محصولات میتسوبیشی در ایران کدامند؟+عكس
کد خبر: ۶۲۵۷۵
تاریخ انتشار: 2017 January 28    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

شرکت میتسوبیشی در ابتدا در قالب یک شرکت حمل‌ونقل، توسط ایوازاکی یاتارو (۱۸۳۴-۱۸۸۵) در سال ۱۸۷۰ تاسیس شد. میتسوبیشی به معنای سه لوزی (الماس) است.

هم‌اکنون شرکت‌های تابعه میتسوبیشی، در عرصه‌های معدن، کشتی‌سازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، صنعت خودروسازی، املاک و مستغلات ، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی فعالیت می‌نمایند.
 
از شرکت‌های زیرمجموعه میتسوبیشی می‌توان به: گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی، میتسوبیشی کورپوریشن، صنایع سنگین میتسوبیشی، نیکون، شرکت آساهی گلس، نیپون اویل، میتسوبیشی الکتریک، میتسوبیشی کمیکال، جی‌اکس هولدینگز، میجی یاسودا لایف، میتسوبیشی استیت، توکیو مارین، میتسوبیشی پیپر، چیودا کورپوریشن، کیرین، میتسوبیشی فیزو، میتسوبیشی متریالز، نیپون یوسن، میتسوبیشی لجستیک و میتسوبیشی موتورز اشاره کرد.
 
گفتنی است در میتسوبیشی بیش از 370 هزار نفر مشغول به کار هستند و از زیر مجموعه های آن می توان به وابسته گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی، میتسوبیشی کورپوریشن، صنایع سنگین میتسوبیشی، نیکون، شرکت آساهی گلس، نیپون اویل، میتسوبیشی الکتریک، میتسوبیشی کمیکال، جی‌اکس هولدینگز، میجی یاسودا لایف،میتسوبیشی موتورز، میتسوبیشی استیت، توکیو مارین، میتسوبیشی پیپر، چیودا، کورپوریشن، میتسوبیشی فیزو، میتسوبیشی متریالز، نیپون یوسن و میتسوبیشی لجستیک اشاره کرد.
 
 
میتسوبیشی موتورز
 
میتسوبیشی موتورز، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که به‌عنوان شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ شمار خودروهای تولیدی محسوب می‌شود. این شرکت بخشی از گروه صنعتی میتسوبیشی به‌شمار می‌آید، که در گذشته بزرگترین گروه صنعتی ژاپن بود.
 
 
میتسوبیشی 1
 
این شرکت در سال ۱۹۷۰ در بخش خودروی صنایع سنگین میتسوبیشی بنیان‌گذاری شد. دفتر مرکزی این شرکت در میناتو، توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو مبادله می‌شود. شرکت میتسوبیشی موتورز مالک باشگاه فوتبال اوراوا رد دایموندز است.
 
میتسوبیشی موتورز در سال 2012 تنها کارخانه‌ی تولید خود در اروپا و در کشور هلند را به قیمت تنها یک یورو واگذار کرد.
 
این شرکت در سال 2016 به دنبال کاهش شدید فروش خود در کشور آمریکا، تنها کارخانه‌ی تولید خود در این کشور را واگذار کرد.
 
لازم به ذکر است میتسوبیشی موتورز در سال 2016، 34% از سهام خود را که بیشترین سهم موجود در اختیار یک نفر است به شرکت رقیب خود "نیسان" واگذار کرد.
 
 
آربن موتور
 
در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی گروه تجاری میتسوبیشی موتورز (Mitsubishi Motors Corporation) و پس از مذاکرات به‌عمل‌آمده در سال ۱۳۸۹ با این شرکت به‌منظور واردات خودروهای سواری، شرکت آرین موتور پویا (سهامی خاص) با بهره‌گیری از منابع مالی لازم، نیروهای متخصص و استفاده از رویکردهای نوین مدیریتی نسبت به اخذ نمایندگی رسمی شرکت میتسوبیشی موتورز در سال ۱۳۹۰ اقدام نمود و به‌تبع آن زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش به‌منظور استفاده مشتری ایرانی از فنّاوری، امنیت و رفاه خودروهای این برند تجاری معتبر ژاپنی باسابقه درخشان در ایران در مرحله اول ایجاد گردید و بومی‌سازی این فنّاوری جز چشم‌انداز فعالیت‌های شرکت در آینده قرار گرفت.
 
در سال ۱۳۹۱ و پس از توسعه فعالیت‌های شرکت با اخذ مجوزهای لازم، خودروی ASX 4WD به‌عنوان خودرویی دوستدار محیط‌زیست، کم‌مصرف و به‌عنوان اولین مدل از خودروهای تحت پوشش شرکت در بازار ایران عرضه گردید. 
 
 
مجصولات میتسوبیشی درایران
 
میتسوبیشی محصولات متنوعی در کلاسهای مختلف سدان، کراس اور، SUV و هاچ بک، توسط شرکت آرین موتور پویا در بازار ایران عرضه می کند که از این میان می توان به خودروی میراژ، اوتلندر، ASX، و لنسر اشاره کرد که هر کدام به دلیل عقبه خوش نام خود و نام برند ژاپنی میتسوبیشی از طرفداران زیادی در بازار ایران برخوردار هستند.
 
 
میتسوبیشی 2
 
میتسوبیشی 3
 
میتسوبیشی 4
 
میتسوبیشی 5
 
گفتنی است این خودروی ژاپنی برا خلاف برخی از هموطنان خود داراری آپشن های مناسب و مورد علاقه ایرانیان است.
 
خودروكار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار