طرز تهیه‌ی دلمه‌ی سیب زمینی
کد خبر: ۶۲۱۸۶
تاریخ انتشار: 2017 January 24    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
«اختصاصی تابناک باتو» امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یکی از انواع دلمه آشنا کنیم. دلمه‌ی سیب زمینی غذای لذیذی است که به آسانی نیز تهیه می‌شود. با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی دلمه‌ی سیب زمینی 
طرز تهیه‌ی دلمه‌ی سیب زمینی
 
«اختصاصی تابناک باتو» امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یکی از  انواع دلمه آشنا کنیم. دلمه‌ی سیب زمینی غذای لذیذی است که به آسانی نیز تهیه می‌شود. با ما همراه باشید.
 
مواد لازم:

سیب زمینی کوچک: یک کیلو
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
پیاز بزرگ: یک عدد
سیر: دو حبه، خردشده
جعفری: کمی
نعنا: کمی
گوجه فرنگی متوسط: دو عدد
نمک و ادویه: به میزان لازم
روغن: سه قاشق غذاخوری
آب: یک لیتر
عصاره مرغ: در صورت دلخواه

طرز تهیه:

پیاز را خرد کرده و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. یکی از گوجه‌ها را خرد کرده و به گوشت و پیاز اضافه می‌کنیم. سپس سیر رنده شده را اضافه می‌کنیم. 
نعنا و جعفری خردشده را همه به مواد قبلی اضافه می‌کنیم و در آخر، نمک و ادویه را می‌افزاییم و خوب هم می‌زنیم تا یکدست شوند.
سیب زمینی‌ها را پوست می‌کنیم و با آب می‌شوییم. وسط سیب زمینی را با دقت به شکلی که سیب زمینی ترک نخورد، گود می‌کنیم. اگر سیب زمینی بزرگ بود، آن را به دو نیم تقسیم کرده و وسط هر نیمه را گود می‌کنیم.
از موادی که آماده کرده بودیم، داخل سیب زمینی‌ها می‌ریزیم. گوجه فرنگی دوم را حلقه حلقه کرده روی سیب زمینی‌ها قرار می‌دهیم و کامل آن را می‌پوشانیم.
در ظرفی مناسب، آب را ریخته و نمک را به آن اضافه می‌کنیم در صورت دلخواه، عصاره‌ی مرغ را هم به آب می‌افزاییم. وقتی آب جوش آمد، سیب زمینی‌ها را به آرامی داخل آب قرار می‌دهیم. 
سیب زمینی‌ها باید به شکلی در آب قرار گیرند که سطح آب، کمی بالاتر از سیب زمینی‌ها باشد و مواد از داخل سیب زمینی بیرون نریزد. می‌توانید یک بشقاب یا در قابلمه ‌ای کوچکتر را روی سیب زمینی ها قرار دهید تا مواد آنها بیرون نریزد.
در ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا سیب زمینی پخته شود. حدودا نیم ساعت، زمان می‌برد. وقتی آب اصطلاحا به خورد دلمه‌ها رفت و سیب زمینی‌ها پخته شدند، دلمه‌ی ما آماده است.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: mawdoo3
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار