مومیایی ولادیمیر لنین، رهبر قدرتمند روسیه+عكس
کد خبر: ۶۱۸۹۳
تاریخ انتشار: 2017 January 22    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
از سال های بسیار پیش، مومیایی کردن در میان مردمان باستان رایج بود و در هر زمان به دلایل مختلف صورت می گرفت. در دو هزار سال پیش مصری ها بدن افراد بلندمرتبه را مومیایی می کردند تا آن ها را برای ورود به زندگی پس از مرگ آماده سازند. زمین چرخید و سال ها گذشت، عمل مومیایی کردن منسوخ نشد اما نیافت و اهداف آن تغییر کرد. زمانی پدری برای حفظ دختر کودک سالش، جسدش را مومیایی کرد و در جایی دیگر مردمانی برای حفظ رهبرشان بدن او را مومیایی کردند.

ولادیمیر لنین یکی از رهبران سیاسی و متفکران انقلابی قرن بیستم است که انقلاب ۱۹۱۷ روسیه را هدایت کرده و نخستین رهبر دولت جماهیر شوروی بود. او برای انقلاب سال ۱۹۱۷، سال های بسیاری را در تبعید و از راه دور به رهبری مردم روسیه پرداخت.

لنین در سال های آخر زندگی خود چندین سکته را تجربه کرد که سلامتی او را به کلی تحت تأثیر قرار داد. نخستین بار در سال ۱۹۱۸ بود که صدمات بسیار به جا گذاشت اما با این وجود زنده ماند. وضعیت بیماری جسمانی او کماکان ادامه داشت وضعیت آن که در ماه می ۱۹۲۲ سکته مغزی دیگری را گذراند و این بار آسیب ها به قدری بودند که درمان نشد. در دسامبر همان سال، از قسمت راست بدن فلج شد و این اتفاق او را از دنیای سیاست دور کرد.

سومین سکته مغزی لنین در تاریخ ۲۳ مارچ ۱۹۲۳ رخ داد و لنین را گنگ و بیمار بر روی تخت باقی گذاشت. در نهایت او در سن ۵۳ سالگی و در تاریخ ۲۱ ژانویه ۱۹۲۴ از دنیا رفت. پس از مرگ لنین، بدنش را مومیایی کردند و در موزه لنین به نمایش عموم درآوردند.

امروزه همچنان بدن این رهبر کمونیستی در موزه لنین، مسکو و در معرض دید عموم قرار دارد.
 
تاریخ تولد: 22 آپریل 1870

تاریخ فوت: 21 ژانویه 1924

محل نگهداری: موزه لنین، مسکو، روسیه 
 
مومیایی ولادیمیر لنین، رهبر قدرتمند و کمونیستی روسیه 
 
مومیایی ولادیمیر لنین، رهبر قدرتمند و کمونیستی روسیه 
كارناوال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار