آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
کد خبر: ۶۲۶۹۴
تاریخ انتشار: 2017 January 28    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری شنبه نهم بهمن ماه در برج میلاد برگزار می شود. سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمدمهدی حیدریان مشاور عالی وی در مراسم حضور یافته اند.

از ساعت ۱۸:۱۵ به بعد هنرمندان در برج میلاد حضور پیدا کردند. از جمله هنرمندان حاضر در کاخ جشنواره می توان به سیروس الوند، مهتاب کرامتی، منوچهر هادی، یکتا ناصر، پوریا آذربایجانی و ... اشاره کرد.

از ساعت ۱۸:۵۰ ورود به سالن اصلی آغاز شده ولی هنوز هیچ جایگاهی برای خبرنگاران در نظر گرفته نشده است. درنهایت خبرنگاران خودشان جایی برای نشستن یافتند و جای ویژه ای برای آنها در نظر گرفته نشد.
 
سینمای ایران به احترام آتش نشانان تمام قد ایستاد

سرود ملی ساعت ۱۹:۰۳ نواخته و با قرائت قرآن مراسم رسما آغاز شد. احسان کرمی مجری مراسم درگذشت زنده یاد کاظم افرندنیا بازیگر پیشکسوت را تسلیت گفت. سپس محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر روی صحنه آمد و ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: امیدواریم سال جدید سال پررونقی برای سینمای ایران باشد و سال نو سینمای ایران را تبریک می گویم.

در ادامه مراسم احسان کرمی با اشاره به اینکه معمولا مراسم های افتتاحیه با اجرای موسیقی برگزار می شود بیان کرد به دلیل فاجعه پلاسکو دست و دل ما نمی رفت این مراسم را مانند سال های قبل برگزار کنیم.

بعد از صحبت های وی عکس هایی از فاجعه آتش سوزی در پلاسکو و درگذشت تعدادی از هموطنان و شهدای آتش نشان پخش شد. سپس موسیقی «روز واقعه» ساخته مجید انتظامی پخش شد. همچنین تصاویری برای بزرگداشت شهدای نیروی انتظامی از جمله شهید عباس کنعانی پخش شد.

برای تجلیل از خانواده شهید کنعانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام احمد مازنی عضو مجلس و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روی صحنه آمدند. لوح تقدیر ویژه تقدیم مادر این شهید مرزبان شد.

این مراسم در حالی در سالن اصلی برج میلاد برگزار می شود که عده ای از مردم روی زمین نشسته اند و این نشان می دهد که بیشتر از ظرفیت سالن اصلی کارت توزیع شده است.

امیر مهدیان آتش نشان که در فاجعه پلاسکو صدمه دیده بود در مراسم حضور دارد و از او برای حضور روی سن دعوت کردند و وی قبل از حضور روی صحنه درخواست کرد کسی دست نزند. به همین منظور همه به احترام وی و دیگر آتش نشانان ایستادند و صلوات فرستادند. هنگام تقدیر از وی مردم به احترام این آتش نشان دست زدند.

وی که با لباس آتش نشانی در مراسم حضور یافته بود در سخنانی گفت: صحنه های عجیبی آنجا دیدم و گل های ما پرپر شدند. البته حضور همه مردم و کمک نهادها سبب شد تا آوارها را برداریم. فضا درست مانند تفحص در جبهه بود تا بتوانیم شهدای خود را بیرون آوریم. بچه های ما با خون خود سه ساعت ساختمان را سرپا نگه داشتند تا مردم نجات پیدا کنند. ما به شغلی که انتخاب کرده ایم افتخار می کنیم ولی از مردم هم می خواهم ایمنی را رعایت کنند تا دیگر از این اتفاق ها رخ ندهد.

در ادامه مراسم بخش بزرگداشت ها آغاز شد که اولین بزرگداشت به محمد کاسبی بازیگر اختصاص داشت. از مجید مظفری و همایون ارشادی برای بزرگداشت کاسبی دعوت به عمل آمد که روی سن حاضر شوند.

محمد کاسبی در سخنانی گفت: جشن بزرگ خانواده عزیز سینمای ایران مبارک باشد و برای همه آرامش درون از خداوند خواستارم.

احسان کرمی از همسر محمد کاسبی نیز رعوت کرد تا روی صحنه بیاید. به محمد کاسبی یک سیمرغ و لوح تقدیر اهدا کردند.
 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار