«خط فقر» در ایران چقدر است؟
کد خبر: ۶۲۵۴۰
تاریخ انتشار: 2017 January 28    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره میزان خط فقر در کشور توضیحاتی ارائه داد.
 
احمد امیرآبادی در کنگره سراسری اقتصاد مقاومتی، تحقق‌بخش اقتصاد اسلامی با تأکید بر این‌که ظرفیت‌های موجود اقتصاد کشور باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود، اظهار داشت: در حال حاضر و در وضع رکودی که داریم و بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند ، بانک‌ها باید با حمایت‌های خود از بخش تولید، این ظرفیت عظیم در اقتصاد مقاومتی را به حرکت درآورند.
 
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس با اشاره به این‌که در حال حاضر خط فقر در کشور دو میلیون تومان است، افزود: ما در مجلس شورای اسلامی به‌طورجدی به دنبال آن هستیم که بتوانیم شرایطی برای اصلاح حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان فراهم کنیم تا حداقل به دو میلیون تومان برسد.
 
وی افزود: در سال‌های اخیر مشکلات و مسائلی در نظام بانکی کشور اعم از اختلاس‌ها تا پرداخت‌های نجومی و غیره صورت گرفت که تا حدودی اعتماد مردم به بانک‌ها را خدشه‌دار کرد و شاید یکی از دلایل افزایش معوقات بانکی نیز همین مسئله بوده باشد.

وی همچنین با اشاره به برخورد بانک‌ها با معوقات خرد و کلان افزود: همین برخوردها نیز بر کاهش کارآمدی بانک‌ها اضافه‌شده و مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی پدید آورده که باید در جای خود نسبت به حل آن‌ها اقدام کرد.

امیرآبادی در ادامه بابیان اینکه عمده مالیات کشور از محل تولید تأمین می‌شود، افزود: به دلیل فرارهای مالیاتی بسیاری از ظرفیت‌های مالی کشور تأمین نمی‌شود، ضمن آن‌که ما در بحث گمرک نیز به خاطر برخی قوانین و مشکلات در حوزه اجرا با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم که مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی افزود: آنچه مورد انتظار است این‌که مقررات گمرکی ما باید ثبات لازم را داشته باشد تا بتوان مدیریت اقتصادی در آن‌ها را محقق کرد و از برخی تخلفات جلوگیری به عمل آورد. 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار