گزارشی از فعالیت سگ‌ های جسدیاب در پلاسکو
کد خبر: ۶۲۴۵۸
تاریخ انتشار: 2017 January 26    -    ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
رضایی‌پور مربی تیم سبکا با بیان اینکه از ابتدای حادثه سه قلاده سگ جسدیاب پلیس آگاهی به اسامی "هانس"، "بوردن" و "فیدل" به محل حادثه فراخوانده شده‌اند گفت: در کل پلیس آگاهی تنها این سه قلاده سگ هستند که جسدیابی کرده و ردیابی هم انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مشکل ما در پلاسکو آوار است، گفت: دیواره ساختمان بر روی آوار ریخته است و از آنجایی که سگ‌ها براساس بو کار می‌کنند، مجبور هستیم سه قلاده سگ را به محل‌های مذکور برده و تا شعاع چند متری یک مرکز، محل را بگردیم.

مربی تیم سبکا با بیان اینکه سگ‌ها پس از شناسایی فرد محبوس شده، واکنش نشان می‌دهند، گفت: اگر پارس کنند فرد محبوس شده زنده است و اگر چنگال‌های خود را به زمین بکشند، یعنی جسدی پیدا کرده‌اند.

رضایی‌پور با بیان اینکه دو جسد روزهای ابتدایی و همچنین دو پیکر آتش‌نشانی که صبح امروز پیدا شدند، توسط سگ‌های جسدیاب پلیس آگاهی پیدا شدند، گفت: در بررسی‌های اولیه توانستیم سه‌راهی شلنگ آتش‌نشانان را پیدا کنیم و از آنجایی که می‌دانستیم حداقل دو یا سه آتش‌نشان مهار این سه راهی را به عهده دارند، سگ‌های خود را وارد میدان کرده و پس از مدتی متوجه شدیم که این سگ‌ها چنگال‌های خود را به زمین می‌کشند و بر همین اساس از آتش‌نشانان خواستیم نسبت به حفر زمین اقدام کنند.

رضایی پور با بیان اینکه در پی داغ بودن آوار پای "هانس" دچار سوختگی خفیفی شد که روز گذشته دامپزشک، فیزیوتراپی‌های لازم را بر روی پای این سگ انجام داد، گفت: دیروز هانس در ریکاوری قرار داشت و الان حال عمومی وی مساعد است.

مربی تیم سبکا در پاسخ به این سوال که شایعه شده است که به دلیل گرد و خاک و سوختگی سگ‌ها نمی‌توانند فعالیت مناسبی داشته باشند، گفت: می‌بینید که در این چند روز سگ‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و به غیر از آن چهار جسدی که در تونل پیدا شد، مابقی جسدها توسط سگ‌های پلیس آگاهی پیدا شده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار