اصغر فرهادی مشکلی برای سفر به آمریکا ندارد
کد خبر: ۶۲۶۸۱
تاریخ انتشار: 2017 January 28    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
  مدیر روابط عمومی فیلم «فروشنده»‌ اعلام کرد که اصغر فرهادی منع قانونی برای حضور در اسکار هشتادونهم ندارد.

اصغر فرهادی نامزد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار شده، اما پس از فرمان جنجالی ترامپ برای ممنوعیت اعطای ویزا به اتباع ایران، نگرانی‌هایی درباره حضور او در این مراسم به وجود آمده است.

روابط عمومی «فروشنده» اعلام کرد، اصغر فرهادى براى سفر به آمریکا منع قانونى ندارند، اما تصمیمش براى حضور یا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آینده به طور رسمى اعلام خواهند کرد.
 
اصغر فرهادی مشکلی برای سفر به آمریکا ندارد 

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به آمریکا ممنوع کرده است. این اقدام ترامپ حضور اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده اسکار در این مراسم را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نماینده ایران در هشتادونهمین دوره اسکار به جمع پنج نامزد نهایی جایزه راه یافته است.

هواداران فیلمساز سرشناس ایرانی که سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار شد، نگرانند که قانون ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان، سد راه حضور او در مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اسکار شود.

برخی از کاربران توییتر در این شبکه اجتماعی نوشتند که این قانون شامل اصغر فرهادی هم خواهد شد. برای نمونه تریتا پارسی در توییتر نوشت: «اصغر فرهادی اجازه نخواهد داشت که برای شرکت در اسکار به آمریکا وارد شود. او نامزد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است.» این توییت را بسیاری از جمله جی‌کی رولینگ خالق هری پاتر بازنشر کردند.

بر اساس فرمان تازه ترامپ در ۹۰ روز آینده هیچ ویزایی برای اتباع کشورهای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن صادر نخواهد شد.

البته منابعی در روزهای گذشته تایید کردند که اصغر فرهادی گرین کارد آمریکا دارد و به این ترتیب برای ورود به آمریکا با مشکل مواجه نخواهد شد.
خبرآنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار