پروراندن حیواناتی حاوی اعضای انسان
کد خبر: ۶۲۹۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 31    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
چه می‌شد اگر می‌توانستیم حیواناتی با مهندسی ژنتیک ایجاد کنیم که اعضایی مثل ریه، کبد، قلب و کلیه و پانکراس انسان داشته باشند و به خاطر تشابه DNA، سیستم ایمنی انسان‌ها آنها را پس نزند؟
 
 
پروراندن حیواناتی حاوی اعضای انسان   به گزارش «تابناک باتو»؛ شاید هنوز از نظر اخلاقی ابعاد این آرزو بررسی نشده باشد: پروراندن حیواناتی حاوی اعضای انسان.

چه می‌شد اگر می‌توانستیم حیواناتی با مهندسی ژنتیک ایجاد کنیم که اعضایی مثل ریه، کبد، قلب و کلیه و پانکراس انسان داشته باشند و به خاطر تشابه DNA، سیستم ایمنی انسان‌ها آنها را پس نزند؟

در این صورت دیگر خبری از صف‌های انتظار برای دریافت اعضا از انسان‌های داوطلب زنده یا درگذشته وجود نداشت.

چنین آرزویی هنوز دور از دسترس است و ما هنوز نمی‌توانیم برای مثال جنین‌های حیوانی حاوی برخی زا اعضای انسانی بسازیم و هنوز چنین مجوزی صادر نشده است.

اما از ماه آگوست، ممنوعیتی که پیش از این در مورد پروراندن حیواناتی با سلول‌های انسانی وجود داشت، برداشته شده است.

بر اساس تازه‌ترین خبر پژوهشگران مؤسسه پژوهشی Salk در کالیفرنیا به رهبری خوان کارلوس ایزپیسوا، موفق شده‌اند که جنین‌های خوکی تولید کنند که حاوی سلول‌های انسانی باشد. در نخستین گام، آنها سلول‌های بافت عضلانی را در جنین‌های خوک، پرورش دادند.

 
 
البته چنین آزمایش هایی پیش از این هم سابقه داشته‌اند، مثلا همین گروه پیش از این موش‌هایی با سلول‌های انسانی تولید کرده بودند و پیش از این گوساله‌های تولید شده بودند که حاوی سلول‌های ایمنی بودند که می‌توانستند پادتن‌های مورد نیاز را بسازند.

دیگر تحقیقات مشابه شامل تولید بره‌های با توانایی تولید پروتئین‌های شیر برای درمان یک بیماری نادر ریوی و نیز خوک‌های با سلول‌های خونی بود.

به عبارت دیگر در همه این آزمایش ها، هنوز خبری از موجودات دورگه انسان- حیوان نیست، اما شاید روزی تحقیقات به این سمت حرکت کنند.

شیوه کلی کار در کلیه این موارد شامل تزریق سلول‌های بنیادی با تکنیکی موسوم به parthenogenesis به جنین‌های حیوانات است.
مردمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
11
یقین بدانیددر آینده ایی نه چندان دور انسان ها همانطور که ماشین خود را به تعمیرگاه می برند و مثلا چراغش را تعویض می کنند روزی هم به بیمارستان خواهند رفت و قلب یا کلیه یا پانکراس یا بخشی از پوست خود را تعویض و جایگزین خواهند کرد
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
6
جمعیت بشر بر روی زمین بیش از حد است امیدوارم این جمعیت تا کره زمین را نابود نکرده کاهش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
از خودت شروع کن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار