آیا گربه ها قوانین پایه فیزیک را می فهمند؟
کد خبر: ۶۲۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 28    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
در همین راستا، گروهی از پژوهشگران ژاپنی این پرسش را به گونه دیگری مطرح کرده و پرسیده اند که کدام یک از حیوانات در سخت ترین موضوع یعنی درک قوانین فیزیک باهوش تر هستند؟ پاسخ حیرت انگیز بود، گربه ها.
 
 
آیا گربه ها قوانین پایه فیزیک را می فهمند؟  اختصاصی «تابناک باتو»؛ به نظر شما باهوش ترین حیوان کدام است؟ پاسخ به این پرسش تا حدودی سخت است، زیرا هر حیوانی ویژگی منحصر به فردی دارد که آن را از سایر حیوانات متمایز می کند.
 
در همین راستا، گروهی از پژوهشگران ژاپنی این پرسش را به گونه دیگری مطرح کرده و پرسیده اند که کدام یک از حیوانات در سخت ترین موضوع یعنی درک قوانین فیزیک باهوش تر هستند؟ پاسخ حیرت انگیز بود، گربه ها.

روش دانشمندان در رابطه با تحلیل قدرت حیوانات برای درک برخی قوانین ساده فیزیک بسیار راحت و آسان بود. آنها به آزمایش های کلاسیک ساده روی مجموعه ای از حیوانات پرداختند، از جمله آنها آزمایش پیدا کردن ظرف غذای پنهان شده در پشت پرده بود‌.

آزمایش از این قرار بود که دو بشقاب یکی پر از غذا و دیگری بشقاب خالی را به گربه نشان می دادند و آن ها را چند بار جلوی چشم او حرکت داده و جا به جا می کردند. سپس دو ظرف غذا را پشت پرده پنهان می کردند. وظیفه حیوان این بود که تشخیص دهد جای ظرف پر از غذا کجاست. بسیاری از حیوانات نظیر پرندگان و خزندگان در این آزمایش ساده شکست خوردند، اما نکته شگفت انگیز این بود که گربه ها به راحتی می توانستند بشقاب غذا را پیدا کنند.

برای اینکه کار، گربه ها کمی سخت تر شود آزمایش دیگری را تدارک دیدند. روش این آزمایش تولید صدا درون جعبه های مربعی بود که روی آن روزنه ای برای خروج صدا قرار داده بودند، بی آنکه منبع صدا مشخص باشد. از درون جعبه ها صدا ایجاد می شد و منبع آن غیر قابل رؤيت بود. این موضوع گربه ها را بر آن داشت تا یکی یکی جعبه ها را زیر نظر گرفته و دست به استکشاف بزنند و در نهایت به جعبه ای که صدا از آن خارج می شود دست یابند. در واقع گربه‌ها صداهای تولید شده را پردازش می کنند و توانایی درک علت ایجاد صداها را دارند و فاصله خود را برای مثال با طعمه ها بر اساس صداهایی که می شنوند، تخمین می زنند.

این آزمایش ها نشان داد که گربه ها قدرت فهم و ربط سبب و نتیجه و علت و معلول را دارند و می توانند قانون های کلی و عمومی حاکم بر رفتار ماده و انرژی را تشخیص دهند که همین اساس فیزیک است و نشان می دهد گربه ها باهوش ترین حیوانات لااقل در قوانین پایه فیزیک هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
14
5
شاید از روی بوی غذا متوجه شدن. من مطمئنم هوششون به اندازه سگها نیست...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
8
5
گربه ها شکمو ترین موجودات عالم هستن، از این رو از تمام هوششون واسه یافتن غذا و صداهای منجر به غذا بهره می برن، دلیل نمیشه هوش اجتماعی بالایی داشته باشن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
3
9
هرچی هستن مانند سگها و خیلی از حیوانات دیگر دوست داشتنی و شیرین می باشند. من عاشق همشون هستم چه با هوش یا کم هوش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
2
4
گربه ها مموشن نازن و لوسن و خواب آلوده و کوچولو و نرم و دوست داشتنی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار