پخت کیک هویج با مایکروفر در ده دقیقه
کد خبر: ۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: 2017 January 23    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
امروز برای شما آموزش پخت یک کیک فوری را آماده کرده‌ایم. مدت زمان آماده کردن و پخت این کیک، ده دقیقه است. برای آشنایی با روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.
امروز برای شما آموزش پخت یک کیک فوری را آماده کرده‌ایم. مدت زمان آماده کردن و پخت این کیک، ده دقیقه است. برای آشنایی با روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

آموزش پخت کیک هویج با مایکروفر در ده دقیقه

مواد لازم:

تخم مرغ: یک عدد
شکر: چهار قاشق سوپخوری
آرد: شش قاشق سوپخوری
کره آب شده: دو قاشق سوپخوری
هویج رنده شده: چهار قاشق سوپخوری
دارچین: یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
وانیل: کمی
گردوی خردشده: به دلخواه، کمی

مواد لازم برای کرم کیک:

کره: سه قاشق سوپخوری
پنیر خامه‌ای: نصف قالب
پودر شکر: یک و نیم پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
شیر: کمی

طرز تهیه:

کره را در ظرفی ریخته به مدت پانزده تا سی ثانیه داخل مایکروفر قرار می‌دهیم تا آب شود. تخم مرغ و کره آب شده را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم و هویج رنده شده، شکر، بکینگ پودر، دارچین، گردوی خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم. در آخر، آرد را اضافه می‌کنیم و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مواد یک دست شود.
در ظرفی مناسب خمیر را می‌ریزیم به طوری که نصف ظرف را پر کند و جا برای پف کردن کیک، باقی بماند. ظرف را به مدت یک دقیقه و 45 ثانیه در مایکروفر با دمای بالا قرار می‌دهیم وقتی که کیک به اصطلاح، خودش را گرفت، یک دقیقه دیگر به آن زمان می‌دهیم. کیک را در کناری قرار می‌دهیم تا سرد شود. در این فاصله برای تهیه‌ی کرم کیک، اقدام می‌کنیم. همه‌ی مواد خمیر را با کدیگر مخلوط می‌کنیم و با هم‌زن برقی، خوب می‌زنیم. 
وقتی کیک سرد شد، آن را از قالب جدا کرده، به دو بخش تقسیم می‌کنیم. مقداری از کرم آماده شده را روی سطح اولین بخش کیک می‌مالیم سپس بخش دوم کیک را روی آن قرار می‌دهیم و با بقیه کرم آماده شده و گردوی خرد شده و یا هویج رنده شده روی سطح آن را تزئین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار