بارش برف و باران در تهران از جمعه
کد خبر: ۶۲۴۱۶
تاریخ انتشار: 2017 January 26    -    ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
پنج شنبه در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و دامنه‌‌های جنوبی البرز بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در مناطق یاد شده افزایش می‌یابد و وقوع پدیده رعدوبرق و تگرگ در استان‌های جنوبی و مرکزی دور از انتظار نیست.

از اواخر وقت روز پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما آغاز می‌شود.

روز جمعه علاوه بر مناطق فوق گستره بارش‌ها به شمال شرق نیز کشیده خواهد شد؛ شدت بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود همچنین روز جمعه میزان بارش در استان‌های مازندران و گیلان قابل توجه خواهد بود.

روز پنج‌شنبه در شمال شرق و روز جمعه در جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه هفته جاری بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای در کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، پیش‌بینی می‌شود؛ اختلال در تردد جاده‌ای در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی با توجه به پیش بینی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه 95/11/8 ‌بارش باران و برف همراه با رعد و برق، وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال رخداد تگرگ در کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی می‌شود.

‌بارش برف و باران همراه با آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای در همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان؛ بارش برف و اختلال در تردد جاده ای در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.   

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری، در برخی ساعات بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز جمعه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و 4 درجه خواهد بود.

روز آینده ارومیه با کمینه و تبریز با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان‌ها و بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سالی زارعی تا روز 29 دی‌ماه 51.2 میلی‌متر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 125.8 میلی‌‌متر بوده است بنابراین بارش امسال 40.7 درصد بارش سال گذشته است.
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار