راز پاپ کورن؛ چرا ذرت با گرم شدن منفجر می شود؟
کد خبر: ۶۲۴۸۳
تاریخ انتشار: 2017 January 26    -    ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
ذرت بو داده یک نوع خاص از ذرت و تنها حالتی است که ذرت در آن منفجر می شود، در داخل هر دانه یک قطره آب کوچک وجود دارد که پوست ضخیمی آن را احاطه کرده است. وقتی به دانه حرارت وارد می شود، آب موجود در داخل آن به بخار تبدیل می شود.
 
 
راز پاپ کورن؛ چرا ذرت با گرم شدن منفجر می شود؟  اختصاصی «تابناک باتو»؛ پاپ کورن (ذرت بوداده) یکی از معروف ترین خوراکی های جهان است، علاوه بر طعم لذیذ و قیمت ارزان آن، همیشه در دسترس است و خیلی زود و راحت تهیه می شود.

ذرت بو داده یک نوع خاص از ذرت و تنها حالتی است که ذرت در آن منفجر می شود، در داخل هر دانه یک قطره آب کوچک وجود دارد که پوست ضخیمی آن را احاطه کرده است. وقتی به دانه حرارت وارد می شود، آب موجود در داخل آن به بخار تبدیل می شود. این بخار به پوسته ضخیم اطراف فشار وارد می کند تا جایی که ذرت منفجر می شود و دانه های کرکی و نرم پاپ کورن متولد می شوند.

واقعیت های جالب درباره پاپ کورن
 
 

ایالات متحده آمریکا بیشترین مصرف پاپ کورن را در جهان دارد. در دهه پنجاه مصرف این ماده جهش عجیبی در آمریکا داشت، مردم همزمان با تماشای تلویزیون پاپ کورن می خوردند.
 
 

گفته می شود، بومیان اصیل آمریکا کسانی بودند که پاپ کورن را به اروپایی ها معرفی کردند آنها در یکی از اعیاد به اروپایی ها ذرت بو داده هدیه دادند.
 
 

دانشمندان آثار به جای مانده از دانه های ذرت بو داده را درون غاری در مکزیک یافتند که عمر آن چهار هزار سال بود، و این کشف تاریخی نشان داد که پاپ کورن از دیرباز برای ساکنین آن مناطق شناخته شده بوده است.

 
 
تمدن آزتک ذرت بو داده را می شناخت، آنها یک افسانه بامزه و جالب درباره ذرت بو داده و انفجار آن داشتند. این افسانه می گوید، در هر دانه ذرت یک دیو خانه دارد و حرارت سبب عصبانیت این دیو می شود، هر چقدر حرارت ذرت بیشتر می شود خشم دیو بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که از شدت عصبانیت می ترکد.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار