آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ بهمن
کد خبر: ۶۲۲۰۵
تاریخ انتشار: 2017 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نهم بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره، ۳۳ فیلم در بخش مسابقه و ۱۱ فیلم در بخش چشم‌انداز رقابت می‌کنند.

نشست رسانه‌ای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سینمای ایران صبح امروز (سه شنبه ۴۴ بهمن) با حضور محمد حیدری دبیر و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر و اصحاب رسانه در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: بعد از انتخاب 33 فیلم در بخش مسابقه و 11 فیلم در بخش چشم‌انداز کار جشنواره آغاز شد.
نجفی افزود: افتتاحیه 9 بهمن ماه در برج میلاد برگزار می شود و از 10 بهمن ماه آغاز نمایش فیلم ها در نظر گرفته شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر افزود: بیش از 320 رسانه متقاضی حضور در جشنواره بودند که به فعالان در این حوزه کارت حضور ارایه شد.

 

13951105000365_photol.jpg

 

در ادامه این نشست، دبیر جشنواره سخنان خود را با یادی از جانفشانان عزیز آتش‌نشانی آغاز کرد.

حیدری گفت:‌ فراخوان جشنواره آن چیزی بود که مورد نظر ما بود و با توجه به شرایط امروز سینمای ایران باید در آن تغییراتی ایجاد می‌شد که به همین منظور مقرر شد که یک بخش را به عنوان چشم‌انداز در جشنواره داشته باشیم.

دبیر جشنواره در ادامه درباره حضور موفق فیلم‌ اولی‌ها، گفت:‌ فیلم اولی‌ها حضور چشمگیر و موفقی در جشنواره فیلم فجر و همچنین سینمای ما داشتند، سینمای امروز ما با حضور جوان‌ها پررنگ شده است. با بحث‌ها و جلساتی که گذاشته شد به این نتیجه رسیدیم که هیچ معنی ندارد که بخش جداگانه برای فیلم‌های اول داشته باشیم و باید از حضور فیلم‌های اول در جشنواره فیلم فجر بدون سهمیه‌بندی استفاده کنیم. در بخش چشم‌انداز نیز مجموعاً 17 فیلم اول و دوم را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در ادامه عنوان کرد: سینمای ایران امروز در مرحله پوست‌اندازی است. در بخش هنر و تجربه نیز 80 فیلم مورد بررسی قرار گرفت، امیدوارم سال آینده هنر و تجربه نیز به فراخوان مورد نظر اضافه شود.

حیدری گفت: با توجه به شرایطی که در برج میلاد داشتیم در آخرین ساعت‌ها هم نمایش فیلم داشته باشیم، امسال با تمام وجود تلاش کردیم اهالی رسانه و منتقدان در مجموعه میلاد در شرایط خوب آثار را ببینند. همچنین با توجه به زمان‌بندی، جلسات نقد بعد از فیلم انجام می‌شود.
دبیر جشنواره اظهار داشت: هرسال آزمون و خطا داشتیم، به دلیل ظرفیت کشور با معذوریت سالن و صندلی مواجه هستیم.

وی درباره مشکلات پیش آمده در سایت سینوگرام برای پیش‌خرید بلیت جشنواره گفت: من به عنوان دبیر به  دلیل مشکلات پیش آمده در سامانه فروش عذر خواهی می‌کنم. متأسفانه در روز اول مشکل پیدا کردیم و سرعت سامانه کند بود، اما علاقه‌مندان از امروز می‌توانند بلیت تهیه کنند.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار