آخرین جزئیات از پرونده خون‌های آلوده
کد خبر: ۶۲۵۶۶
تاریخ انتشار: 2017 January 27    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده خون‎های آلوده اظهار کرد: یکی از مهمترین پرونده‌هایی که در محاکم تهران از مدتها پیش مطرح رسیدگی بوده پرونده مربوط به خونهای آلوده است که با توجه به پیچیدگی‎های این پرونده رسیدگی به آن زمانبر و نیازمند کار کارشناسی دقیق بود.
 
پوریانی تصریح کرد: جمع پرونده‌های تشکیل شده در شعبه اول مجتمع شهید بهشتی در بحث خون‌های آلوده موسوم به پرونده هموفیلی حدود 1940 پرونده است که 15 پرونده نیز از مجتمع عدالت به این پرونده‎ها اضافه شده است.
 
وی ادامه داد: کل آراء صادر شده در این زمینه 1870 پرونده است که از این آراء 965 رای اجرا و دیه آن طبق قانون  پرداخت شده است.
 
رئیس کل محاکم تهران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پرونده‎های مطرح شده در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شعبه مستقل شهید بهشتی منجر به صدور رای شده است و تعدادی از پرونده‎های باقیمانده نیز پس از ابلاغ به دادگاه تجدیدنظر ارسال خواهد شد.
 
گفتنی است؛ در سالهای 1984 و 1985 میلادی انستیتو مریو فرانسه محصول فاکتورهای انعقادی آلوده به ویروسHIV جهت بیماران هموفیلی را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق، ایران و... صادر و تعدادی از بیماران هموفیلی را آلوده به این ویروس کرد.
 
به دنبال روشن شدن این موضوع که منشاء آلودگی فرآورده‌های خونی به ویروس  HIV  در پرونده موسوم به هموفیلی‌ها، خارجی بوده است سازمان انتقال خون ایران در سال 1387 طرح شکایت علیه شرکت فرانسوی صادر کننده فاکتورهای خونی آلوده به ایران را در دستور کار قرار داد؛ اما از آن زمان تاکنون شکایت ایران از این شرکت فرانسوی به نتیجه‌ای نرسیده است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار