تأثیر خواب بر باروری مردان
کد خبر: ۶۱۹۳۷
تاریخ انتشار: 2017 January 21    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
یک مطالعه جدید نشان داده که هم خواب کم و هم خواب زیاد می‌تواند بر توانایی باروری مردان تاثیر بگذارد. دکتر Laure- Wise استاد اپیدمیولوژی دانشکده طب دانشگاه بوستون می‌گوید؛ زمان متعادل خواب ۸-۷ ساعت است.
 
 
تأثیر خواب بر باروری مردان   به گزارش «تابناک باتو»؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم در شبانه روز باید حداقل یک بار بخوابیم و نخوابیدن مشکلاتی همانند خستگی را برای انسان بوجود می آورد. در زندگی زناشویی باید بچه ای باشد و این نوع زندگی بدون بچه لذت و معنایی ندارد؛ بنابراین، هم مرد و هم زن باید برای بارور شدن تلاش کنند و با تلاش هایشان از ناباروری دور شوند.

مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود.

یک مطالعه جدید نشان داده که هم خواب کم و هم خواب زیاد می‌تواند بر توانایی باروری مردان تاثیر بگذارد. دکتر Laure- Wise استاد اپیدمیولوژی دانشکده طب دانشگاه بوستون می‌گوید؛ زمان متعادل خواب ۸-۷ ساعت است. مطالعه روی ۷۹۰ زوج انجام شده و نشان داده که احتمال بارداری در زنان وقتی همسر آنها شب‌ها کمتر از ۶ ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت می‌خوابد کمتر می‌شود. در این زوج‌ها احتمال بارداری ۴۲ درصد کمتر از آنهایی است که مرد هر شب حدود ۸ ساعت می‌خوابد.

محققان می‌گویند، کلید این ارتباط احتمالا در تغییرات هورمونی است. آنها اعتقاد دارند مهم‌ترین هورمون مردانه یعنی تستوسترون در موقع خواب شبانه در بدن آزاد می‌شود. فرضیه دیگر تاثیر استرس است. استرس و خواب روی یکدیگر تاثیر متقابل دارند و استرس، هم در مردان و هم در زنان، توان باروری را کاهش می‌دهد.

بررسی ذکر شده همچنین نشان داد که زنان مردانی که در شروع خوابیدن مشکل دارند و دیرتر به خواب می‌روند کمتر باردار می‌شوند.

مطالعات قبلی نشان داده که مصرف میوه و سبزیجات موجب تولید بهتر اسپرم شده و در نتیجه توانایی باروری مردان را افزایش می‌دهد. در عوض مصرف زیاد گوشت و چربی این توانایی را کم می‌کند.
الو دکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار