم ثروت قابل توجهی به دست آورد.  دونالد هم کارش را در همان روزها شروع کرد و سازمان ترامپ را در ادامه شرکتی که پدرش داشت تاسیس کرد.
 
همه حاشیه های خانواده ترامپ
بعد از سرمایه گذاری های موفقی که در دهه 1980 در املاک منهتن داشت، ثروت او بیشتر شد و با آن تعداد زیادی جشنواره و فستیوال، تیم فوتبال برنامه تلویزیونی و خط تولید لباس خرید. همه این موارد باز هم پولساز بودند و ثروتش را بیشتر می کردند. بعد از آن شروع به خرید هتل و ساختمان کرد و شکست هایی هم خورد. در حال حاضر او اموال ارزشمند زیادی در نیویورک دارد، از جمله بخشی از سهام برج ترامپ، یک برج مسکونی گران قیمت، ساختمان های اجاره ای در نقاط مرفه نشین و سهم 30 درصدی از یک ساختمان اداری و چندین ساختمان دیگر.

بخش زیادی از ثروت او از همین املاکی می آید که در اختیار دارد. بسیاری از افرادی که او برای دولتش انتخاب کرده هم جزو مولتی میلیونرهای آمریکا هستند؛ یک دلیل دیگر برای اینکه طرفدارانش اصرار داشته باشند همه آنها به دنبال خدمت به مملکت شان به دولت آمده اند و انگیزه مالی ندارند. البته مخالفان هم می گویند آنها از موقعیت شان برای بهتر کردن وضع ثروتمندان استفاده می کنند و فاصله طبقاتی را بیشتر می کنند. 
هفته نامه صدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار