عکس دو دختر که جنجال آفرید+عكس
کد خبر: ۶۲۴۰۷
تاریخ انتشار: 2017 January 25    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
به نقل از پایگاه خبری «abc.net»، آمفی‌تئاتر کانبرا در آستانه روز ملی استرالیا در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی، عکسی از سردر خود را با بیلبورد روز ملی استرالیا که در آن دو دختر با حجاب پرچم این کشور را در دست دارند، گذاشت؛ اما به خاطر تهدیدات خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه برخی کاربران مجبور به حذف این پست‌ها شد.

آمفی‌تئاتر کانبرا که یک مرکز دولتی است روز دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه، در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: مفتخر است که این تبلیغ را بر روی سردر خود تا زمان فرا رسیدن روز ملی استرالیا نصب کند.

 

تصاویر دو دختر محجبه در استرالیا جنجال آفرید!

 

این تبلیغ روز ملی استرالیا اولین‌بار چند روز پیش بر روی بیلبورد دیجیتال شهر ملبورن نصب شده بود که به صورت پشت سر هم عکس استرالیایی‌های دارای پیشینه‌های فرهنگی مختلف را نشان می‌دهد. یکی از این عکس‌ها عکس دو دختر مسلمان با حجاب است که پرچم استرالیا را در دست دارند.

این تبلیغ سبب بروز اعتراضاتی به تحریک گروه‌های راست‌گرا و ضد مهاجرت شد و در نتیجه بیلبورد از خیابان‌های شهر ملبورن برداشته شد.
 

کمپین مردمی ضدنژادپرستی
اما پس از آن یک کمپین ضدنژادپرستی به راه افتاد و مردم استرالیا با کمک هم مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری کردند که امکان نصب این بیلبورد نه‌تنها در ملبورن بلکه در شهرهای سراسر استرالیا فراهم شود.

آمفی تئاتر کانبرا نیز از جمله مکان‌هایی است که در راستای این کمپین این بیلبورد را نصب کرد.

به دلیل تهدیدهایی که در فضای مجازی علیه آمفی‌تئاتر صورت گرفت، پست مربوطه از صفحات این مرکز برداشته و صفحات این مرکز حذف شد اما بیلبورد همچنان بر روی سردر مرکز است.

گروه ضداسلامی «احترام به استرالیا» با انتشار اطلاعات مسئولان و اعضای مرکز تئاتر از حامیان خود خواسته است که احساسات خود را به آنان نشان دهند.

آمفی‌تئاتر کانبرا در پاسخ اعلام کرد: عکس این دختران جوان نمونه خوبی از تنوع فرهنگی در استرالیا است. این دختران مسلمان با افتخار استرالیایی هستند و به میراث خود نیز احترام می‌گذارند. آن‌ها الگوی خوبی برای قرن ۲۱ استرالیا هستند که باید دیده شوند.

 
جام نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار