آیا حمام کردن زیاد مضر است؟
کد خبر: ۶۲۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 29    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
در حالی که ما می دانیم چند روز وقفه در حمام کردن احساس بدی مانند کثیف بودن و اگر بخواهیم روراست باشیم کمی بدبو بودن دست می دهد اما دوش گرفتن زیاد از حد بیش از آن که برای سلامتی تان مفید باشد می تواند آسیب های بیشتری به بدن شما وارد کند.
 
 
آیا حمام کردن زیاد مضر است؟  به گزارش «تابناک باتو»؛ برخی از ما دوش صبحگاهی را به عنوان یک فرصت مناسب برای آغاز کردن روزمان می دانیم اما تحقیقات جدید نشان داده است در صورتی که از دوش گرفتن گاه و بی گاه صرف نظر کنید، دیگر نیازی نیست احساس بدی داشته باشید.
 
در حالی که ما می دانیم چند روز وقفه در حمام کردن احساس بدی مانند کثیف بودن و اگر بخواهیم روراست باشیم، کمی بدبو بودن دست می دهد اما دوش گرفتن زیاد از حد بیش از آن که برای سلامتی تان مفید باشد می تواند آسیب های بیشتری به بدن شما وارد کند.

بنا به گزارش مرکز علم ژنتیک در دانشگاه یوتا، مجموعه ای از باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها در بدن شما زندگی می کنند و تمیز بودن بیش از حد می تواند به میکروبیوم انسان آسیب برساند. در حالی که این نوع مراقبت از سلامت ضروری است، تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه نشان داده است اخلال در اکوسیستم میکروبی ما می تواند منجر به بیماری شود. و در نتیجه، سیستم ایمنی بدن، گوارش و حتی قلب از مشکلات ایجاد شده مرتبط رنج می برند.

در این مطالعه از روستای یانومامی در آمازون نشان داد افرادی که در آنجا زندگی می کنند یک جامعه بسیار ثروتمندتر از میکروب ها در پوستشان هستند و بنا به گزارشات جوامع انسانی این افراد در بالاترین رده از تنوع باکتری ها و توابع ژنتیکی قرار گرفته اند. به رغم آن که باکتری ها هیچ تماسی با آنتی بیوتیک ها نداشته اند در برابر آن مقاومت می کنند.

در حالی که تحقیقات نشان داده است فرهنگ غرب زدگی با نام مستعار متعصب سبک زندگی "نظافت با شامپو” را رواج داده تا حد زیادی تنوع میکروبیوم انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.
هرچند نام «دوش گرفتن زیاد» می تواند از دور جذاب باشد، برخی از افراد در معرض آسیب های انجام آن هستند.
زوم تك
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
2
چرت و پرت بود. دقیقا مشکل دوش گرفتن چیست؟ منظورم برای آدم است و نه میکروب های روی پوستش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار