لغت برتر سال 2016
کد خبر: ۶۲۳۸۹
تاریخ انتشار: 2017 January 25    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
اعضای کمیته Macquarie Dictionary، یک دیکشنری انگلیسی استرالیایی، هر سال کلمه‌های مختلفی را از شاخه‌های مختلف برای مثال تجارت، ورزش و دنیای فشن و مد انتخاب گلچین می‌کنند تا از بین آنها لغت برتر آن سال را انتخاب کنند.
 
در سال 2016 میلادی عنوان لغت برتر سال از دیدگاه دیکشنری Macquarie به "اخبار جعلی" (Fake News) اختصاص یافت.
 
لغت برتر سال 2016 
 
یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب اخبار جعلی به عنوان لغت برتر سال 2016، اثرگذاری وسیع آن بوده است. "اخبار جعلی" عبارتی است که در سال 2016 رواج پیدا کرد و به صورت خاص برای توصیف وب سایت‌هایی بکار می‌رفت که به صورت عمدی اخبار غیر واقعی منتشر می‌کردند، اخباری که عمدتاً بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی و با اهداف سیاسی پخش می‌شدند.
 
نگرانی درباره اخبار جعلی آن چنان زیاد بود که دونالد ترامپ نیز در جریان کمپین‌های تبلیغاتی خود چندین بار به این عبارت اشاره کرد و حتی در یک کنفرانس خبری از پاسخ دادن به پرسش یکی از خبرنگاران سر باز زد و به او گفت که او نماینده وب سایتی است که اخبار جعلی منتشر می‌کند.
 
وظیفه این کمیته انتخاب لغتی بسیار تاثیر گذار است که در مدت زمان کوتاهی به شهرت رسیده است و در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار "اخبار جعلی"، 14 عبارت دیگر نیز به عنوان گزینه‌های احتمالی برترین لغت سال 2016 انتخاب شده بودند که از بین آنها می‌توانیم به Youlk، یک گیاه استرالیایی اشاره کنیم. 
تك شات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار