اخاذی از مرد جنسیس سوار
کد خبر: ۶۳۰۳۴
تاریخ انتشار: 2017 February 01    -    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
چندي قبل مردي هراسان به اداره پليس رفت و از زني كه همراه دو پسر جوان از او زورگيري كرده بودند، شكايت كرد.

شاكي در توضيح ماجرا گفت: من بازاري و پولدارم. ساعتي قبل پس از پايان كارم با خودروي جنسيسم در اتوباني در شمال تهران در حال رفتن به خانه‌ام بودم كه زن جواني كنار اتوبان براي من دست تكان داد. از آنجايي كه احتمال دادم در آن موقع از شب زن جوان احتياج به كمك دارد، كنارش توقف كردم و زن جوان سوار خودروي من شد. ابتدا تصميم گرفتم او را تا مسيري برسانم كه زن جوان سر صحبت را با من باز كرد. او كه خودش را نازنين معرفي كرد، گفت: مدتي است شوهرش فوت كرده است و تنها زندگي مي‌كند. نازنين به من پيشنهاد ازدواج داد و قرار شد روز بعد با او تماس بگيرم و با هم حرف بزنيم كه زنگ موبايلش به صدا در آمد. او به تماس تلفن همراهش پاسخي نداد و اين بار مدعي شد كه با پسرش زندگي مي‌كند و گفت پسرش قرار بوده به مسافرت برود، اما احتمالاً نرفته و او را تعقيب مي‌كند. زن جوان كه ادعا مي‌كرد خيلي ترسيده است از من خواست با سرعت از آنجا دور شوم و او را در خيابان خلوتي پياده كنم وگرنه پسرش او را مي‌كشد. او مدام از پسرش كه جواني خلافكار و خشن است به من مي‌گفت و مرا از او مي‌ترساند. من در حالي كه ترسيده بودم به راهم ادامه دادم تا اينكه پس از طي مسافت كوتاهي كنار خياباني خودروام را نگه داشتم تا زن جوان را پياده كنم كه موتورسيكلتي با دو سرنشين جلوي خودروي مرا سد كردند. دو پسر جوان از موتورسيكلت پياده شدند و به سراغ من آمدند و مرا از خودرو پياده كردند و به شدت كتك زدند. پسران خشن تمام پول‌ها، كارت عابر و انگشتر و گردنبند طلايم را به زور گرفتند. آنها با تهديد رمز كارتم را هم از من گرفتند و بعد سه نفري سوار موتورسيكلت شدند و از محل گريختند.

پس از طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي دادسراي ناحيه 12 براي رسيدگي و دستگيري زورگيران خشن در اختيار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

شناسايي زن جوان
مأموران در نخستين گام بررسي‌ها دريافتند زورگيران مبلغ 3 ميليون تومان از كارت مرد جنسيس‌سوار برداشت كرده‌اند.  مأموران در نهايت در تحقيقات تخصصي خود موفق به شناسايي زن جوان شدند تا اينكه چند روز قبل وي را دستگير كردند.
زن جوان در بازجويي ابتدا منكر جرم خود شد، اما وقتي با دلايل و مدارك روبه‌رو شد به زورگيري از مرد پولدار با همدستي پسر 18 ساله‌اش به نام شايان و دوست شايان اعتراف كرد.  پس از اين، مأموران خيلي زود شايان و دوستش را بازداشت كردند.

پسر شيشه‌اي من مرا طعمه مرد پولدار قرار داد
زن جوان در بازجويي‌ها گفت: چند سال قبل شوهرم فوت كرد و من و پسرم را تنها گذاشت. من پسرم را بزرگ كردم، اما مدتي قبل شايان معتاد به شيشه شد. هر چه پول داشتيم شايان مواد مصرف كرد به طوري كه هميشه با مشكل مالي روبه‌رو بوديم. چند روز قبل شايان پيشنهاد اخاذي از مرد پولدار را داد. شايان گفت مرد پولدار و بازاري را به نام پرويز كه از بستگان نزديك يكي از دوستانش است، مي‌شناسد كه به راحتي از او مي‌توان اخاذي كرد. قرار شد شب من به عنوان طعمه سر راه او قرار بگيرم و وقتي سوار خودرواش شدم، پسرم و دوستش به سراغ او بيايند و به بهانه اينكه مزاحم من شده است، از او اخاذي كنند. پسرم گفت: پرويز مرد پولدار و آبرومندي است چنانچه با اين شيوه از او اخاذي و زورگيري كنيم به خاطر آبرويش شكايت نمي‌كند. ابتدا پيشنهاد پسرم را قبول نكردم، اما وقتي گفت پرويز به خاطر آبرويش شكايت نمي‌كند، شيطان مرا وسوسه كرد و قبول كردم و اين اولين جرمي بود كه من و پسرم مرتكب شديم.

متهم ادامه داد: چند شب به عنوان طعمه سر راه او قرار گرفتم، اما پرويز تنها نبود و موفق نشدم سوار خودرواش شوم تا اينكه شب حادثه پسرم كه او را زير نظر گرفته بود، تلفني به من اطلاع داد، پرويز امشب تنها است و نقشه‌ام را مي‌توانم اجرا كنم. آن شب كنار اتوبان ايستادم تا اينكه پرويز با خودروي جنسيسش به من نزديك شد و وقتي براي او دست بلند كردم، نگه داشت و مرا سوار كرد.

 شيشه زندگي‌ام را سياه كرد
شايان هم در بازجويي با اعتراف به زورگيري گفت: شيشه زندگي مرا سياه و نابود كرد. من به خاطر مصرف شيشه به پول زيادي نياز داشتم تا اينكه مدتي قبل دور را دور از طريق يكي از دوستانم با پرويز آشنا شدم. او مرد پولداري بود كه براي اخاذي از او اين نقشه را با دوستم طراحي و اجرا كرديم. ما فكر نمي‌كرديم پرويز شكايت كند اما او شكايت كرد و ما به دام افتاديم.

همدست شايان هم در بازجويي‌ها با تأييد حرف‌هاي شايان و مادرش به اخاذي اعتراف كرد.
از آنجايي كه احتمال مي‌رود متهمان با اين شيوه از افراد پولدار ديگري اخاذي كرده باشند، به دستور قاضي پرونده براي تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس قرار گرفتند.

منبع : روزنامه جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار