ارتباط زانو درد و کمر درد با کف پا!
کد خبر: ۶۱۹۹۹
تاریخ انتشار: 2017 January 22    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
...برای مثال کسی که انحراف ستون فقرات دارد یا لگنش کج است یا کوتاهی یک اندام دارد، به‌طور طبیعی موقعی که می‌ایستد و راه می‌رود به یکی از اندام‌هایش فشار بیشتری وارد می‌کند یعنی توزیع فشار در کف هر دو پا مساوی نیست.
 
 
ارتباط زانو درد و کمر درد با کف پا!   به گزارش «تابناک باتو»؛ آن زمان که زانو یا کمرمان درد میکند فقط از خدا میخواهیم که دردش را کاهش دهد یا اینکه از بین ببرد و یا اینکه به دکتر مراجعه می کنیم؛ نظریه ای که در خصوص پا و کمر و زانو وجود دارد این است که زنجیره ای از اندام های حرکتی به هم متصل هستند؛ به این معنا که تمامی اندام ها از ناحیه کمر تا کف پا همانند زنجیره به هم وصل هستند.

پس بروز مشکل در یکی از این قسمت‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در قسمت‌های دیگر شود. برای مثال کسی که در توزیع فشار در ناحیه کف پا مشکل دارد و مچ یا کف پایش را کج قرار می‌دهد ممکن است موقع حرکت و فعالیت دچار اختلال در قسمت‌های دیگر مثل زانو و کمر شود.

البته عکس این موضوع هم صدق می‌کند. برای مثال کسی که انحراف ستون فقرات دارد یا لگنش کج است یا کوتاهی یک اندام دارد، به‌طور طبیعی موقعی که می‌ایستد و راه می‌رود به یکی از اندام‌هایش فشار بیشتری وارد می‌کند یعنی توزیع فشار در کف هر دو پا مساوی نیست.

در این حالت هم فرد ممکن است دچار درد یا ناراحتی در یکی از مچ‌ها یا کف پا شود. همچنین کسی که انحراف زانو دارد، یعنی زانوی پرانتزی یا ضربدری دارد، معمولا همزمان با آن، در توزیع فشار در کف پا هم مشکل دارد.
جام جم آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار