زلزله 6 ریشتری جزایر سلیمان را لرزاند
کد خبر: ۶۱۷۷۴
تاریخ انتشار: 2017 January 20    -    ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
زلزله ای به بزرگی 6.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز جمعه جزایر سلیمان در اقیانوس آرام را لرزاند، اما تاکنون هیچ گزارشی از آسیب های احتمالی این زلزله وجود ندارد.
 
این زمین لرزه ساعت 10 و چهار دقیقه صبح جمعه به وقت محلی در عمق 33 کیلومتری زمین و در استان 'ماکیرا-اولاوا' اتفاق افتاد، همان منطقه ای که ماه گذشته شاهد چند لرزش بزرگ بود.
 
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، مرکز اعلام خطر سونامی اقیانوس آرام اعلام کرد هیچ تهدید سونامی از آخرین زلزله در جزایر سلیمان وجود ندارد.
 
جزایر سلیمان در حدود یک ماه گذشته شاهد دستکم سه زمین لرزه بزرگ بود که قدرت یکی از این زمین لرزه ها به 7.8 ریشتر رسید و باعث صدور هشدار سونامی در بخشی از این جزایر شد.
 
جزایر سلیمان کشوری با بیش از 990 جزیره در اقیانوس آرام جنوبی است و پایتخت آن 'هونیارا' نام دارد. این کشور که اقتصاد آن بیشتر بر پایه صادرات چوب و الوار است، از غرب با پاپوآ گینه نو و از جنوب غرب با استرالیا همسایه‌ است.
 
جزایر سلیمان با 28 هزار و 400 کیلومتر مربع از نظر پهناوری در جایگاه 142 کشورهای جهان قرار دارد که جمعیت آن در سال گذشته میلادی 642 هزار نفر گزارش شده است.
 
در سال 2007 زلزله ای به بزرگی هشت ریشتر، این جزایر را به لرزه در آورد که دستکم 52 نفر جان خود را از دست دادند و ایجاد سونامی با ارتفاع بیش از 30 پا باعث هراس ساکنان منطقه شد.  
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار