9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم
کد خبر: ۶۲۴۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 27    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
انقلاب فناوری در حوزه نظامی تنها مختص به یونیفورم های فوق سبک و عینک های دید در شب و تجهیزات کامپیوتری نمی شود و گستره این تغییرات بسیار فراتر از این موضوعات است.

شی پرنده ای را تصور کنید که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده اما بسیار بهتر از پهپادها عمل می کند. در دهه گذشته شاید هیچکس حتی تصور ساخت پهپادها را هم نمی کرد اما در حال حاضرنیمی از جنگنده های ارتش امریکا را پهپادها تشکیل می دهند. خبر تازه این است که نسل جدید پهپادها به شکلی خیره کننده عمل خواهند کرد به طوری که در ماموریت های مخفی به خوبی قادرند پیاده نظام را حمایت کنند.
 
9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی) 

در ادامه به بررسی 9 فناوری نظامی که توسط دارپا و دیگر شرکت های خصوصی فعال در ساخت تسلیحات نظامی در حال ساخت است، می پردازیم؛ این جنگ افزارهای نوین، چهره جنگهای آینده را تغییر خواهند داد.

شرکت ماساچوستی Boston-dunamics که رابطه تنگاتنگی با داپا دارد،ربات اسب نمای سریعی را طراحی کرده است که روزی در صحنه جنگ به میدان خواهد رفت.
 
9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی) 

این ربات قادر است تسلیحات جنگی سنگین را جا به جا کند و این امر کمک زیادی به تسریع جا به جایی نیرو ها می کند چرا که تا قبل از این، تسلیحات سنگین باعث کندی حرکت نیروها می شد. این ربات که مول نام دارد بر روی هر سطحی در جاده قادر به حرکت است. این جنگ افزار به دنبال پیاده نظام در جنگ ها حرکت خواهد کرد و در حین جنگ نیز پر و خالی می شود. با تمهیداتی که در این ربات اندیشیده شده است، حرکت آن بدون کوچکترین سر و صدایی انجام می شود و برای انجام ماموریت های سری مناسب به نظر می رسد. نسخه های بعدی مول قادر خواهند بود از دستورات کلامی و نوشتاری نیز تبعیت کنند.

کرم افزار مشبک

یکی از کوچکترین ربات های جهان که مراحل طراحی آن همچنان ادامه دارد، کرم افزار مشبک است که اندازه ش تقریبا برابر با یک انگشت انسان است. این ربات کوچک مانند یک کرم کوچک قادر است بدون جلب نظر حرکت کند. این ربات با استفاده از ماهیچه های مصنوعی خود اینچ به اینچ حرکت می کند و با کششی که ایجاد می کند، بقیه بدن خود را به جلو حرکت می دهد.این ربات می تواند بدون سر و صدا در ساکت ترین مکان های دشمن ماموریت های جمع آوری اطلاعات را انجام دهد و در مکان هایی که به رادارهای تغییردما و دوربین های مدار بسته مجهز است نیز به کار می آید. این کرم افزار کوچک قادر است تا صدا و ویدئوی محیط را ضبط کند.
 
جنس این ربات از فیبر متقارن است و تقریبا غیرقابل نابودسازی است. شما می توانید آن را لگد کنید یا با چکش بر روی ان ضربه بزنید اما کوچکترین اثری بر روی آن ندارد چرا که فیبر با این تماس ها آسیب نمی بیند.
 
9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


اسلحه اشعه مایکروویو

 این سلاح برای تزریق صدای بسیار کر کننده از چندین متر آن طرف تر به گوش دشمن طراحی شده است. امواج مایکروویو مستقیما به جمجه فرد وارد می شوند و سپرهای دفاعی گوش برای جلوگیری از این امواج بی فایده هستند. گوش داخلی امواج مایکروویو را درک می کند و آن را به صورت صدا دریافت می کند و این اسلحه این قابلیت را دارد که صداهای آزاردهنده مختلفی را به سمت دشمن بفرستد.

نسخه های مختلفی از این سلاح ساخته شده است که شامل سیستم های حجیم ساطع کننده امواج مایکروویو برای ارتش و رایفل های کوچک برای استفاده تفنگداران و نیروهای ویژه می شود. برخی از نمونه های اولیه این سلاح ها در عراق و افغانستان مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته اند.

این سلاح طوری طراحی شده است که پلیس نیز می تواند از آن برای متفرق کردن جمعیت استفاده کند و در واقع گلوله های صوتی به سمت افراد پرتاب می کند. شرکت سیرا نوادا طرف قرارداد ساخت این سلاح ها برای نیروی دریایی ارتش امریکا است.
 
 9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


اهداف تمرین نظامی واقعی

در آینده نزدیک، اهداف اموزشی سربازان توسط ربات ها طراحی و کنترل می شوند. برخی از این ربات های مسلح که به طور ویژه توسط شرکت استرالیایی ماراتون تارگت طراحی شده اند، قادرند در نقش اهداف هوشمند در تمرینات سربازان ظاهر شوند چرا که عکس العمل های آنها قابل پیش بینی نیست و سربازان در مواجهه با آنها مانند یک دشمن واقعی باید آزمایش پس دهند. این اهداف واقعی پویا می توانند جای اهداف چوبی ایستای سابق در تمرینات نظامی را بگیرند. نیوری دریایی آمریکا به شرکت ماراتن سفارش ساخت این تجهیزات را اده است و احتمال می رود در آینده نزدیک استفاده از این تجهیزات در بسیاری از ارتش های جهان فراگیر خواهد شد.
 
 9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


لیزر فضایی

با توجه به توافق جهانی برای خلع سلاح فضا و ممنوعیت استفاده از سلاح در فضا، محققان در حال حاضر بر روی سلاح هایی کار می کنند که شاید روزی بتوان از آن در جنگ های فضایی استفاده کرد چرا که توافقات کنونی ممکن است روزی منقضی شوند و کشورها برای نصب نجهیزات نظامی خود در فضا بخواهند از هم سبقت بگیرند. پس باید برای آن روز اماده بود.

طبق گفته دانشمندان یک لیزر فضایی قادر است با شلیکی قدرتمند به سادگی یک موشک بالستیک را در هوا و مایل ها دورتر از محل اصابت، هدف قرار دهد. از دیگر دلایلی که دانشمندان امریکایی در حال کار بر روی سلاح های فضایی هستند، احتمال حمله به ماهواره های آمریکا در آینده نزدیک است و آمریکا می بایست بتواند از خود در برابر این حملات دفاع کند. برای ساخت این تجهیزات چندین شرکت از جمله لاکهید مارتین،نورتاپ گرانمن و برخی از شرکت های طرف قرارداد وزارت دفاع آمریکا همکاری می کنند.
 
 9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


ربات های انسان نما

شرکت رباتیکز پالز در بارسلون اسپانیا در حال طراحی و ساخت ربات هایی است که در آینده نزدیک بتواند انسان ها را از یکدیگر تشخیص دهد و وارد ساختمان ها شود  و به مانعی برخورد نکند و اجسام را به درستی بردارد. این ربات ها از سیستم پیشرفته تشخیص صدا نیز استفاده خواهند کرد که آنها را قادر می سازد تا از دستورات صوتی نیز پیروی کنند.

ارتش قصد دارد با به خدمت گرفتن این ربات ها برای ورود آنها به ساختمان هایی که امکان خطر در آنها وجود دارد و یا آوردن کمک های اولیه برای مصدومانی که در یک ساختمان گیر افتاده اند، استفاده کند.نسخه هایی از این ربات برای کاربران عادی با نام REEM نیز به زودی به بازار عرضه می شود. در زمان صلح از این ربات ها می توان برای سرو غذا و نوشیدنی استفاده کرد و با برخی از آنها نیز می توان برای چند دقیقه صحبت کرد.
 
 9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


ربات هایی که از حرکات انسان تقلید می کنند

این ربات ها به طور حیرت انگیزی چابک و شبیه انسان عمل می کنند و قادرند فشاری که سربازان در پوشیدن یونیفرم های نظامی تحمل می کنند را هم شبیه سازی کنند و سربازان را از خطرات زیست محیطی و دیگر خطرات محیطی اطراف آگاه سازند.

نام این ربات پتمن است و توسط شرکت بوستون داینامیکز ساخته میشود. این ربات قابلیت هایی شامل  راه رفتن،خزیدن،ورزش کردن و مواجهه با سلاح های شیمیایی را دارد. آخرین نمونه از این ربات که در سال 2015 به بازار عرضه شد قابلیت بالا رفتن از پله را هم دارد؛ اجرایی کردن این عمل، به مهندسی پیچیده و ملاحظات توزیع وزن و مسائل فنی زیادی نیاز داشت.
 
 9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


ربات های مگسی

با نگاهی به اندازه و وزن مگسی این ربات در می یابیم که این ربات قادر است ماموریت های تجسسی زیادی را در مکان هایی که برای سربازان خطرناک است انجام دهد برای مثال در مکان هایی که مشکوک به استفاده از سلاح های شیمیایی یا تسلیحات بیولوژیکی است.وزن این ربات کمتر از یک پیچ است و کنترل از راه دور آن نیز ممکن است.

ربات مگسی محصولی مشترک از همکاری دارپا و دانشگاه هاروارد است. مهندسین طراح این ربات معتقدند از این ربات برای شناسایی بمب های شیمیایی نیز می توان استفاده کرد. آخرین نمونه های این ربات مگسی قادرند نیروی خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند.
 
 9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
 


پهپاد Super

نسل فعلی پهپادها هم معادلات نظامی را دچار تغییر و تحول اساسی کرده است اما  تصور کنید پهپادی با سرعت بسیار بالا  در حد 4000 مایل در ساعت و با توان طی مسیر 100 هزار فوت مسافت بین قاره ای به میدان بیاید. راه دوری نروید! چنین پهپادی در حال حاضر در شرکت لاکهید مارتین و نورتراپ گرومن تحت پروژه ای سری با مشارکت پنتاگون در حال ساخت است. این پهپاد احتمالا جایگزین جنگنده های فوق سریع اورورا و Sr72 خواهد شد و به احتمال فراوان تا سال 2020 کار ساخت آن به پایان می رسد.
 
9 فناوری شگفت انگیز نظامی که در آینده می بینیم(مرتضایی)
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
2
2
بهتره بریم خودکشی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
بهتره عاقلانه رفتار کنیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
1
0
۹۹درصد چرت وپرت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
1
انشالله تا زمان آمدن این تکنولوژیها ما نمونه بهینه سازی شده پراید را برای جنگها آماده خواهیم کرد!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار