آغاز یک صبح دل انگیز با صبحانه ضد سرطان
کد خبر: ۶۲۸۸۰
تاریخ انتشار: 2017 January 31    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
یک صبحانه سرشار از پروتئين الگوی تغذیه ای یک روز شما را تنظیم می کند. با صبحانه پیشنهادی امروز که شامل ماست یونانی، تخم مرغ آب پز و سبزیجات تازه ترد و خوش رنگ می باشد دوبرابر پروتئين مورد نیاز را به دست خواهید آورد.
آغاز یک صبح دل انگیز با صبحانه ضد سرطان 
 
مدت زمان لازم ۱۵ دقیقه
آماده کردن ۱۵ دقیقه، زمان پخت ۰ دقیقه
برای دو نفر ( هر نفر ۳۵۳ کالری )

آغاز یک صبح دل انگیز با صبحانه ضد سرطان«اختصاصی تابناک باتو» یک صبحانه سرشار از پروتئين الگوی تغذیه ای یک روز شما را تنظیم می کند.  با صبحانه پیشنهادی امروز که شامل  ماست یونانی، تخم مرغ آب پز و سبزیجات تازه ترد و خوش رنگ می باشد  دوبرابر پروتئين مورد نیاز را به دست خواهید آورد.
ماست جز مهمی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای است. گنجاندن ماست در برنامه غذایی خطر ابتلا به سرطان ها به ویژه سرطان سینه را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد، به خصوص وقتی ماست را با روغن زیتون و ادویه های تازه مخلوط کنید اثربخشی آن بیشتر می شود. سعی کنید از برندهایی استفاده کنید که از نحوه تولید سالم آن اطمینان دارید، برندهایی که به تقویت سیستم ایمنی  و حفظ نظم دستگاه گوارش تان کمک می کنند.
در این دستور العمل از یک ادویه مدیترانه ای به نام ( زعتر ) هم استفاده میشود. زعتر ترکیبی از آویشن، سماق و دانه های کنجد بو داده است که عطر و طعم دلپذیری به ماست و سبزیجات می بخشند.

مواد لازم:
۱/۲ فنجان ماست ساده یونانی کم چرب یا بدون چربی
۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
۱/۱۶ قاشق چایخوری نمک
۱/۴ قاشق چایخوری آویشن ( زعتر )
تخم مرغ آب پز شده بزرگ
۱/۴ فنجان گوجه فرنگی گیلاسی، نصف شده از وسط
۱/۲ فلفل دلمه ای متوسط
۶ عدد زیتون « کالاماتا » در اندازه متوسط
۱ قرص نان پیتا

طرز تهیه :
یک قاشق بزرگ از ماست بردارید و درون بشقاب یا دیس بریزید، وسط آن را با قاشق گود کرده و روغن زیتون را به آرامی و قطره قطره به آن اضافه کنید. نمک و آویشن را هم در اطراف ماست بپاشید. سپس آن را با تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی گیلاسی، فلفل دلمه ای ، زیتون و نان پیتا سرو کنید.


تنوع مواد و اصل جایگزینی:

بسیاری از مردم به اندازه کافی از میزان توصیه شده میوه و سبزیجات به خصوص سبزیجات نمی خورند، پس چرا وعده صبحانه را با سبزیجات شروع  نکنیم؟
سعی کنید به جای فلفل دلمه ای از خیار استفاده کنید تا صبحانه شما عطر و طعم سنتی تری داشته باشد. به جای نان پیتا هم از نان سیمیت ترکیه ای ( نان شیرین حلقوی، که بافت نسبتا خشکی دارد و روی آن کنجد ریخته اند ) استفاده کنید. لازم به ذکر است که نان سیمیت و یا مانند آن از غلات کامل تهیه نشده اند، بنابراین اگر این نان ها را برای صبحانه انتخاب کردید، سعی کنید تا نیاز بدن به غلات را در طول روز با خوردن منابع خالص غلات جبران کنید. در یک رژیم غذایی درست نباید اصل جایگزینی را فراموش کرد.
برای اضافه کردن کمی طعم شیرین به صبحانه خود می توانید چند عدد خرما و بادام که سرشار از پتاسیم هستند را نیز به آن اضافه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار