پرسپولیس و ساخت قرمزترین استادیوم ایران+عکس
کد خبر: ۶۳۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 31    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
مسئولان پرسپولیس به خوبی از امکاناتی که در اختیار آنها قرار گرفته سود می‌برند و توانسته‌اند در اولین گام طرح زیرساختی خود، استادیوم شهید کاظمی را در مرحله ترمیم و تجهیز قرار دهند تا از این امکانات به سود تیم خود بهره ببرند. دقیقا یک سال پیش بود که در جلسه‌ای با حضور هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مورد انتخاب ورزشگاه‌های امام رضا (ع) و شهید کاظمی در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد استادیوم شهید کاظمی در اختیار سرخپوشان قرار گیرد و آنها مراحل آماده‌سازی و تمرینی خود را در این استادیوم پشت سر بگذارند.


بر این اساس با توجه به آماده سازی مجموعه درفشی فر، شاگردان برانکو از ابتدای این فصل تمرینات خود را به استادیوم شهید کاظمی منتقل کردند. برانکو ایوانکوویچ در اولین گام حرفه‌ای گری برای بازیکنانش خط مشی حضور در باشگاه را تعریف کرد و بر این اساس آنها باید از صبح در این کمپ حضور می‌یافتند و همانند یک کارمند، صرف صبحانه، تمرین و استراحت خود را تا بعد از ظهر پشت سر می‌گذاشتند. با این حال طبیعی بود که این استادیوم در روزهای ابتدایی امکانات و ظرفیت یک تیم کاملا حرفه‌ای را در اختیار نداشته باشد. با این وجود علی اکبر طاهری و برانکو ایوانکوویچ در جلساتی متعدد به جمع بندی لازم برای تجهیز این استادیوم به صورت حرفه‌ای دست یافتند. ساخت امکاناتی برای اصحاب رسانه، رختکن‌های حرفه‌ای، آسایشگاه برای بازیکنان، تجهیز سرویس‌های بهداشتی، سکوهای تماشاگران و وی‌ آی پی، اتاق آنالیز و جلسات فنی، اتاق کادرفنی، سالن بدنسازی و جیم و استخر تصمیماتی بود که برای اینکه این استادیوم به صورت حرفه‌ای پذیرای سرخپوشان باشد جزو تصمیماتی بود که مورد تایید قرار گرفت و در فازهای مختلف برای انجام آن برنامه ریزی صورت گرفت.


اکنون با گذشت یک سال از در اختیار گرفتن این استادیوم در جنوبی ترین اتوبان تهران، آنها توانسته‌اند مختصات آن را به عنوان یک استادیوم تقریبا حرفه‌ای برای پرسپولیس در نظر بگیرند. برانکو ایوانکوویچ که خود شخصا یک مجموعه حرفه‌ای ورزشی در کرواسی و محل تولد خود دارد مطمئنا خوشحال ترین عضو این مجموعه است که علاوه بر موفقیت فنی به همراه تیمش، توانسته در کنار مدیران این تیم یک کار زیرساختی برای آینده باشگاه نیز ترتیب دهد. سرمربی کروات سرخپوشان در این باره می‌گوید: «خوشحالم این تغییرات را می بینم و احساس خوبی به من می دهد و دوست دارم تجربیاتی که داشته ام را اینجا مورد استفاده قرار دهم و در اختیار مسئولان بگذارم.»


کافی است کمی به عقب بازگردیم؛ در روز اول تمرین پرسپولیسی‌ها در استادیوم شهید کاظمی تیتر رسانه‌ها بدون توجه به استارت ستاره‌ها با پوشش کامل مسیر بد و خاکی ورودی این استادیوم و احاطه افراد شرور و معتاد به این مساله واکنش نشان دادند. در ادامه اما با هماهنگی‌های صورت گرفته این مسیر از این افراد با همکاری نیروی انتظامی پاکسازی شد و استارت برای ساخت مسیر مناسب زده شد. با این حال هنوز هم این کارهای فنی و مهندسی برای ترمیم و تجهیز این استادیوم به نحوی که تصمیم‌گیری شده است ادامه دارد. امروز هم برانکو ایوانکوویچ به همراه هومن افاضلی به عنوان دوست صمیمی‌اش در روزی که تمرین سرخپوشان تعطیل اعلام شده بود در استادیوم شهید کاظمی حضور یافت و از آخرین تغییرات و همچنین مراحل آماده‌سازی این مجموعه اطلاع کسب کرد.


امکاناتی که استادیوم شهید کاظمی خواهد داشت
استادیوم شهید کاظمی که در اتوبان شهید کاظمی قرار دارد. استادیومی با نهصدهزار مترمربع مساحت و زیربنای 12هزار متر مربع که اکنون گنجایش 15 هزار هوادار را داراست. این در حالی است که مسئولان پرسپولیس قصد دارند در فاز بعدی تغییرات و تجهیز، زمین تمرین دوم خود را نیز به ساخت و بهره برداری برساند و از این حیث نیز به شرایط مدنظر خود دست یابند. این استادیوم اکنون دارای یک زمین چمن است که در تمرینات و دیدارهای دوستانه و تدارکاتی سرخپوشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سونا و جکوزی از دیگر امکانات این استادیوم بود که توسط مسئولان پرسپولیس اقدام به ترمیم و نوسازی شد و پارکینگ با فضای مستقل برای بازیکنان، اصحاب رسانه و هواداران دیگر امکانات این استادیوم محسوب می‌شود. با این حال علیرغم امکاناتی که در گذشته این استادیوم داشت، اکنون نسبت به ایجاد تغییرات و حرفه‌ای سازی آن اقدام شده است. به گونه‌ای که پیست تارتان این استادیوم در حال جابه جایی است تا برخلاف دیگر استادیوم‌های ایران، برداشته شود و این استادیوم اختصاصی فوتبال شود. جایگاه وی آی پی نیز با صندلی‌های قرمز و اصحاب رسانه نیز به همین ترتیب در نظر گرفته شده است. 


این استادیوم البته همانطور که گفته شد علاوه بر رختکن لوکس برای بازیکنان و آسایشگاه، دارای سالن‌ کنفرانس برای اصحاب رسانه، سالن جلسات فنی برای بازیکنان، سالن بدنسازی و همچین سونا و جکوزی است. قرار است ضمن تجهیز این استادیوم اتاقک بوفه برای تامین نیاز هواداران نیز تدارک دیده شود.


اقدام جالب توجه که با نظر برانکو ایوانکوویچ ترتیب داده شده است، تجهیز رختکن این استادیوم است، جایی که سرمربی سرخپوشان دستور داده برای هر کابین بازیکنان، اسم و مشخصات و همچنین عکسی اکشن در نظر گرفته شود تا آنها با روحیه مناسب برای استارت تمرینات آماده شوند. 


مسئولان پرسپولیس که اعتقاد ویژه‌ای برای تم رنگ بندی‌ها در نظر گرفته‌اند از رنگ قرمز به عنوان نماد این باشگاه غافل نبوده‌اند تا بیشتر جایگاه‌های استادیوم شهید کاظمی قرمزرنگ شود. از صندلی‌های جایگاه ویژه تا سالن کنفرانس، رختکن و همچنین اتاق مخصوص برانکو ایوانکوویچ که همانطور که در عکس‌ها مشخص است کاملا قرمز است. با تمام این تفاسیر باید دید آنها موفق خواهند شد در پروسه تخصیص بلیت فروشی اختصاصی خود، این باشگاه را در بازی‌های رسمی خود به عنوان استادیوم اختصاصی معرفی کنند یا خیر. اتفاقی که البته با گنجایش 15 هزار نفری فعلی آن بعید به نظر می‌رسد و البته پیگیری‌های مجدانه علی اکبر طاهری برای تجهیز بهتر و در خور شان برای پرسپولیس ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
ورزش سه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
5
آفرين به برانكو خوش فكر و طاهري زحمت كش و بدور از حاشيه خدا حفظتون كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار